Tiesňavy - Malé noclahy - Obšívanka - Terchová

číslo 2 2 - Malé Noclahy 1,3 km
číslo 3 3 - Obšívanka 2,6 km
číslo 4 4 - rozcestí Terchová 3,9 km
  vlevo možno po silnici do centra, nebo vpravo po silnici na parkoviště Tiesňavy
číslo 5 5 - cíl 2 parkoviště Tiesňavy 5,0 km

Jsme se ženou starší, poměrně zkušení turisté, letos jsme se rozhodli prochodit oblast Malé Fatry.

Hned první den po příjezdu za mírného mrholení, jsme si vybrali jako první trasu tzv. Zbojnický chodník z Tiesňav, z našeho ubytování v penzionu v TERCHOVé jsme šli pěšky po silnici směr Vrátná dolina k Rozcestí Tiesňavy, asi 15 minut po asfaltu kolem potoka.

Odtud jsem se vydali od rozcestníku po modré značce strmě vzhůru směr Malé noclehy, cesta z počátku po vysekaných a zpevněných schůdcích se po chvíli změní v nezpevněnou pěšinu, která se již při silnějším mrholení, promění v blátivou klouzačku, na které se bez trekových holí (a mnohdy ani s nimi) nedá udržet na nohou.

Pokračovali jsme stále velmi strmě stoupající pěčinou mezi stromy až k prvním řetězům, totiž tento "Zbojnický chodníček" (i když to není nikde popsáno) je vybaven asi na třech (zvláště za mokra) značně exponovaných místech řetězy a napevno zakotvenými ocelovými tyčemi, v nejvyšší části potom krátkým žebříkem, pro přechod do sousední doliny.

Chodník má většinou hlinitý, ve vyšších partiích místy skalnatý povrch a zvláště po dešti značně kluzký a dost nebezpečný, co se údržby týče je značně zdevastovaný a navíc na některých místech jsou zbytky bývalých zpevněných schodů v podobě ze země trčících železných vzpěr, které hrozí při nešťastném uklouznutí, že si o ně roztrhnete nohu. Buďte opatrní!

Za sucha se dá s trochou námahy vyšlápnout do Malých noclehů za 1h a 15min. (za mokra to chce zvýšennou opartnost) tato námaha je však odměněna v horní části krásnými výhledy na skalní útvary a Vrátnou dolinu.

U Malých noclehů se cesta větví po žluté směrem na Sokolie, my jsme vzhlededem k sílícímu dešti šli dál po modré, po Zbojnickém chodníčku, strmě dolů směrem na Obšívanku, opět kluzkou a místy řetězy a tyčemi zajištěnou pěšinou, cestou jsme potkali dvě rodiny s malými dětmi, které se raději již vraceli, protože tento (dle místního webu Zbojnický chodník, popsaný jen zruba bez dalších poznámek i když by si zasloužil upozornit na náročnost terénu) chodník se jim zdál přece jen příliš nebezbečný. Cestou dolů se opět otvírají krásné výhledy na skalní věže a tentokrát výhledy na Terchovou.

Do Obšívanky, což je rozcestí ve spodní části tohoto chodníčku, jsme dorazili asi za 1 hodinu a odtud po žluté již po travnaté, potom polní a posléze asfaltové cestě do Terchové asi za 35 min.

Tato cesta se dá také začít na bezplatném parkovišti v Tiesňavách kde můžete nechat auto a zase se k němu z Terchové po silnici vrátit.

Poslední aktualizace: 16.9.2012
Tiesňavy - Malé noclahy - Obšívanka - Terchová na mapě
Autor: Jara53

Příspěvky z okolí Tiesňavy - Malé noclahy - Obšívanka - Terchová

Vrátna Tiesňavy - Starý Dvor
Trasa, která překvapí perfektními výhledy do Vrátné doliny, překvapivě…
Čtvrtek 10. 8. 2023 Od nedaleké silnice…
Tiesňavy – kaňonovitá skalnatá soutěska, průlomové údolí říčky Varínky, prolamující hřeben „Rozsutcov“ mezi masivy Sokolie (na západ…
NPR Tiesňavy  - národní přírodní rezervace o rozloze 479,21 ha. Nachází s…
Malé nocľahy – rozcestí turistických tras v severovýchodní části hřebene Sokolie, na území NPR Tiesňavy. Rozcestí se nachází ve velm…
Sokolie – hrebeň  – rozcestí turistických tras v severozápadní části hřebene Sokolie, na území NPR Tiesňavy. Rozcestí se nachází ve …
Malá Fatra (4): Tiesňavy u Terchové (10/2013) Poslední den…
Boboty – úsek hřebene - horský masiv (1091,5 m n.m.) v Kriváňské Malé…
První část trasy ze Starého Dvora (dostupný autobusem nebo pěšky z TERCHOVé směrem na Vrátnou Dolinu cca 40minut po silnici) do príslopského sedla po…
Na značenou turistickou trasu, která začíná u mostu v Tiesňavách (je zde velké parkoviště a je to stejný výchozí bod jako na zbojnický chodník) se i…