Výlet z Zermattu na Gornergrat.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Jeden z nejkrásnějších výletů, který jsme během týdenního pobytu ve Walliských Alpách absolvovali, byl výstup na Gornergrat. Jednak nám přálo počasí a pak vidět téměř celou cestu majestátný Matterhorn je opravdu silný zážitek. Ráno jsme auty vyrazili z Rosswaldu do Täsche, kde je pro auta konečná. Do Zermattu jsme si museli pronajmout taxi, které nás dovezlo před stanoviště zubačky, jezdící na vrchol Gornergratu. Protože bychom celou trasu časově pěšky nezvládli, vyjeli jsme do Riffelalpu vláčkem. Odtud jsme se na rozdíll od většiny dalších turistů už vydali pěšky. Cesta nejdříve vedla lesem kolem kolejí k hotelu Riffelalp. A tady se nám otevřelo nádherné panorama Matterhornu! A v podstatě celou cestu až k Riffelsee jsme se jím mohli kochat. Udělal jsem tady snad sto fotek.... Stezka začíná stoupat, přecházíme horskou bystřinu a pomaličku se blížíme na Riffelberg. Tady se stáčíme směrem k Matterhornu a nemůžeme se nasytit krásnými pohledy. Asi za další hodinu stojíme u Riffelsee. Obcházím jezero, abych si na jeho hladině vyfotil Matterhorn. Ale vrchol se schovává v mracích..... I tak je to pěkná, neobvyklá fotka. Po chvilce odpočinku pokračujeme na vrchol Gornergratu, který je před námi krásně vidět. Vystoupáme na vrchol, kde se však pohybují desítky turistů, které jsem vyvezla zubačka. Výhledy jsou fantastické, masiv Monte Rosy máme jako na dlani. Když jsme se dost vynadívali a udělali desítky fotek, následovalo občerstvení. Na zpáteční cestu jsme se rozdělili, většina šla přes Sunneggu. Já jsem tu trasu už šel a tak jsem vyrazil podél gornergratského ledovce a přes Gletschergarden jsem měl namířeno do Furi a údolím do Zermattu. Ale najednou se zhoršilo počasí, tak jsem nechtěl riskovat a raději jsem známou cestou sešel do Riffelaplpu a pokračoval krásnou lesní stezkou, která mě přivedla přímo nad Zermatt.

Poslední aktualizace: 4.12.2014
Výlet z Zermattu na Gornergrat. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Výlet z Zermattu na Gornergrat.

Zermatt, Švýcarsko
Zermatt patří mezi nejznámější švýcarská turistická místa. Městečko se…
Umístění Zermattu na úpatí Matterhornu a uprostřed…
Příjezdové místo:  Bezpečné neplacené parkování je u hřiště za obcí Randa…
Po probuzení a snídani opouštíme stany a vcházíme do Cervinie. Vr…
Na železnici narazíte ve Švýcarsku téměř všude. Mnoho tratí…
Výchozím místem vycházky je městečko Täsch, kam se dostaneme buď vlastním…
Švýcarsko - Walliské Alpy (2): Zermatt - Gornergrat a kolem jezer…
Naše další cesta mě zavedla po několika letech zase do Walliských Alp.…
Výlet začal vlakovým přejezdem (jelikož do města…
Ráno nás opět čeká brzké vstávání. Dnes máme v plánu dát na čas…