Stříbrné jezírko u Oder

číslo 10 Pohoř Asfalt 16,3 km
číslo 11 Odry - Nové sady Asfalt 18,4 km
číslo 12 Odry 19,0 km

Od železniční stanice v Odrách se vydáme po modré či červené značce jihovýchodním směrem na rozcestí Nové Sady a odtud půjdeme po červené Pohořskými vrchy ke Stříbrnému jezírku. Stříbrné jezírko je chráněno jako přírodní památka a jedná se o zatopený galenitový lom. Ve vodě zdejšího jezírka se daří raku říčnímu. Od jezírka pokračujeme stále po červené přes osadu Jestřabí do města Fulnek. Ve Fulneku budeme procházet kolem muzea, kde část expozice je věnovaná památce J.A. Komenského. Z Fulneku se vydáme jižním směrem kolem Stachovického vrchu ( 369 m..n.m.), který se zvedá po naší levé straně a přes obec Kletná k přehradě Kletná. Přehrada slouží k rekreačním účelům a byl tu vybudován kemp. Od přehrady Kletná pokračujeme západním směrem přes Kletenský les a dále jihozápadním směrem kolem vrcholku Olšová ( 475 m.n.m.) po pravé straně do osady Pohoř. Z osady jdeme kolem vrcholku Pohoř ( 475 m.n.m) a to po východní a jižní stráni. Kolem vrcholku se naše cesta stáčí severozápadním směrem zpět do Oder.

Poslední aktualizace: 23.11.2005
Stříbrné jezírko u Oder na mapě

Příspěvky z okolí Stříbrné jezírko u Oder

Odry
Odry leží na Severní Moravě, jihozápadním směrem od města Ostravy. Město…
Obě barokní sochy, socha sv. Jana Nepomuckého i sv. Františka z Assisi stávaly dříve na starém mostě přes řeku Odru, na Janském (Dlo…
Za kostelem sv. Bartoloměje, na ,éstě starší stavby, se nachází budova…
Nejen příjemné posezení na lavičce, ale i krásná procházka podzimní…
Nedávno jsem si udělala výlet do Oder a přitom navštívila místní hřbitov.…
Dalším uměleckým skvostem a památkou je na hřbitově v Odrách pískovcová hrobka rodiny Bernheierů. Stejně jako hrobka Gerlichů, i tat…
Na náměstí v Odrách v místě, kde se nyní nachází kašna, stávala radnice, která byla v r. 1863 zbourána. Kašna byla vytvořena…
S památkami se v Odrách můžete setkat na každém kroku. První má zastávka…
Středa 10. 8. 2022 I když večer bylo v autě 22, kleslo to k ránu na 11. Jen jsme se trochu víc zachumlali a spali dál. V 8 nás vzbudilo teplo,…
Historické centrum města Odry je chráněnou památkovou zónou, jejíž …