Volary - Soumarský most - Stožecká kaple - Stožec

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Tato trasa pro výlet je trochu delší a náročnější na nutnost zabezpečení si Dopravy a ubytování. Ovšem trasa lze taktéž ukončit ve Volarech, tato možnost je zmíněna na konci popisu trasy.

Z tohoto důvodu je třeba si rozvrhnout odkud tuto trasu zahájit. Dopravit se do obou obcí se můžete autem a vlakem do Volar i autobusem. Ubytování si lze objednat v obou obcích, je třeba brát na zřetel že v létě je malá možnost jeho sehnání.

Tuto trasu můžeme jít pěšky popřípadě na kole, ovšem je třeba dbát při jízdě na kole na omezení při vjezdu do I.zóny NP.

Trasu zahájíme ve Volarech z náměstí po žluté turistické značce, popřípadě po zelené, okolo památkové rezervace podél silnice do Lenory. Při konci města uhýbáme na vedlejší silnici, která přechází na polní cestu až k Drixovu dvoru. Jde o jeden z posledních volně stojících seníků které stály na okrajích obce uprostřed luk. Zde se rozděluje zelená turistická trasa se žlutou. Obě vedou na Soumarský most, ale kratší a lepší je žlutá trasa, po které budeme pokračovat dále. Po pár stovkách metrů vede trasa podél hlavní silnice a pak pokračuje polní cestou mezi luky až k Stögrové huti, která se nachází asi 200m od turistické trasy. Od ní se dále pokračuje po polní cestě k lesu a dále lesem, až dojdete opět na hlavní silnici. Opět je třeba jít kousek trasy po silnici a pak sejít do lesa, kterým se dostanete až na Soumarský most k břehu Teplé Vltavy. Odtud pokračujete po zelené značce, která vede do Volar, podél levého břehu Teplé Vltavy přes vrchovištní rašeliniště. Za ním trasa pokračuje opět po žluté značce přes Teplou Vltavu a další rašeliniště do obce Dobrá. Po přejití přes tuto obec vede trasa po asfaltové silnici po vrstevnici vrcholu Stožec (1065m). Po pár kilometrech se dostanete na křižovatku modré a žluté turistické značky. Zde si můžete rozhodnout pokračovat přímo do obce Stožec po žluté, nebo přes Stožeckou kapli po modré.

Pokud budete pokračovat na Stožeckou kapli vede opět po asfaltové silnici. Před Stožeckou kaplí je třeba uhnout z asfaltové silnice do lesa a překonat dost strmý úsek, který po vyjití naskýtá pohled na Stožeckou kapli a skálu. Po návratu opět pokračujete pár kilometrů po asfaltové cestě, pak se schází lesní cestou až k břehu Studené Vltavy.

Po přejití přes řeku se můžete dále vydat po modré na Červený kříž odkud se vlakem můžete dostat zpět do Volar. V případě že chcete cestu ukončit ve Stožci tak se vydáte po silnici opačným směrem, ovšem není už nikterak značená ale nedá se zabloudit.

Pokud se tam vypravíte přeji příjemnou cestu a dejte vědět jak se Vám tam líbilo.

Poslední aktualizace: 7.4.2010
Volary - Soumarský most - Stožecká kaple - Stožec na mapě
Autor: bopehb

Příspěvky z okolí Volary - Soumarský most - Stožecká kaple - Stožec

Volary
Volary leží v Jižních Čechách, jižním směrem od města Prachatice a nedale…
Pobyt ve Volarech je možné si zpříjemnit mnoha procházkami.…
Celkem 631 kilometrů nově značených turistických tras mezi Bavors…
Turistické rozcestí leží přímo na křižovatce volarského náměstí v blízkosti kostela. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená S směrem - Bobík,…
   Volary - Soumarský Most - Dobrá - Volary  Dnešní turistická je…
                 Šumavské putování V srdci Šumavy jsme již dlouho nebyli…
Jarní počasí nás čím dál více láká na trávení času venku. Pokud r…
Jeli jsme na Šumavu, abychom navštívili hlavně rozhledny, tentokrát tu na…
Asi 6 km od Volar, kousek od železniční stanice Soumarský Most, byla letos…
Soumarské rašeliniště
Soumarské rašeliniště je jedním z mnoha rašelinišť, které lemují řeku Vltavu v širokém údolí zvaném Vltavský luh. Rašeliniště o…