Téměř horská túra po Vysočině aneb z Víru do Olešnice

Náš výlet začíná v obci Vír na Vysočině, významném turistickém středisku pod asi ještě známější přehradou.

Od rozcestí a autobusové zastávky u mostu se dáme po modré turistické značce ve směru na Svojanov, který ale dnes naším cílem nebude (už jsme ho letos navštívili).

Z hlavní silnice odbočíme u kapličky a kolem Veselého statku, hospůdky na náměstí Járy Cimrmana a s pamětní deskou Franty Kocourka, začneme stoupat lesem a poté loukami s pasoucím se dobytkem do okolních kopců.Smile

První zastávkou bude po 3 kilometrech vesnička Chlum, kde se ale příliš nezdržíme a nedočkavě stoupáme dále přes přírodní památku Javorův kopec až na rozcestí Dudkovice (opět 3 km), kde nás čeká kilometrová odbočka po pohodlné asfaltce k rozhledně Horní les.

Foto: Isolda11

Rozhledna je volně přístupná od jara až do podzimu, pod ní stojí dva odpočinkové přístřešky s lavičkami a vrcholovou knihou, silnější povahy vystoupají 200 schodů, aby si dopřály naprosto úchvatný rozhled z výšky 800 metrů nad mořem!

Vysoko nad korunami nejvyšších smrků si připadáte téměř jako v letadle! A když ještě s kovovou rozhlednou lomcuje silný vítr, je to zážitek i pro otrlé turisty!Surprise

Po návratu na předchozí rozcestí už budeme pokračovat po značce červené, a to až do cíle naší cesty, nejprve však sejdeme do pěkné obce Rovečné (2,5 km), kterou jsme krásně viděli už z rozhledny a kde stojí za to se chvíli porozhlédnout po místních památkách (jsou tu např. dva kostely).

Z Rovečného je to jen 1,5 kilometru přes kopeček do další vesnice, Velkého Tresného, cestou se teď zrovna dají ochutnat místní prima jablíčka, hrušky či švestky…wink

Foto: Isolda11

Po dalším 2,5 kilometru přes pěkný lesík už budeme Nad Lamberkem, barokním zámečkem z přelomu 17. a 18. století, v současné době bohužel nepřístupným a v nepříliš dobrém stavu; z rozcestí se k němu dá dostat starou alejí.

Značka však směřuje dál přes louku a po úbočí kopce poslední 2 kilometry do sympatické Olešnice, kterou brzy také celou spatříme v krásném panoramatu.

Městečko nabízí celou řadu památek a zajímavostí k prohlídce či návštěvě, k občerstvení pak doporučujeme stylové mléčné lahůdky s širokou nabídkou produktů zdejší mlékárny; snadno je naleznete na náměstí hned pod samoobsluhou…Smile

Poslední aktualizace: 7.9.2012
Téměř horská túra po Vysočině aneb z Víru do Olešnice na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Téměř horská túra po Vysočině aneb z Víru do Olešnice

Po hradech v okolí Víru
Po hradech v okolí Víru (duben 2014)      Takřka v půli dubna se mi…
Název dostala tato obec od místní Skály Vířiny, pod níž se na řece tvořil…
Trasa výletu začíná v rekreační obci Vír v hlubokém údolí řeky Sv…
Tato krátká, ale dosti náročná vycházka směřuje od mostu v obci Vír nad…
Vírský mlýnek patří mezi atrakce obce Vír na Českomoravské…
Krátká vycházka z Víru-Hrdé Vsi na zdejší vyhlídkové místo na Vírské skalce - Klubačici. Jedná se o červeně značenou odbočku, která začíná u…
Nachází se mezi hrází Vírské přehrady a obcí Vír. Na vrcholu skály je zbudováno vyhlídkové místo, ke kterému vede od směrovníku u mostu pod Hrdou Vsí z…
Trasa vede po červené značce z Víru-Hrdé Vsi (390 m) uličkami údolím řeky Svratky, tu přejde po lávce a silnicí pokračuje pod hrází přehrady a…
Využili jsme babího léta a vydali se na turistický pochod…
   Dnešní noc spíme v autě poblíž Lomnice. Ráno se budím první a…