Tiské stěny z Ostrova

číslo 1 Ostrov 0,0 km

Z Ostrova se vydáme po žluté značce kolem zadní části autokempu Pod Císařem (foto 1 - mimochodem velice levný a přitom pohodový kemp) pod Volské kameny (foto 2 a 3). Pozor, cesta vede jinak, než se zobrazuje na mapce výše. Správná trasa je na mapě v galerii fotografií.

číslo 2 Pod Volskými kameny 0,4 km

Značka nás vede dále lesem k rozcestníku na česko-německé hranici.

číslo 3 Hranice Šotolina 1,6 km

Odtud za cvíli půjdeme k Tiským stěnám. Teď si ještě po pohodlné cestě uděláme krátkou kilometrovou zacházku nad Rájec (foto 4 a 5).

číslo 4 Rájec 2,2 km

Zde se nám rozprostře výhled do kraje. Jsou odtud vidět i Ptačí stěny. Potom se vrátíme zpět k rozcestí žluté na hranici.

číslo 5 Hranice Šotolina 2,8 km

Po široké a pohodlné cestě jdeme řídkým lesem nad Rájeckým údolím asi 2,5 km.

číslo 6 Před Tiskými stěnami 4,8 km

Kousek po společné červené a žluté značce, poté jen po červené se dostaneme k první pokladně u vstupu do Tiských stěn. Skály na okruhu jsou číslované, je možné si koupit plánek s jejich názvy.

číslo 7 Tiské stěny, pokladna 5,4 km

Za vstupem do Tiských stěn se můžeme rozhodnout, zda půjdeme po červené značce po okraji stěn s mnoha výhledy (foto 6 - 11) nebo po zelené naučné stezce mezi skalami. My jsme zvolili první možnost, tedy po červené a po zelené jsme se vraceli.

číslo 8 Tiské stěny, malý okruh 6,1 km

Po červené dojdeme ke druhé pokladně nad Tisou (červená sem schází). U pokladny je krásné prostranství se skalami (foto 12). Přejdeme na místní zelenou značku naučné stezky a projdeme si malý okruh skalami, opět s několika vyhlídkami (foto 13 - 15). Okruh nás zavede zpět ke druhé pokladně nad Tisou.

číslo 9 Pokračování zelené 6,3 km

Zelená naučná stezka vede mezi bizarními skalami se spoustou prolézaček, jeskyní a věží (foto 16 - 22) k první pokladně, kterou jsme vstupovali do skal. Nejnadšenější  tu bývají děti, pro ty je to ráj.

číslo 10 Tiské stěny, pokladna Šotolina 7,1 km

Jsme venku ze skal, přejdeme k rozcestí se žlutou značkou. Jsou tu doslova vřesové louky, když kvetou, je to nádherný pohled (foto 23).

číslo 11 Rozcestí 7,7 km

Po červeně značené lesní stezce začneme klesat zpět do Ostrova. Po necelém kilometru nás překvapí další skalní útvary, nacházíme se na okraji Volských kamenů. Projdeme skály a po dalším kilometru jsme u kempu v Ostrově.

číslo 12 Ostrov 9,3 km

Kdyby vám vyhládlo, zkuste hospodu před kempem Pod Císařem. Mívají tu vynikající česnečku.

Tiské stěny je nejjednodušší navštívit z parkoviště v Tisé. Popisovaná trasa je určená "chodícím" turistům, kteří nejsou skoupí na krok. Vyjdeme z Ostrova, uvidíme i Ptačí stěny, výhled na Rájec a k Tiským stěnám se dostaneme podél Rájeckého údolí. Po prohlídce Tiských stěn pak sestoupíme zpět do Ostrova. Našlapeme asi 12 km, k tomu nějaké to převýšení, ale pro běžného turistu nebude trasa představovat problém.

Poslední aktualizace: 8.3.2010
Tiské stěny z Ostrova na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Tiské stěny z Ostrova

předjaří 2009, z Ostrova Tisskými stěnami
Ráno jsme vyrazili na výlet do skal. Byla to vlastně taková okružn…
Ráno vstáváme Pod Rájcem ze spacáků v pohodě, všechna vlhkost z první noci…
Cílen naší trasy byla pískovcová vyhlídková plošina Grenzplatte v Německu.…
Na podzim roku 2015 bylo odhaleno pietní místo věnované památce tragicky…
Ostrovské skály se nacházejí v obci Ostrov nedaleko Tiských stěn. Nabízejí…
Nádherná oblast v Českém Švýcarsku - CHKO Labské pískovce. Zde se…
Jako výhodné výchozí místo celodenního výletu je turistická chata v Tiský…
Část staré obchodní cesty, která vedla z Rosenthalu přes Sněžník, Ostrov,…
Tiské stěny a Děčínský Sněžník Vlakem do Ústí nad Labem a tam na autobus…
Na severu Čech severně od Ústí nad Labem nedaleko od Národního parku České Švýcarsko najdeme s…
Maličko skrytá kochací trasa kolem skalních věží Tiských stěn. Začínáme na parkovišti turistické chaty Tisá, kde se napojíme na žlut…
Severně od obce Tisá, na okraji pískovcové tabule se zvedá do výš…
Niva Olšovského potoka je chráněné území poblíž obce Petrovice v …
Výlet do západní části Saského Švýcarska a do pískovcových skal v Tisé.…
Pomník padlým ve světové válce Tisá Pomník padlým a pohřešovaným ve…
My jsme jeli z Chlumce rekreační linkou číslo 21 v 11:20h (jezdí jestě v 15:20, ale asi bude problém se dostat zpět, je to poslední spoj do Tisí) na místě jsme byli v 11:50h. Ce…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do Tiských stěn,kde jak jsem na vlastní kůži zjistil, vyzařuje ze skal…
Velice zajímavý skalní útvar známý jako Malé a Velké Tiské stěny,…
Tiské stěny nalezneme v chráněné krajinné oblasti Labské pískovce. Dle…
Malebné údolí sevřené štíhlými pískovcovými věžemi a mohutnými skalními bloky, kterým vede pohodlná lesní silnička kopírující tok…