Velké Lipové, Příslop a Ropička z Morávky

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Na parkovišti na Morávce (bus Morávka-Lipový) odbočuje žlutá značka přímo na nejsevernější hřbet Moravskoslezských Beskydy, než jeho rozvětvené rozsochy nahradí masívy Slezských Beskyd. Po vrcholech, z nichž nejvyšší je Ropice, vede i rozvodí Olzy a Ostravice. Žlutá značka vede po asfaltové silnici a hned za prvními domy stoupá dost strmě vzhůru z 461 m n.m. kolem kopce Kyčera s dobrým výhledem na Lysou čři Travný a směrem na Frýdek-Místek až k zaniklé enklávě Kubošovice. Další úseky jsou mnohem méně strmější, cesta pokračuje stále lesní až do sedla mezi Velkým Lipovým a Příslopem, kde se napojuje na červenou "magistrálu" tímto hřbetem. Po žluté je to sem asi 1 hod. Ostré chůze, od rozcestníku lze asi za 15 min. dojít na zalesněný vrchol Velké Lipové (999 m n.m.). Pro návrat na Morávku lze použít stejnou cestu nebo pokračovat dále. Mezi kratší trasy patří asi 30min. cesta přes nevýrazný Příslop na Ropičku (946 a 918 m n.m.). Pod Ropičkou stojí stejnojmenná chata a z ní vede na vrchol neznačená stezka. Když od chaty scházíme po zelené do údolí Velké Lipové, dostaneme se po lesních cestách a později asfaltkách pod původní žlutou trasu. Zajímavostí prvních chalup je, že zde natáčeli seriál Přátelé Zeleného údolí. Níže, stranou cesty, stojí dřevěná zvonice. Pod ní pak kamenný kříž. Cesta zabírající asi 1 hod. pak vede dál údolím Velké Lipové, kde dole na křižovatce lze odbočit vlevo a mimo značku mezi domy po silnici dojít přímo do místa startu. Celkem asi 2,5 hod., necelých 600 m převýšení.

Poslední aktualizace: 1.7.2014
Velké Lipové, Příslop a Ropička z Morávky na mapě
Autor: Martin1977

Příspěvky z okolí Velké Lipové, Příslop a Ropička z Morávky

Pod Malým Travným
Pod Malým Travným je rozcestí a orientační místo na zelené turistické tra…
Morávka je horská obec, kterou najdeme v Moravskoslezských Beskydech. Obec…
Bunkr je rozcestí a cílový bod na obdočce zelené turistické trasy k party…
                                        Travný1 203 m n.m., Morav…
                                               Travný 15.9.2019  …
Travný - pomník je rozcestí a orientační místo na zelené turistické značc…
Morávka je horská obec, kterou najdeme v Moravskoslezských Beskydech. Obec…
Rozcestník Morávka (střed,bus) se nachází v centru obce Morávka u autobus…
Chata České srdce stojí v severní části horské rekreační obce Morávka. Ro…
Jako menší, nenáročná procházka na jedno odpoledne může být výlet k…