Údolí samoty a Havraní skály

číslo 10 napojení na cyklostezku 3053 Šotolina 5,8 km
číslo 11 výhledy na Hvozd,Ještěd a Zelený vrch Šotolina 8,4 km
  cyklostezka 3053

Oblast pískovcových věží mezi Novým Borem a Cvikovem je známá skalním hradem Sloup. My jsme pro své putování zvolili neméně zajímavý skalní útvar v této oblasti  - Havraní skály.

Naše trasa začíná na okraji Cvikova kousek od benzínové pumpy ONO se vydáme polní cestou k lesu.Mineme křížení se zrušenou železniční tratí Svor- Jablonné a směřujeme k lesu. V lese na rozcestí se dáme doprava z kopečka lesní pěšinou společně se zelenou TZ.

Po chvíly se po levé straně začínají objevovat první pískovcové věže a bloky - vcházíme do Údolí Samoty. Míjíme jeskyní Skalní brána umístěnou nad cestou v pískovcových věžích(vede tam pěšinka) a údolí se zužuje. Po chvilce se nám údolí otevře a my docházíme ke studánce Augenwassequelle. Postupujeme stále po proudu Dobranovského potoka až k rozcestí Údolí samoty.

Zde se k nám napojuje modrá TZ. Vydáme se doprava a po chvilce se nám otevře pohled na rozeklanou Panenskou skálu.Na protější skále je vytesán reliéf s Kristem. Obejdeme Panenskou skálu a po překonání Dobranovského potoka vystoupáme k Božím mukám a rozcestníku Radvanec.

Po pěšině se vydáme skalním zářezem a na rozcestí lesních cest se vydáme doleva.Pohodovou cestou borovým lesem dojdeme až k turistickému odpočívadlu a odbočce na samotné Havraní skály. Vydáme se po místním značení a pomocí schodů vystoupáme na pískovcový hřbet Havraních skal. Obejdeme jej z jižní strany a po schůdkách vytesaných v pískovci vystoupáme na vrchol jedné z věží. Otevře se nám rozhled v okruhu 360°. Vidíme dominantní nedaleký Klíč a Trávnický vrch na severu. Východním směrem se v dálce táhne hřeben Lužických hor, nedaleká Hrouda a Ortel. Na jihu vidíme Slavíček a Kozel s Vlhoštěm. Západní obzor vyplňují kopečky Českého Středohoří.Opatrně slezeme zpět a některou z pěšinek slezeme ze skalního hřbetu zpět ke značené cestě.

Vrátíme se na křižovatku a pokračujeme vlevo po cyklostezce zpět směrem do Údolí Naděje. Po lesní cestě dojdeme až k nejužšímu místu údolí a začneme mírně stoupat k prameništi Dobranovského potoka. vystoupáme na křižovatku lesních cest a držíme se cesty vpravo,která nás vyvede z lesa na louky u Cvikova. Otevře se nám rozhled na Hvozd a v dálce se tyčí známá silueta Ještědu. Po polní cestě dojdeme k silnici I/13.

Celková délka trasy je něco málo přes 8,5 km a je nenáročná.Jedinný exponovaný úsek je při výstupu na věž  Havraních skal,kde je třeba dbát opatrnosti. Trasu najdeme na serveru Mapy.Cz nebo na mapě KČT č.14 Lužické hory.

Při použití VHD použijeme zastávku autobusu Cvikov,rozcestí Rousínov vzdálenou asi 150m od nástupu na trasu. Nejbližší zastávka vlaku je buď Nový Bor nebo Svor.

Občerstvení na trase není.U studánky Augenwasswequelle a rozcestníku Radvanec je lavička. U odbočky na Havraní skály je TO.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 17.4.2017
Údolí samoty a Havraní skály na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Údolí samoty a Havraní skály

Cvikov - květnatá louka
V České republice dlouhodobě kvůli zemědělskému zpracování půdy a…
Z Cvikova se dáte po zelené k Dutému Kameni. U Drnovce, při silnici E442…
Ortel je výrazný znělcový vrch nacházející se v Podhůří Lužických hor. Je…
Vážení přátelé turistiky, rád bych Vás pozval na pěší výlet okolím Cvikova…
Cvikov leží v Severních Čechách, východně od Nového Bor…
V době středověkého osidlování Lužických hor se pět kilometrů severně od Cvikova v lese ukrýval hrad…
Turistický rozcestník, který se nachází na Náměstí osvobození ve Cvikově,…
Výlet začínáme na náměstí v Cvikově, po překročení hlavní silnice se již…
Vydáme-li se ze Cvikova po modré turistické značce směrem do obce Trávník,…
Údolí samoty se nachází asi 1,5km západně od Cvikova, nevelkého městečka v…
Vyrážíme poznat krásy přírody v Lužických horách pod Jedlovou horou. Naše…
Městečko Cvikov leží v podhůří Lužických hor, asi 6km severovýchodně od…
Za výchozí bod našeho dnešního putování použijeme nádraží ČD ve Svoru.…
Vyrazil jsem si do Lužických hor ,kousek od Cvikova.Tam je několik zajímavých pískovcových skal.Mezi ně patří i Rousínovské skály,kt…
Někdo preferuje turisticky známé, frekventované cesty, zatím co jiní milovníci přírody naopak vyhledávají méně navštěvované trasy.…
Město Cvikov leží v okrese Česká Lípa 6 km na severovýchod od Nového Boru.…
Při cestě po zelené značce, jež nás vede malebným Údolím samoty dojdeme k prameni, který je obložen pískovcovými kameny s dřevěnou…
Romantické Údolí samoty se nalézá při toku Dobranovského potoka mezi…
Křížová cesta se nachází na severovýchodním okraji obce a dovede nás k ní modrá turistická značka směrem na Trávník. S budováním…
Křížový vrch (437 m), často také označovaný jako Kalvárie, je nev…