Vánoční okruh Kozlovice - Hukvaldy biskupská obora

číslo 13 Šmiřákův mlýn Asfalt 7,1 km
číslo 14 Švédská mohyla Asfalt 7,9 km
číslo 15 Obecná škola a Valašský pivovar Kozlovice Asfalt 8,8 km

Krátká a nenáročná vyhlídková trasa využívá zčásti vyznačených TZ a nevyznačených místních komunikací. Je plná pěkných pohledů na Kozlovickou kotlinu a zavede nás i do místní části Měrkovice a kouskem trasy i do biskupské obory na Hukvaldech. V oboře je zapotřebí zachovat maximální klid pro místní mufloní, dančí i černou zvěř. Při troše štěští ji můžete vidět naživo a věřte, je zde po celý rok opravdu krásně ! A platí zde více než jindy : zavírejte za sebou poctivě vrata a branky, aby krásná zvěř neuprchla !

Trasu začneme krátkým výšlapem na vrch Tábor s perfektním kruhovým výhledem na celou obec Kozlovice, masív Ondřejníku, Radhošťšký hřeben Beskyd, většinu kopců Štramberské vrchoviny a Palkovické hůrky. Pokračujeme do místní části Měrkovice po proudu Telecího potoka a po krátké odbočce kolem kapličky a zvoničky na žlutou a zelenou TZ, která nás zavede až do hukvaldské obory. Máme dvě možnosti jak se vrátit do Kozlovic : po zelené TZ je to hodně kratší ale můžeme zvolit i delší trasu po žluté TZ s odbočkou v oboře k pstružárně Rybí. Po asfaltové komunikaci se za chvilku již dostaneme ke žluté TZ Janáčkově chodníčku ke Šmiřákovou mlýnu v dolní části Kozlovic. Žlutá TZ vás provede celými Kozlovicemi, doporučit lze rozhodně návštěvu areálu místního Valašského pivovaru a sousední Obecné školy v budově bývalého fojtství.

Poslední aktualizace: 31.12.2014
Vánoční okruh Kozlovice - Hukvaldy biskupská obora na mapě

Příspěvky z okolí Vánoční okruh Kozlovice - Hukvaldy biskupská obora

Za výhledy do Kozlovické kotliny
Trasa je jako malovaná pro milovníky pěkných výhledů beskydských vrcholů a…
Je to trasa na skoro zapomenutý kopec, který se druží s Královou horou…
Rybníky jsou přírodní rezervace, kterou najdeme jižním směrem od středu s…
Autobusem z Ostravy na zastávku Palkovice,Myslík,U kaple.Kousek k…
Kozlovice je vesnice asi 4 km jižně od Hukvaldů.Více na www.kozlovice.cz.…
Kopec Tábor ( 472 m.n.m.) je součástí Štramberské vrchoviny a zve…
 Pro nenáročný výlet pro rodiny s dětmi doporučuji zvolit krátkou vycházku mezi sousedními obcemi Kunčice p.O. a Kozlovicemi. Po…
 V 16. a 17. století bylo Fojtství sídlem valašských vojvodů hukv…
Kozlovice najdeme na jihozápadě od města Frýdek-Místek. Obec leží v…
Kozlovice - Magdalena je rozcestí žluté a zelené turistické značky asi tř…