Šumavou V (Z Jeleních vrchů k Plešnému jezeru a zpět)

číslo 1 Rozcestník Jelení vrchy Asfalt 0,0 km
číslo 10 Rozcestník Hučina Asfalt 13,3 km
číslo 11 Rozcestník Schwarzenberský horní portál tunelu Asfalt 14,8 km
číslo 12 Osad Jelení vrchy 15,3 km

Turistická trasa měřící cca 18 km i s výstupem k vyhlídce na Lipno u památníku A. Stiftera. Výchozím místem je osada Jelení vrchy, ze které vyjdeme po modré turistické značce podél Schwarzwnberského plavebního kanálu směrem k Rosenauerově kapli a dále na Rossbach, kde Koňský potok podtéká plavební kanál. Tady změníme značku za zelenou, která nás přivede k rozcestníku U Říjiště s možností odpočinku a občerstvení v bufetu. Odsud odbočíme vpravo a pokračujeme k rozcestí Pod Kamenným mořem (cyklisté zde musí zanechat svá kola). Dále cesta pokračuje stoupáním kamenitou lesní cestou s vyčnívajícími kořeny a po průchodu samotným kameným mořem se ocitáme u Plešného jezera. Další možnost odpočinku po náročnějším výstupu a občerstvení na lavičkách u stolků na břehu jezera. Nad jezerem se vypíná Jezerní stěna a nejvyšší vrchol české strany Šumavy - Plechý. Po NS Duch pralesa, seznamující příchozí s vývojem pralesa a způsobem života v něm, vystoupáme k vyhlídce u pomníku básníka Šumavy A. Stiftera, odkud se otevírá pohled na Plešné jezero a výhledy přes Lipno do KRAJINY jižních Čech. Na zpáteční cestu nezvolíme přístupovou trasu, ale pokračujeme po zelené k rozcestníku Hučina, od kterého nás opět povede modrá značka spolu se Schwarzwnberským plavebním kanálem do cíle na Jeleních vrších. Před osadou si ještě můžeme prohlédnout horní portál tunelu, proraženého hřbetem Plešivce, a jeho dolního kolegu pak přímo v osadě.

Výchozí a cílový bod (Jelení vrchy) dostupný automobilem nebo sezónní autobusovou linkou, tzv. FIALOVÁ LINKA.

Občerstvení: Jelení vrchy, Říjiště.

Turistické známky: Schwarzenberský plavební kanál, Říjiště, Plešné jezero - dostupné bez problémů.

Zajímavosti: muzeum Schvarzenberského kanálu na Jeleních vrších, prohlídka portálů Schw. tunelu, Jelení jezírko (mimo trasu - cca 1 km), Jelení smyk, Rosenauerova kaple, křížení kanálu a Koňského potoka u Rossbachu, Kamenné moře u Plešného jezera, vyhlídka a Jezerní stěna nad Plešným jezerem, vzácná šídlatka jezerní v jezeře. Při vhodném načasování se můžete zúčastnit ukázek plavení dřeva po kanálu, pálení dřevěného uhlí v milířích a folklórních akcí na kanále, prohlídku plavebního tunelu nad Jeleními vrchy.

Poslední aktualizace: 19.3.2010
Šumavou V (Z Jeleních vrchů k Plešnému jezeru a zpět) na mapě
Autor: maska

Příspěvky z okolí Šumavou V (Z Jeleních vrchů k Plešnému jezeru a zpět)

Šumava na kole, pěšky i na lodi.
Každoroční srpnovou pánskou jízdu Na Klápě nad Novou…
Tunel na plavení dřeva (Jelení)
Tunel na plavení dřeva, nebo též vodní tunel je velice zajímavým…
Navštívíme šumavskou technickou památku - Schwarzenberský plavební kanál.…
Jelení        Je zimní podvečer. Noční temnota se kvapem vkrádá na sněhem zasypanou Šumavu a nám po 170 kilometrech cesty z…
Pátek 3. 7. 2020 V noci trochu pršelo, ale byl tady klid, kupodivu i ráno.…
Součástí Medvědí stezky je pomník poslední zastřelené…
Původně osada založená dřevaři při Schwarzenberském plavebním kanále…
Tato trasa, která spojuje železniční stanici Černý Kříž se stanicí Ovesná…
Perník
Zalesněný vrch Perník (1.049 m) leží asi 10 km jižně od Volar nad pravým břehem Vltavy v Trojmezenské hornatině. Na jeho úbočích jsou četné…
Při cestě z Jeleních Vrchů na Plešné jezero se setkáte s celou řadou…