Vycházka ze Sokolnic do Šlapanic

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

První sníh (resp. nepatrný poprašek) v Brně a okolí jsme přivítali procházkou, začínající v Sokolnicích nedaleko Brna, kam jsme dojeli autobusem č. 40 ze zastávky Úzká v centru města.

Už samotné Sokolnice nabízejí dost zajímavostí k prohlídce. Hned u zastávky „Obecní úřad“ na návsi stojí kaplička zasvěcená sv. Václavu z roku 1908. Za kapličkou se nachází ještě pomník obětem 1. světové války.

Podle místních směrovek se pak vydáme směrem k zámku, přičemž cestou mineme ještě památnou barokní sýpku a také sochu sv. Jana Nepomuckého zhruba z poloviny 18. století.

V zámku je nyní sice domov důchodců, ale aspoň je docela pěkně opravený a kolem je přístupný krásný Zámecký park s cestičkami a novým altánem k posezení.

Tím je možné projít – a naproti hřbitovu vyjdeme na silnici, po níž vede také cyklotrasa a poslouží i nám, protože podél navazující zámecké obory tudy dojdeme zanedlouho až do sousední obce Kobylnice.

Foto: Isolda11

Před zámkem jsme narazili také na starou zelenou značku k Mohyle míru (nyní ale vede trochu jinudy), po níž jsme pak i kousek šli, než odbočila ze silnice polní cestou vzhůru k Mohyle...

Obora je také částečně přístupná, aspoň vchod ze strany od Kobylnic byl otevřený, ale hodil by se u vstupu plánek, aby si náhodný návštěvník udělal představu, kam se dostane…wink

Alespoň o víkendu byl provoz na silničkách zanedbatelný, zato pěkné rozhledy na Mohylu, radar atd.wink, takže vlastně ani moc nevadilo, že nejdeme po klasické značené turistické trase, navíc, když někde prostě nevede, musí si správný zvídavý turista poradit i jinak, že?!Smile

Foto: Isolda11

Z Kobylnic, odkud jede samozřejmě také autobus do Brna, jsme pokračovali po silnici a cyklotrase ještě 3 kilometry přes kopeček do Šlapanic. Narazili jsme tu také asi na 2 zastavení naučné stezky Bitvy u Slavkova...

Šlapanice pak nabízejí turistům také pár zajímavých atrakcí, např. pobočku Muzea Brněnska, kostel, několik barokních soch a také třeba 2 cukrárny.Smile

Poslední aktualizace: 19.12.2011
Vycházka ze Sokolnic do Šlapanic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Vycházka ze Sokolnic do Šlapanic

Sokolnice - smírčí kříž
Památný kámen stojí v ulici Pod Stráží naproti hasičské zbrojnice na jižním okraji zatravněné plochy. Kámen je oplocen čtyřmi sloupky mez…
Zámek stojí na severovýchodním okraji vsi Sokolnice, která se nachází na…
U silnice ze Sokolnic do Telnic, nedaleko železničního přejezdu se nachází…
Jednou z významných dominant obce je i mohutná čtyřpodlažní sýpka…
Původně románský objekt, upravovaný v 15. a 16. století. Do barokní podoby přestavěn F. A. Grimmem, dokončený v roce 1734. Jsou zde tři oltáře, hlavní…
Trasa začína na nádraží v Sokolnicích-Telnici. Odtud pokračuje p…
Telnická Boží Muka Na Lopatě se nachází v místech, kde byla skutečně započata Bitva tří císařů. Boží Muka sou t…
Telnice je velká zemědělská obec s 1300 obyvateli a najdeme ji na…
Kaple byla na sokolnickém zámku zbudována již před rokem 1685, kdy se však kvůli podmáčení zdí zřítila. O 5 let později došlo k…
Pruh lesních porostů a vodní nádrž v údolní nivě potoka Dunávka, …
Původně se zde nacházela románská kaple, která byla později přebu…
Nachází se nad obcí na okraji vinohradů. Původně středověká poutní s…
Újezd u Brna je vinarským mestečkom s približne 3 300 obyvateľmi ležiacim v Dyjsko - svrateckom úvalu. Rímskokatolícky kostol sv. Pe…
Nejvýznamnější církevní stavbou obce Kobylnice na Brněnsku je kaple-zvonice Panny Marie Sněžné uprostřed návsi. Vystavěna byla v…
Mohyla Míru byla postavena na Prackém kopci ( 324 m.n.m.), který se zvedá…
Mohyla Míru je památník padlým v památné bitvě tří císařů.…
 MOHYLA MÍRU a  Jalový dvůr Ze  slavkovského zámeckého parku…
Obec se rozkládá při potoce Dunávka na jihovýchodním okraji města…
Tento dominantní strom se nachází v městské části Chrlice v části na sídlišti na ulici Šromova poblíž panelového domu na okraji…
Prirodni park Holasecka jezera lezi v okrese Brno-mesto na zapad od …