Svratka – Okruh po skalnatých vrcholech nad Svratkou

číslo 16 Rozcestí U Žida 17,7 km
  Modrá pokračuje do Herálce
číslo 17 Na Brušovci 19,6 km
  Krátký úsek se zelenou značkou.
číslo 18 Okraj Svratky Asfalt 21,9 km
číslo 19 Konec trasy 22,8 km

Tato okružní trasa vás provede přes nejznámější a nejvyšší skalnaté vrcholy Žďárských vrchů. Začíná ve Svratce na Náměstí 9. května (Bod trasy – dále BT – 1, foto 1 – kašna se sochou houbaře), odkud nás červená značka vyvede nad město (foto 2) ke golfovému hřišti (BT 2). Lesíkem a přes louku dojdeme k zámku Karlštejn (BT 3, foto 3). Krátký úsek lesem kolem Hraběnčiny (foto 4) a Knížecí studánky je značen společně červenými a modrými značkami. Na rozcestí U Knížecí studánky (BT 4) se dáme po modré značce na místo bývalého hradiště a dnes přírodní památku Zkamenělý zámek (BT 5, foto 5 a 6). Další skály nás u cesty čekají na Velkých Perničkách (BT 6, foto 7) s výhledem (foto 8) a na Čtyřech Palicích (BT 7, foto 9). Zde už je výhled kvůli přerostlým stromům horší (foto 10). Sestoupíme na rozcestí Plaňkovka (BT 8), odkud nás zelená značka zavede po silnici (foto 11) k Milovskému rybníku (BT 9, foto 12 a 13). Zde je možné se vykoupat a občerstvit. Silnička se zeleným značením pokračuje do kopce k rozcestí Dráteničky (BT 10). Po červené značce vystoupáme na Malínskou skálu (BT 11, foto 14) a přes Křovinu na Lisovskou skálu (BT 12, foto 15). Následuje krátký sestup na rozcestí Devět skal (BT 13). Opustíme červenou značku a dáme se po žluté, která nás zavede na vrchol Devět skal (BT 14, foto 16 - 18). Výstup na vyhlídku je poněkud krkolomný (foto 19), ale stojí zato. Z Devíti skal jdeme po společné žluté a modré značce ke studánce Vysoká studně (BT 15, foto 20) a k rozcestí U Žida (BT 16). Zde modrou do Herálce opustíme a jdeme po žluté značce lesem (křižujeme zelenou značku BT 17) a přes louku (foto 21) na kraj Svratky (BT 18). Postranními uličkami nás značka dovede až k výchozímu místu.

Délka trasy je necelých 24 km, vzhledem k častým výhledům je vhodné ji pojmout jako celodenní.

Poslední aktualizace: 8.5.2011
Svratka – Okruh po skalnatých vrcholech nad Svratkou na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Svratka – Okruh po skalnatých vrcholech nad Svratkou

Svratka - Informační centrum
Informační centrum města Svratky je nově umístěno v přízemí budovy Městského úřadu na ulici Palackého 30. tel.: 564 034 240 Otevírací doba: nyní:…
Nachází se na náměstí u parkoviště. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem přírodním parkem…
Celodenní výlet lesy Žďárských vrchů s množstvím vrcholových skal. Na…
Při potoku Řivnáč se nachází skupina starobylých roubených stave…
Svratka leží ve Východních Čechách, severovýchodním směrem od Žd…
Svým způsobem nejstarší a nejzajímavější památkou městečka Svratka,…
Jednoznačnou dominantou městečka Svratka, ležícího přímo na historické…
První objekt zde byl postaven v románském slohu ve 13. století, …
Ze Svratky vyrazíme po silnici směrem na Herálec…
Krásné horské devítijamkové hřiště. Klubovna je malá, ale občerstvení zde…
Půjdete-li ze Svratky po červené značce kolem golfového hřiště k zámečku Karlštejn, potkáte po výstupu na kopec vysoký dřevěný kříž s ukřižovaným K…
Zámek Karlštejn stojí na kopci poblíž města Svratky na Chrudimsku v Pardu…
Nachází se severovýchodně od obce Svratouch na okraji rekreačního areálu Borovina. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. J…
Rozcestí leží přímo u zámečku Karlštejn (viz https://www.turistika.cz/mista/karlstejn--1 ). Přichází sem červená značka z Krouny, Kameniček a Svrat…
Zámecká studánka sloužila v dávných dobách jako zdroj pitné vody pro…
Směrníky tohoto lesního rozcestí ukazují průběh zelené značky západním směrem do Herálce, na Žákovu horu a do Fryšavy, východním směrem na Křižánky…
Jedná se o skalní útvar na vrcholu kopce. Má rozlohu cca 40 x 16 metr…
Obec Křižánky se nachází na hlavní komunikaci mezi Novým Městem na…
Autem jsme dojeli do obce Křižánky a odtud pěšky po značených trasách…
   Pokud se vydáme z obce Křižánky po modré turistické značce na nejvyšší…