Trek na nejvyšší horu Madeiry - Pico Ruivo.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Přestože jsem na Pico Ruivo byl již při první návštěvě Madeiry, vypravil jsem se tam znovu. Tentokrát jsem zvolil cestu z průsmyku Encumeada s cílem na Pico de Arieiro. Počasí hlásili docela dobré, ale v horách je to vždy loterie. Když jsem ráno sedal ve Funchalu do autobusu, tak to bylo v pohodě. Cesta do Ribeira Brava nabízela krásné výhledy a vše se zdálo být v pořádku. Z Ribeira Brava jsme začali stoupat do průsmyku Encumeada. Vjeli jsme do mraků a začalo pršet. V průsmyku řidič zastavil, otočil se a na celý autobus hlasitě oznámil Encumeada, aby všichni viděli, který šílenec tady v tomto počasí vystoupí..... Vystoupil jsem a zjistil, že je navíc pěkná kosa. Hodil jsem na sebe i bágl pláštěnku a vyrazil. Řekl jsem si, že půjdu hodinu a pak se rozhodnu co dál. Jediná informace co jsem měl, byla že večer v půl sedmé mi jede poslední autobus do Funchalu z Poisa, což bylo cca 25 km na druhé straně pohoří...

Foto: Zdenek7

Cesta neustále stoupala, vidět bylo tak asi na dvacet metrů a pršelo. Asi po půl hodině mě předběhli dva běžci, v tílkách a trenkách. Byly dvě možnosti, bud´ jsou to blázni jako já nebo se počasí zlepší... Vybral jsem si druhou variantu a .... opravdu se tak stalo. Do půl hodiny se začaly trhat mraky a bylo to jako v pohádce. Nádherné výhledy na všechny strany... Stezka byla dobře značená půl hodiny se klesalo dolů a další půl hodinu byl strmý výstup. Ale bylo skvělé, jak se trhaly mraky a otevíraly se krásné výhledy do údolí Jeptišek a na druhé straně k hladině Atlantiku. A najednou jsem byl pod vrcholem Pico Ruivo. Nahoře jsem udělal pár fotek, výhleddy se otevíraly, za minutu se přihnaly mraky a zase vše zavřely a po chvilce se opět rozevřely na jiné straně - strhující divadlo. Nahoře jsem potkal opět krajany, se kterými jsme se viděli den před tím v propasti Inferno. Měli pod Pico Aireiro auto a nabídli mi, že mě navečer do Funchalu svezou. Rád jsem to přijal, měl jsem více času na druhou část treku přes Pico das Torres. Takže jsem si užíval tuhle horskou krajinu a na každé vyhlídce se zastavil a fotil. Bylo to krásné odpoledne. Ve smluvený čas jsme se sešli na parkovišti a vyrazili dolů k Atlantiku do Funchalu :-).

Poslední aktualizace: 4.3.2015
Trek na nejvyšší horu Madeiry - Pico Ruivo. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Trek na nejvyšší horu Madeiry - Pico Ruivo.

Pico do Arieiro.
Pico do Arieiro je se svou výškou 1818 m  třetím nejvyšším vrcholem Madeiry, a to za Pico Ruivo /1861 m/ a Pico das Torres /1851 m/. Vrchol hory je přístupný po silnici od park…
Pondělí (22.8.2016)Vstáváme, snídáme, balíme a vyrážíme na další …
Madeira - úžasná destinace pro aktivní dovolenou. Pokud máte rádi hory, skalnaté pobřeží a krásnou přírodu, rozhodně navštivte Madeiru - pokud se…
Po návratu z levády Balcoes jsem si v Ribeiro Frio prošel také vyhlášenou…
Další levádou, kterou jsem prošel, byla leváda do Furado - zhruba…
Prvním výletem na Madeiře byl trek po  levádách. Z Funchalu jsem se vydal…
V tomto dílu zamíříme do hor. I když je ostrov Madeira svou rozloh…
Ostrov Madeira (2): Pico do Arieiro (Pico do Areeiro) - Pico Ruiv…
Když se mi naskytla možnost  získat levnou letenku a…
15.3.2012 čtvrtek 6:00 nenávidím budí…