Vižňov - Ruprechtický Špičák po nové značce a zpět

číslo 1 Vižňov, rozcestí (foto 2) Asfalt 0,0 km
  Trasu začneme na rozcestí modré a žluté značky pod kostelem (foto 1). Je zde zároveň autobusová zastávka a pár metrů odtud i parkoviště pod restaurací. Po žluté značce jdeme vesnicí (foto 3) na její okraj, kde silnice přechází v polní cestu.
číslo 2 Za Vižňovem 1,8 km
  Asi 300 metrů za Vižňovem odbočuje ze žluté vlevo polní cesta do kopce. Doporučuji po ní odbočit a vyjít na horizont. Už po odbočení uvidíte krásně Krkonoše a Vižňov s Broumovskými stěnami (foto 4 a 5).
číslo 3 Lavička 2,1 km
  Za cípem lesa se přijde na místo pro svoz dřeva. Na kraji lesa je lavička. Výhled za tu krátkou zacházku stojí (foto 6 a 7). Vrátit se na žlutou značku je možné zkratkou přes louku, ušetří se tak i pár metrů stoupání.
číslo 4 Pod lesem 2,4 km
  A jsme opět na žluté značce. Ta zprvu stoupá lesem mírně, posledních cca 400 metrů už je slušný krpál (foto 8).
číslo 5 Sedlo pod Homolí 3,5 km
  Zde nově značená žlutá končí (foto 9 a 10), jsme na česko-polské hranici. Do polského Sokolowska sestupuje černá značka (foto 11), po hranicích vede zelená. Polský rozcestník tu ale není. Naše trasa pokračuje po zelené značce vpravo, jak jinak, než docela náročným výstupem.
číslo 6 Hřeben Javořích hor 3,8 km
  Čekají nás zhruba 2 km neustálých výstupů a sestupů. V poslední době zmizelo po vichřicích z hřebene spousta lesa, takže se cestou otevírají další a další výhledy (foto 12 - 14).
číslo 7 Rozcestí Za Světlinou 6,3 km
  Po levé ruce mineme odpočinkovou dřevěnou boudu (foto 15). Vyúsťuje zde polská černá značka. O kousek dál sem zprava přichází modrá z Vižňova a Meziměstí, po které se následně budeme vracet. Jsme asi 700 metrů od Ruprechtického Špičáku, byla by škoda na něj nevyšplhat, i když výstup dá docela zabrat (foto 16).
číslo 8 Ruprechtický Špičák (foto 17 a 18) 7,2 km
  Vylézt na rozhlednu, pokochat, pofotit, na lavičce posvačit a hurá po modré dolů do Vižňova.
číslo 9 Rozcestí Pod Ruprechtickým Špičákem (foto 19) 7,6 km
  Zde je důležité rozcestí zejména pro cykloturisty. My pěšáci pokračujeme po modré značce. Záhy odbočí z hranice vlevo do lesa a zprvu prudce zářezem potoka, později mírně klesáme k Pomeznici. Cestou je opět na co se dívat (foto 20 a 21)
číslo 10 Nad Pomeznicí 11,0 km
  Les končí, na směrníku modré značky se dočtete, že máte jít po polní cestě a po 1 km odbočit vlevo. Vezměte to klidně přes louku, vyjeté koleje tam jsou (foto 22 - 24).
číslo 11 Pomeznice 12,6 km
  Zde už jsme kousek u cíle, vižňovský kostel je, coby kamenem dohodil (foto 25).
číslo 12 Vižňov Asfalt 13,1 km
  Konec trasy

Začátkem července 2010 vyznačili členové KČT v Broumově žlutou značkou novou zajímavou trasu. Vede z Vižňova na hřeben Javořích hor do sedla pod Homolí na česko-polskou hranici. Navazuje na polskou černou značku do Sokolowska. Pro turisty je významná hlavně tím, že vytváří spolu s hraniční polskou zelenou značkou a následně naší modrou značkou z Ruprechtického Špičáku okruh krásnou krajinou s nádhernými výhledy. O Velikonočním pondělí se mi podařilo jej místo pomlázky absolvovat a tak vás mohu s touto novinkou, která dosud na běžně dostupných mapách není zanesena, seznámit.

Celý okruh i s výstupem na Ruprechtický Špičák je dlouhý cca 13 km. Přijedete-li vlakem, z Meziměstí si připočtěte další 2,5 km a zpět rovněž. Přestože Javoří Hory nejsou žádné Alpy, připravte se na těžší terén. Průměrně zdatný turista to zvládne bez problémů, těm, kteří vyrazí dvakrát do roka, bych doporučil raději jiné trasy. Výstup na hřeben a hlavně hřebenovka nezná pojem „rovina“. Do kopce – z kopce znovu a znovu, krátce, ale o to příkřeji. Ovšem ty výhledy! Broumovská kotlina, Broumovské stěny, polské stolové hory, Góry Walbrzyskie a Krkonoše máte jak na dlani. Zkuste, za tu námahu to stojí.

Poslední aktualizace: 13.4.2012
Vižňov - Ruprechtický Špičák po nové značce a zpět na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Vižňov - Ruprechtický Špičák po nové značce a zpět

Turistické rozcestí Vižňov
Rozcestí najdeme v centru Vižňova pod kostelem. Prochází tudy modrá značka z Meziměstí na Ruprechtický Špičák a dále po hřebenu Javořích hor do Jan…
Kostel sv. Anny ve Vižnově je další ze slavné „Broumovské skupiny…
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník…
Projíždíme Broumovskem a navštěvujeme kostely, které patří do Broumovské…
Stavbu kostela inicioval broumovský opat Otmar Zinke, který ji v roce 172…
Přibližně 6 km dlouhá okružní trasa v Javořích horách cca 13 km severně od…
Turistické rozcestí leží na česko-polské hranici na hřebenu Javořích hor v sedle pod Homolí. Z české strany sem přichází žlutá značka z Vižňova. Ta…
Úvod (shodný pro všechny díly Pod Javořími horami): Když jsem na…
Kdykoliv jsem v posledních letech stanul na Ruprechtickém Špičáku…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby…
Z Meziměstí půjdeme po červené značce po málo frekventované silni…
Centrum Walzel…
Patříte k milovníkům nevšedních zážitků, skvělého jíd…
PĚŠÍ VÝLET Z MEZIMĚSTÍ PŘES POLSKÉ NOVÉ SIEDLO KOWALOVA DO SOKOLOWSKA A…
Ruprechtický špičák v Javořích horách - rozhledna
Ruprechtický Špičák je nejvyšším bodem hraničních Javořích hor, které se nachází v severní části Kladského pomezí a tvoří hranici s Polskem. Na…
Neděle: Ráno šplháme ze 620 m n.m. v Janovičkách po modré vzhůru …
Ruprechtický Špičák (880 m n. m.) je nejvyšším vrcholem Javořích…
Ruprechtický Špičák (881 m n. m.) je nejvyšší horou české části Javořích…
Ruprechtický Špičák (německy Spitzberg) je nejvyšší hora české části Javořích hor. Dosahuje nadmořské výšky 881 m. Vrchol leží v…
Rozcestí leží těsně pod vrcholem Ruprechtického špičáku, k rozhledně je to cca 40 metrů. Prochází tudy modře značená turistická trasa z Meziměstí a…