VEĽKÝ VRETEŇ

Trasa : Kysucké Nové Mesto - Radoľa - Veľký Vreteň (821 m) a späť

Foto: Petulko

Popis trasy : Trasu začíname v Kysuckom Novom Meste na železničnej stanici. Sledujeme zelenú značku a prechádzame cez Vajanského ulicu, okolo Domu kultúry a po moste na hlavný cestný ťah Čadca - Žilina. Prechádzame cez cestu a vchádzame do obce Radoľa. Zelená značka bočí vpravo (v tejto časti Radole nájdeme i renesančný kaštieľ zo 16. storočia, v ktorom v súčasnosti sídli expozícia Kysuckého múzea. Pokračujeme stále po asfaltovej ceste cez obec až na jej juhovýchodný koniec, kde už kráčame po nespevnenej ceste cez polia. Vreteň sa týči hrdo pred nami a zdá sa veľmi nedostupný. Čoskoro však vchádzame do jeho smrekovo-bukových útrob a naberáme plnou parou prvé výškové metre. Stúpanie je dosť prudké a chodník sa v záverečnej časti mení na serpentíny. Tesne pod Ostrým hrebeňom Vretňa prichádzame ku krížu s lavičkami. Odtiaľto po hrebeni je na samotný vrchol Vretňa už len kúsok. Zapíšeme sa do vrcholovej knihy a chuť víťazstva nad pokorou tohto kysuckého velikána zbehneme zapiť späť rovnakou trasou do Radole. Po trase si veľa výhľadov nevychutnáme, snáď len pohľady na Radoľu, Kysucké Nové Mesto a užšie okolie. Od kríža spod vrcholu Vretňa je za dobrého počasia širší výhľad na Kysuce. Zväčša trasa vedie bukovým lesom, je vhodná aj na prechádzky rodín a rekreačných turistov. Výstup na lyžiach alebo na bicykli je nemožný kvôli strmému stúpaniu i kvôli ochrane prírody (Vreteň je štátna prírodná rezervácia).

Poslední aktualizace: 25.3.2010
VEĽKÝ VRETEŇ na mapě
Autor: Petulko

Příspěvky z okolí VEĽKÝ VRETEŇ

Kysucké Nové Město
Leží 10 km od Žiliny. Obec je písemně doložená od roku 1244. V 18. a 19. …
                                              Kaštieľ Radoľa Kysucké…
Rozhledna, která se tyčí na vrcholu Pekelného kopce (5…
Oslava 60-tych narodenín je významná udalosť v ľudskom živote. Ke…
Počas prechádzky obcou Divina ležiacej neďaleko krajského mesta Žiliny na toku potoka Divina som si pozrela aj dominantu obce - kost…
Kaplnka Budatínskeho hradu je z polovice 18. storočia, nachádza sa v severnej časti barokového krídla paláca. Postavili ju počas rozširovania…
Budatínsky hrad vznikol ako strážny vodný hrad na významnom strategickom mieste pri sútoku riek Kysuce a Váhu. Plnil aj funkciu kráľ…
Múzeum drotárstva, stála expozícia sa nachádza na prvom poschodí obytnej veže nad vstupnou halou s pokladňou a predajom suvenírov na…
Budatínsky hrad bol v období blížiacej sa Veľkej noci miestom zau…
Byl vystavěn jako vodní hrad v 13. století, první zmínka je z roku 1323. Upravený byl…
Súčasťou areálu Budatínskeho hradu je aj park založený niekedy v …
Toto smutné vyprávění není možná cestopisem v pravém slova smyslu,…
Po vzhliadnutí múzea a prehliadke obytnej veže Budatínskeho hradu…
Žilina - fontány Pri návšteve Žiliny nás upútali fontány, ktoré sme na…
Jedným z najstarších a najvýznamnejších objektom v meste Žilina je katedrála Najsvätejšej Trojice. Tento rímskokatolícky kostol, Žil…
Žilina - Marianske námestie - štvorcové námestie 100 x 100 m - od roku…
Jedeme na dovolenou na Slovensko. Konečně jsme oba v důchodu, máme spoustu…
       K jarnej prechádzke okolo rieky Váh medzi mestami Bytčou a Žilinou…
Celý rok jsme se chystaly na hřebenovku Velké Fatry, konečně 13. …
Žilina se nachází asi hodinu cesty jak autem tak vlakem od našich…