Šumavský trek přes Velký Roklan.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Vystoupat na vrchol Velkého Roklanu by chtěla většina návštěvníků Šumavy. Není to úplně jednoduché ale dá se to. Já jsem zvolil pěší variantu natěžko s částečným přejezdem bavorské strany autobusem. První den odpoledne vyrážím z Filipovy Huti na Bučinu. Tady přespím na nouzovém nocovišti a ráno jdu ke státní hranici a prvním autobusem jedu do Spiegelau, kde přestoupím na pokračuji na konečnou  na Gfäll. Tady nahodím bágl a lesní cestou jdu na Rachelsee. Jezero je moc pěkné a tak se zde zdržím a fotím. Pak pokračuji strnou cestou ke kapličce nad jezerem. Je to krásné vyhlídkové místo s výhledem na jezero a bavorskou část Šumavy. I další cesta strmě stoupá k vrcholu Velkého Roklanu. Tady jsou výhledy ještě hezčí. Udělám foto u vrcholového kříže a sestupuji k horské chatě Waldschmidthaus. Tady se vydávám směrem k Malému Roklanu a začíná sestup pod Medvědí horu. Je tu liduprázdno, během několika hodin potkávám jediného turistu. Udělám několik fotek u říčky Kleiner Regen a stoupám na horské louky.  Tady je krásně a blíží se večer a tak se rozhodnu u Almschachtenu přenocovat. Pozoruji západ slunce a pak za tmy stavím stan.... Ráno jej rychle balím, jsem přeci jen v NP a pokračuji v cestě. Scházím ke slatím u Latschensee a procházím po chodnících mezi jednotlivými jezírky. Během hodinky jsem u krásného jezírka Hirschbachschwelle. I tady je povinností udělat několik fotek..... Poté se po několika stech metrech dostávám k rozcestníku a mířím k české hranici pod Poledníkem. Stezka je otevřena pouze na několik týdnů od poloviny července. Tato oblast je totiž domovem chráněného tetřeva hlušce. Pod Poledníkem se dostávám na červenou turistickou a přes Javoří pilu jdu podél Roklanského potoka na Modravu. Také tady jsou krásné scenérie a tak vybaluji foťák. V Modravě se zastavím na občerstvení a zasloužené pivko a kolem Klostermannovy chaty stoupám po zelené na Filipovu Huť. Odtud zase vidím oba vrcholy Roklanu. Krásný trek nádhernou šumavskou přírodou... :-).

Poslední aktualizace: 13.8.2019
Šumavský trek přes Velký Roklan. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Šumavský trek přes Velký Roklan.

Na Poledník na kole.
Náš první výlet při letošní návštěvě Šumavy byl na rozhlednu na Poledníku. Ten je totiž jedním z mála šumavských vrcholů, kam vede cyklostezka až pod rozhlednu. Auto necháváme…
Obec a rekreační středisko Modrava leží v nadmořské výšce 980 m v údolí p…
Středně náročná, 14 km dlouhá trasa. Většinou vede po asfaltových cestách, vhodných i pro cyklisty. Jen při výstupu na Oblík a…
Soutok Roklanského a Modravského potoka
Půvabné šumavská vesnička Modrava, skrývá téměř ve svém centru velice…
Cílem našeho výletu byla Modrava a její malebné okolí. Zvolili jsme 10km okruh kolem Modravy, který byl pom…
Modrava, Filipová Huť Krásy přírody  Jedli jsme v restauraci na Modravě.…
Otavská cyklostezka - Jihočeská část Otavská cyklostezk…
Letošní začátek prázdnin nás zavedl do půvabné šumavské vesničky Modrava,…
Trasa vhodná pro horská kola začíná příjemným mírným stoupáním v údolí Modravského potoka. Poté Vás po lesní cestě dovede přes Černou horu až k Prameni Vltavy.…
  Myslím, že bych se na tom shodla s mnohými z vás, že Šumava má opravdu…
Otava, Vydra, Antýgl, Filipova huť, Modrava, Březová hora, bývalá hlá…
Naprosto skvělá trasa vedoucí z Modravy kolem Roklanského potoka s odbočkou na Tříjezerní slať a dále po žluté pod Oblík, kde změnít…
Ochutnejte tradiční jídla z různých koutů světa. Z kvalitních…
Na Šumavě je hodně krásných míst, a tak si můžeme vybrat podle…
Letošní začátek prázdnin nás zavedl do půvabné šumavské vesničky Modrava,…
Jedná se o zimní trasu. Naštěstí i v zimě na Šumavě počítají s tím, že ne…
Výlet začínáme na Modravě stoupáním po červené turistické značce …
Jedeme autem na Šumavu. Konkrétně na Modravu. Uprostřed obce je p…
Kanál, vystavěný schwarzenberským projektantem Josefem Rosenaue…