Údolím Načetínského a Telčského potoka

číslo 4 Lesná Asfalt 13,6 km
číslo 5 Nová Ves 20,0 km
číslo 6 Horní Jiřetín 24,1 km

Po modré TZ od autobusu v Brandově vycházím hezkou topolovou alejí do samostatné části Brandova nazvané Kolonie, nad kterou v lese jsou pozůstatky středověkého hradu. Scházím skalní průrvou k Načetínskému potoku, který tvoří státní hranici s Německem. Pohodlná lesní cesta se klikatí kolem potoka, jeho břehy lemují skalní útvary. Po 4 km jsem došel k soutoku Telčského a Načetínského potoka u bývalé osady Gabrielina Huť. V minulosti zde byla postavena vysoká pec a zpracovávaly se zde železné rudy. Obec zanikla po roce 1945. Dochovaly se pouze ruiny několika domů. Odbočuje zde zelená TZ na Kalek.

Pokračuji dál po modré TZ okolo obnoveného, ale vypuštěného rybníka a podél plotu obory. Pěkná cesta mírně stoupá krásným údolím okolo meandrů Telčského potoka. Došel jsem k další křižovatce cest, vpravo vede cesta do Kalku a vlevo modrá prudce stoupá k Rudolickému rybníku a pak dál již pozvolna do Rudolic v Horách. Na protilehlé stráni je vidět hájovna a za ní Eduardova skála, která má podobu sedící žáby.Docházím na křižovatku se stanicí autobusu a s turistickým rozcestníkem. Pokračuji dál po modré silničkou do Lesné/14,5 km/.Zde je velice příjemný Horský hotel s vynikající kuchyní. Po občerstvení se vracím zpět na křižovatku značených cest a pokračuji po červené TZ.Lesní cesta vede v blízkosti Medvědí skály na jedné straně a okolo anténního stožáru na druhé straně cesty. Přecházím přes silnici, která vede k zámku Jezeří a dál sestupuji zarostlou cestou k prvním domkům Nové Vsi. Jsou zde velice pěkné pohledy přes hluboké údolí na Horu svaté Kateřiny, na německou část Krušných hor a také na vrtule větrných elektráren za Novou Vsí /19 km/.

Na Výšině je možnost dalšího občerstvení, nebo sednout do autobusu a ukončit putování.

Po žluté TZ jsem sestoupil do Horního Jiřetína, Kde je zastávka MHD do Litvínova /24 km/.

Poslední aktualizace: 10.7.2009
Údolím Načetínského a Telčského potoka na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Údolím Načetínského a Telčského potoka

Pomník strážmistra Václava Staňka.
Pomník v parčíku v centru Brandova připomíná tragickou událost, kdy při obraně vlasti padl 25.9.1943 strážmistr Václav Staněk, člen…
Výlet do Krušných hor do krásného německého městečka, které je jen kousek…
Výrazný zalesněný hřbítek nad částí Brandova zvanou Kolonie. Podle archeo…
Jelikož pocházíme z Litvínova je to pro nás kousek za hranice do Německa…
Pozvánka do tichých lesů Krušných hor, na skalní vyhlídku a do hlubokého…
Skalní vyhlídka Sophienstein společně s nedalekou vyhlídkou Stöβerfelsen…
Výlet do málo navštěvované části Krušných hor.
Hned za hraničním přechodem z Brandova do Olbernhau je skanzen Saigerova…
Hned za hraničním přechodem v Brandově je technické muzeum ze starého…
Dům plný hraček, her a atrakcí pro aktivní pohyb jak pro děti, tak i pro ty starší, kteří si nezapomněli hrát. Bylo zde využito…
Jeden z mnoha vrcholů na německé straně Krušných hor nedaleko od naší…
Koncem19.a začátkem 20. století usilovaly obce v blízkosti českých hranic…
Výlet po Lesní stezce pěkným horským údolím ke štole Boží ruka. Město…
Úzkým skalnatým údolím potoka Dörfelbach vede upravená cesta s lavičkami a turistickým odpočívadlem. Vycházím od zastávky autobusu, …
Na třiceti metrovém skalním bloku, vysoko nad údolím Načetínského potoka,…
Po celých krušných horách je mnoho pozůstatků na těžbu kovových rud. Jedna…
Rozjeli jsme se do Brandova. Je to horská obec na hranici s Německem…
Důležitá obchodní cesta do Čech vznikla kolem roku 1240. Spojovala Freiberg s Chomutovem. Byla to jedna z nejstarších obchodních…
V Krušných horách je mnoho památníků na velmi oblíbeného krušnohorského lidového písničkáře. Rodák z Božího Daru ve svých písních…
Využil jsem příhraniční autobusovou linku z Litvínova d…