Údolím Pstružného potoka

číslo 8 Přechod na Kostelní cestu 13,6 km
číslo 9 Klíny 15,6 km

Občerstvení, autobus. Možnost pokračovat až do Litvínova

Autobusem jsem jel z Litvínova směrem na Český Jiřetín. Vystoupil jsem na křižovatce cest u obory a po asfaltové silničce jsem pomalu 2 km stoupal na návrší Bradáčov /876 m/, které má na jedné straně hraniční údolí Pstružného potoka a na druhé straně Flájskou přehradu.Na vrcholu je bývalý Lovecký zámeček Lichtenwald , dnes nazýván jen Zámeček. Teď je na prodej.

Po neznačené lesní cestě jsem pokračoval na Jestřábí vrch /814 m/, kam vedou sjezdovky z Českého Jiřetína. Sešel jsem k dřevěnému kostelíku, který sem byl přemístěn v roce 1969 ze sousedních Flájí, zatopených přehradní nádrží. Kostelík z poloviny 16. století je jedinečná celodřevěná lidová památka v Krušnohoří. Po rozsáhlé opravě byl kostelík zpřístupněn roku 1995.

Zámeček  •  Foto: Hribal

Z Českého Jiřetína jsem pokračoval po červené TZ naučnou stezkou Flájská hornatina /vede do Hory Svaté Kateřiny, celková délka 23 km a kopíruje lyžařskou krušnohorskou magistrálu/. Cesta vede nádherným údolím Pstružného potoka, který tvoří hranici s Německem. V závěru údolí cesta stoupá na vrch Jelení hlava /873 m/ a pokračuje dál smíšeným lesem a loukami k obnovenému pěšímu hraničnímu přechodu - Klínská brána. Byly to stavby, které byly původně rozmístněny v určitých vzdálenostech přesně na hraniční čáře. Podobaly se otevřené stodole. Byly součástí po staletí existující staré obory, jejíž rozloha se proměnila, proto se dnes nachází na české straně asi jeden kilometr od hranice. Obora byla účelově založena k chovu jelení zvěře po dokončení zámečku Lichtenwald .Pokračoval jsem dál až na silnici spojující Klíny a Mníšek. Tu jsem přešel a po modré TZ jsem Kostelní cestou došel do Klínů na občerstvení a autobus.

Poslední aktualizace: 27.8.2009
Údolím Pstružného potoka na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Údolím Pstružného potoka

Přehradní nádrž Fláje – Puklá skála - Český Jiřetín – Flájský kanál
Při našem putování podhůřím Krušných hor jsme zajeli do nitra Krušných hor – k vodní nádrži Fláje, kde je náš nejstarší plavební Flá…
Jedeme směrem na Litvínov na silnici č. 27. Poté…
Pondělí 10. 6. 2019 V noci bylo takové horko, že jsme otevírali boční dveře a zavírali je až k ránu. Ráno je docela teplo, ale je za…
Lovecký pozdně barokní zámeček Lichtenwald stojí na vys…
Nad vodní nádrží Fláje, na hoře Bradáčov stojí lovecký zámeček Lichtenwald. Vpravo od brány do zámečku stojí replika původního smírčího kříže, který zmizel v 90tých letech…
Autobusem z Litvínova do Českého Jiřetína.   Z konečné stanice autobusu…
Lesy ČR pracují na obnově Flájského plavebního kanálu V místě vzniká také kulturně – historická naučná stezka Od vybudování kanálu letos uplyne 383…
Turistické a rekreační horské středisko ležící na…
Kaple v Křižanově (Teplicko). Křižanov je část města Hrob…
Ráno, dobře vyspaní na mýtině, nedaleko hájovny Fláje, dokonce vidíme…
Výlet do Krušných hor na přehradu Fláje, plavební kanál, přehradu…
Evangelický kostel „Vzkříšení“ v městečku Hrob - (Teplicko).   K tomuto kostelu byl dne 12.12.1900 položen symbolicky základní…
Zapomenuté, dnes již neexistující jezírko / vodní nádrž/ na Pekelském…
Spaní na jehličí v lese za Desítkou bylo tak příjemně měkké a nečekaně…
Puklá skála leží 1 km severně od Flájské přehrady a z Horní Vsi /části Českého Jiřetína / po červené turistické značce po 1,5 km…
Na plácku u Flájské hájovny  se orientujeme u…
Přírodní rezervace Černý rybník se nachází zhruba 1 km od Klínů…
Krušné hory patří mezi naše nejpozoruhodnější pohoří. Vyznačují se velmi…
Do lyžařského areálu Klíny u Litvínova. Jedeme autem z Nového Strašecí a…
Podzimní výlet do krušných hor.                                           …