Vodopád na Poniklém potoce a Hučivá Desná

Statistika trasy: 18,8km; doba pohybu: 6h.; doba zastávek: 1h.; min/max. nadmořská výška: 628/1216m; průměrná rychlost pohybu 3km/h max. 9km/h.

Popis trasy: Poniklý potok na své pouti zpod Vozky vytváří radu peřejí a kaskád. Zavedu vás k jednomu z nejhezčích vodopádů Jeseníků (spolu s vodopádem na Borovém potoce jsou podle mě nejhezčí). Na konci osady Annin Kouty je u silniční závory malý „plácek“ kde je možné zaparkovat auto, právě zde začne naše putování. Vyrážíme po silnici k soutoku Hučivé Desné a Poniklého potoka, zde je i rozcestník se žlutou Tz. Odbočujeme vlevo na silnici vedoucí kolem Poniklého potoka a stoupáme dále jeho údolím. Myslím, že tuhle část trasy není potřeba nějak zvláště popisovat, musíte se neustále držet potoka. Cestou míjíme řadu peřejí, kaskád i malý vodopádek (ten hlavní asi 2m vysoký je dále proti proudu). Po zhruba 2km přicházíme právě k tomuto skalnímu prahu. Samotný vodopád je ze silnice dobře viditelný a neměli byste ho minout. Sestup do koryta potoka pod vodopád je dost prudký a vyžaduje opatrnost a dobrou obuv. Odměnou je vskutku hezké místo pro oddech ve stínů stromů a chladu táhnoucího od padající vody.

Po delší zastávce pokračujeme dále po silnici proti proudu potoka. Výstup není nijak zvlášť náročný,
i když cesta neustále stoupá a na úseku 7km překonává výškový rozdíl kolem 400m. U lovecké chaty Vilibaldka stoupání končí. Od chaty jsou dostupné vrcholy, Klínová hora a Spálený vrch. Zde cesta končí a dále vede jen chodník do údolí Hučivé Desné. Musíte přijít až k chatě a u dřevěného posezení těsně před chatou se dát vpravo. Pěšina je celkem dobře patrná a později se změní v chodník, který vás provede po vrstevnici poměrně náročným terénem. Lemují jej prudké srázy do kamenných strání, v jednom místě se prochází přes dřevěnou lávku (jinak neprůchodné). Orientačně nikterak náročné, vypadá to, že chodník je udržovaný lesními dělníky, kteří jej využívají.

Od rozcestníku v údolí Hučivé Desné jdeme po zelené Tz až téměř do Sedla pod Vřesovkou, kde odbočíme na žlutou Tz a začneme sestupovat zpět do výchozího bodu. Tenhle úsek již nepotřebuje další popis.

Zajímavosti a postřehy:

Spálený vrch (1313 m) je vrchol v Keprnické hornatině. Je tvořen dvěma vrcholy severním vrcholem a severozápadním. Z vrcholu jsou omezené rozhledy do okolí.

Klínová hora je vedlejším hřebenem Spáleného vrchu. Leží jižně až jihovýchodně. Hřbet Klínové hory spadá do soutoku Poniklého potoka a Hučivé Desné. Vrchol poskytuje částečné výhledy. Oba vrcholy jsou zalesněny, takže rozsah výhledů se bude postupem času spíše zmenšovat.

Poslední aktualizace: 15.11.2013
Vodopád na Poniklém potoce a Hučivá Desná na mapě
Autor: ivan_g

Příspěvky z okolí Vodopád na Poniklém potoce a Hučivá Desná

Annín (Kouty nad Desnou) – kříž
V kouteckém Anníně se turisté většinou pohybují za zcela jiným účelem než je návštěva historických památek. Minimálně jedna, byť…
Naše milované Jeseníky jsme tentokrát navštívili na tři dny.Jedeme vlakem…
  Od zákruty zpevněné silnice s červenou cyklostezkou u skály Kazatelny …
Cesta vedoucí z Přemyslova po úbočí Černé stráně nad část Koutů Annín.…
S lavičkami a jinými artefakty, zasvěcenými našemu prvnímu…
   Půvabné místo poblíž soutoku Poniklého potoka s Hučivou Desnou přímo vybízí k relaxaci na prosté lavičce. Turistický rozcestník, zde umístě…
Veškerou konkurenci v Koutech, tedy co se týče gastronomie v podstatě zrušily restaurace, jídelny a bary ve zdejším velkém lyžařském…
Černá stráň - Kazatelna se skalním  tunelem
Černá stráň - Kazatelna se skalním tunelem
   Tato skála je naprosto unikátní hříčkou přírody a svým tvarem vůbec…
Kouty nad Desnou jsou dnes velkolepým střediskem celoroční turistiky a to zejména díky skiareálu s první šestisedačkovou lanovkou v…
Konečně nastal den D - začíná nám pěti denní  dovolená v Jeseníkác…
Jednodenní trasu Olomouc - Praděd - Olomouc jsme zvládli, dá se říct, bez…
Přečerpávací vodní elekrárna se nachází v Jeseníkách na říčce Desná u obce…
Jak se říká, to nejlepší na konec ! Úterní ráno jsme spali o něco déle až…
Lyžařské středisko Přemyslov láká návštěvníky nejen na sjezdovky,…
Středa 8. 1. 2014 Včerejší krize mne do rána přešla. Skutečně znamenala…
To, že Cyklotrasy v okolí Loučné nad Desnou rozšířily možnosti, kam zavést…
Kouty nad Desnou je obec v České republice, která se nachází v Olomouckém…
  Na křižovatce v Koutech blízko soutoku Divoké a Hučivé Desné…
Kouty nad Desnou    Vesnice Kouty nad Desnou jsou součástí obce Loučná…
Vodní cesta je jednou z možných výstupových tras pro běžkaře z Ko…