Svitavskou pahorkatinou ze Semanína do Svitav

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Na pěkný výlet nepříliš frekventovaným Svitavskem jsme vyrazili ze Semanína, malé staničky dosti daleko od stejnojmenné obce poblíž České Třebové, kudy jsme tuším loni při jednom z předchozích výletů procházeli. První 2 kilometry krásnou lesní silničkou na rozcestí Psí kuchyně jsme tedy znali, dále směrem na Opatovský les ale už ne. Po necelých 2 km jsme se však dali jinou silničkou Doprava po cyklotrase směrem na Gajer. Tuto nevelkou obec jsme prošli a na jejím druhém konci u benzínky narazili na žlutou značku, po níž jsme se vydali k osadě Brlenka (2 km). Za touto zapadlou vískou už jsme se zanořili do pořádných hlubokých lesů a zvolna stoupali na vrch Sněžník (569 m n. m., 3,5 km). Po dalších 2 kilometrech jsme narazili na rozcestí Na Stráni, také už kdysi navštívené v rámci jiné trasy, a pokračovali k pěkné lesní Studánce Pod Strání (3 km). Zde už jsme začali potkávat i turisty a cyklisty, neboť do Svitav zbývaly poslední 3 kilometry pohodlnou cyklotrasou kolem polí a zahrádek. V cíli nás kromě malebných památek potěšila třeba i obnovená cukrárna na náměstí, která byla v době naší poslední návštěvy mimo provoz..

Poslední aktualizace: 11.7.2016
Svitavskou pahorkatinou ze Semanína do Svitav na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Svitavskou pahorkatinou ze Semanína do Svitav

Zádolka
Jedná se o malou osadu, která se nachází v plochém údolí Zádolského…
Nachází se na okraji malé osady Zádolka, nesprávně uváděné jako Nový Rybník, která je součástí městyse Opatov. Prochází tudy modře…
Krátká vycházka do jedné z největších lokalit bledule jarní…
Rozhodli jsme se oslavit začátek jara výletem do přírody, za tak ryze…
Nachází se jihozápadně od vlakové zastávky Semanín v pramenné obl…
Mezi silnicí spojující Semanín s Novým Rybníkem a úpatím Kozlovského hřbe…
Zdejší území bylo v minulosti obhospodařováno jako pole a louky. Po r…
Rozcestí se nachází na okraji významné lesní rezervace Psí kuchyně. Prochází tudy modře a zeleně značená cesta. Modrá značka jedním směrem končí brzy…
Přírodní rezervace Psí kuchyně o rozloze 113,61 ha se nachází jižně od obce Semanín, mezi městy Česká Třebová a Svitavy a vlastní úz…
Lokalita byla vyhlášena s důvodu ochrany zachovalých společenstev…
O uplynulém víkendu jsme se vydali relaxovat do krásných lesů v okolí České Třebové na příjemný asi 15kilometrový výlet. Ze…
Třebovice jsou větší obcí s 810 obyvatel…
Nachází se na hrázi rozlehlého rybníka Hvězda, který napájí říčka …
Po úbočí Kozlovského hřbetu, pod Planinou, vede v nadmořské výšce 490…
Jedná se o patrovou čtyřbokou zvonici, která má zděné přízemí a dřev…
První zmínka o kostelu je z roku 1350. Dnešní barokní objekt pochází…
Ačkoliv všeobecně máme spojené rybníkářství s jižní částí Čech, t…
Nachází se uprostřed parku na obcení návsi. Začíná zde modře značená turistická cesta, která směřuje přes Semanínskou kapli, chatu Maxe Švab…
Leží v údolí Semanínského potoka a z větší části je obklopen lesy…
Semanín je středně velká obec s 560 obyvateli a najdeme ji v oblasti Třebovické pahorkatiny, jižním směrem od města Česká Třebová. Obec se rozkládá …