Travný z Krásné přes Přelač a Kozlenky

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Hora Travný je sice 4. nejvyšší rozsochou Moravskoslezských Beskyd, ale její návštěvnost nedosahuje Lysé hory či Čertova mlýna (a nepřístupné Kněhyně). Vhodné způsoby k jejímu dosažení jsou tři: z Krásné (Nižní Mohelnice), z Visalají (Vyšní Mohelnice) a Morávky přes Malý Travný. Nejsnazší způsob je po zelené z Visalají (nejmenší převýšení), ale zde je popis z Nižní Mohelnice. U restaurace a autobusové zastávky je malá parkoviště, odkud lze jít přes pole pěšinou nebo po asfaltce kolem chalup a chat vzhůru do sedla Přelač, kde stávala hájenka a hotel (uzavřený od začátku 90. let 20. století). Až sem vede žlutá značka dosti strmě vzhůru, v sedle chvíli mírněji po pevné silnici, pak se napojuje na modrou a strmě po bývalé sjezdovce až na kamenitý vrchol Kozlanky. Zde zmírňuje, pak opět několikrát strměji (ne tak výrazně) přes lesní cesty až na lesnatý vrchol Travného. 700 m převýšení, 4 km, asi 1:15 chůze. Pěkné výhledy jsou především nad sedlem Přelač, na trase místy směrem na Lysou horu a její předvrchol Malchor. Na vrcholu je vrcholová kniha a malý pomníček. Směrem na Krásnou vznikla PR se zákazem vstupu mimo značené cesty (PR sahá až do samotné zástavby obce, v podstatě se dotýká říčky Mohelnice, což nelze považovat za I. zónu CHKO s možností uzávěry pro veřejnost, v uzávěře je navíc několik chat, např. Barnoška). Zpět lze jít dále po modré, naše trasa vede zpět po lesních cestách kolem potoka Kozlanka (v úvodu částečně lesem po neexistující staré cestě). Dolů 6 km, 1:30 min.

Poslední aktualizace: 28.10.2014
Travný z Krásné přes Přelač a Kozlenky na mapě
Autor: Martin1977

Příspěvky z okolí Travný z Krásné přes Přelač a Kozlenky

Krásná
Krásná je horská obec, kterou najdeme pod nejvyšší horou Moravskoslezských…
Velký Travný je jedna z ,,tisícovek" 1203m v Beskydech.. je částečně zalesněný a na jeho vrcholu naleznete klid a nádherné výhledy např. Na Lysou…
V těchto zimních dnech s  příjemnými teplotami jsem se  rozhodl že se vydám…
Tůra nás zavede na Lysou horu, jedná se o středně náročnou, méně …
Vhodná pro treková  a horská kola. Zde popsaný úsek začíná v Krásné (500m …
Jedeme na nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd, Lysou horu (1323 m.n.…
Rozcestí Hájenka se nachází východním směrem od obce Krásná a z této obce…
Pod Žorem je rozcestí a orientační místo na zelené turistické trase a…
Každou sobotu a neděli jezdí z Orlové v 7 hod. přímý autobus na Visalaje.…
Trasa začíná v obci Krásná u penzionu "Pod žorem". Autobus staví přímo u…