Údolím Střely

číslo 2 Rabštejn 7,0 km
číslo 3 Čoubův mlýn 12,1 km
číslo 4 Manětín 17,4 km

Výlet do velice krásného a romantického údolí říčky Střely spojený s prohlídkou Manětína a Rabštejna.

Za výchozí bod jsme si zvolili město Manětín, kam je možno se dostat autem nebo autobusem.Po prohlídce zámku /úterý - neděle, 9-16 hodin, vstupné 60,-Kč/ jsme se vydali po modré TZ přes Hrádek do nejmenšího města v Evropě - Rabštejna. Opět stojí zato věnovat čas na prohlídku městečka - zbytky hradu, lidová architektura, smírčí kříž, kamenný most, židovský hřbitov. Možnost dobrého občerstvení je v několika místních hospůdkách.

Po prohlídce a občerstvení jsme se vydali po zelené TZ. Jde se po břehu Střely, krásným údolím, loukami nebo ve svahu, okolo Horova mlýna k bývalému Železnému hamru /dnes dětský tábor/, okolo vysekaného tunelu ve skále /asi náhon pro hamr/ ke Kozičkovu mlýnu. Odtud se prudce stoupá do obce Černá Hať, aby se pak zase prudce sestupovalo k řece k Čoubovu mlýnu, kde do Střely vtéká Manětínský potok.Odtud jsme šli po žluté podél Manětínského potoka až k Frantovu mlýnu. Několikrát se při tom přechází /brodí/ potok. Od mlýna jsme pokračovali po červené TZ stále podél Manětínského potoka až do Manětína.

Poslední aktualizace: 7.8.2009
Údolím Střely na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Údolím Střely

Rozcestí Manětín - zámek
Rozcestník u manětínského zámku je výchozím bodem pro dva místní výletní okruhy, které zde nejen začínají, ale také i končí. Modrý…
Pozemek zahrady u zámku v Manětíně je už doložen v roce 1604, kdy byl…
Barokní Zámek Manětín se nachází v Plzeňském kraji. Zámek je otevřen v dubn…
Když se ve 3. dekádě února udělalo naprosto jarní počasí, byla naše…
Manětín leží v Západních Čechách, severozápadním směrem od Plzně. Město s…
Kostel sv. Barbory stojí ve východní části obce Manětín u křižovatky…
Na vyhlídce se mohou návštěvníci seznám…
Rozcestník je umístěný vedle cesty u Dolního rybníka na Malém potoce kousek od velmi pěkného odpočinkového místa, které najdeme hned…
Mlýnská stezka vede kolem toku Starého potoka. Devět informačních tabulí seznamuje s místy která spojuje, ale především s mlynářství…
Rozcestník je umístěný zhruba uprostřed malé a roztomilé osady Radějov, rozkládající se jen kolem jedné širší cesty. Směrové šipky…