Stárkov - Turov - Hronov

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Stárkov, náměstí Asfalt 0,0 km
  Výchozím bodem trasy je Stárkov, obec s asi 550 obyvateli. Náměstí je zajímavé několika svými prastarými domy. Co by však stálo určitě za vidění, je zachovalá křížová cesta od kostela asi 200 metrů od náměstí. Ale k popisované trase.

Vyjdeme z náměstí po modré značce směrem na Turov. Zpočátku jdeme po silnici ve strání, nad sebou i pod sebou máme chalupy. Ze silnice pak odbočuje vlevo dolů do údolí potoka Jívka úzká pěšinka. Za potokem vstoupíme do lesa a začne mírné stoupání pod Zámecký vrch se zbytky hrádku Bystrý.

číslo 2 Pod Zámeckým vrchem 1,0 km
  Odbočíme z hlavní cesty vlevo a čeká nás dost prudké stoupání ke kraji lesa. Pak už je cesta pohodlná až k rozcestí Nad Bílou cestou se žlutou značkou. Z kraje lesa jsou velmi hezké výhledy na Stárkov a teplické skály (foto 1), Horní Dřevíč (foto 2) a polské stolové hory Hejšovinu a Bor (foto 3).
číslo 3 Nad Bílou cestou 2,0 km
  Projdeme po modré a žluté značce les do mírného kopečka na malou planinu (foto 4) zvanou stejně jako les Pustiny. Dalším lesem budeme naopak klesat k rozcestníku Pustiny.
číslo 4 Pustiny 2,5 km
  Na rozcestí se k naší modré značce přidá zleva zelená značka od Velkého Dřevíče. Obě značky pokračují přes louky a malá políčka (foto 5) do kopce a společně nás dovedou až na vrchol Turova (foto 6).
číslo 5 Turov 3,8 km
  Z okraje kopce je hezký výhled na Radvanicko, Teplické skály a Jestřebí hory (foto 7 a 8). Zde je také možné se rozhodnout, kam pokračovat dále, jak je uvedeno níže. Zůstanete-li u této trasy, modrá a zelená značka vás povedou půl kilometru z kopce k rozcestí Nad Rokytníkem.
číslo 6 Nad Rokytníkem 4,5 km
  Pokocháme se výhledem na Hronovsko, polské stolové hory a Orlické hory (foto 9 a 10) a pokračujeme z kopce dolů (foto 11) k silnici ze Stárkova do Velkého Dřevíče u Rokytníku. Ohlédnout se znamená rozloučit se pohledem s Turovem (foto 12).
číslo 7 Rokytník 5,2 km
  Přejdeme silnici, vstoupíme do lesa a nejprve stoupáme, později klesáme k rozcestí s červenou značkou Pod Maternicí. V houbařské sezóně nezapomeňte košík a případně kosu, hub tu bývá velké množství.
číslo 8 Pod Maternicí Šotolina 5,8 km
  Změníme značku, povede nás červená. Široká, pohodlná cesta vede stále lesem k rozcestí U Jírovy hory.
číslo 9 U Jírovy hory 7,8 km
  Zde odbočuje modrá značka do Rokytníku a na Turov, která je součástí trasy z Hronova na Turov přes Rokytník. My ale jdeme dále po červené.
číslo 10 Pod Jírovou horou 8,9 km
  Z úbočí Jírovy hory máme jako na dlani Hronov a Orlické hory, pokud zrovna neprší nebo není mlha (foto 13). Pak už jen sklusneme dolů do Hronova, projdeme kolem zvonice (foto 14) a Jiráskova rodného domku (foto 15) na náměstí (foto 16).
číslo 11 Hronov Asfalt 10,7 km
  Konec trasy

Pohodlná trasa ze Stárkova, kam se bezproblémově dostaneme z Hronova autobusem, přes Turov a Jírovu horu do Hronova.

Vrch Turov je dnes z hlediska turistiky významný zejména jako křižovatka několika značených cest, vedoucích krásnou a klidnou přírodou Jiráskova kraje. Z Turova je pak možné pokračovat po jedné z následujících tras, které postupně popisuji:

- do Červeného Kostelce přes Bohdašín 8 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-cerveneho-kostelce-pres-bohdasin)

- do Červeného Kostelce přes Maternici 7,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-cerveneho-kostelce-pres-maternici)

- do Hronova kolem Skalákovy studánky 7,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-hronova-kolem-skalakovy-studanky)

- do Hronova přes Rokytník 6,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-hronova-pres-rokytnik)

- do Hronova přes Velký Dřevíč 7 km (https://www.turistika.cz/trasy/na-turov-z-hronova-pres-velky-drevic)

- zpět do Stárkova přes Horní Dřevíč a Vysoký kámen 7,5 km (https://www.turistika.cz/trasy/okolim-starkova)

Všechny tyto trasy se dají mezi sebou velmi dobře kombinovat podle vašich schopností a chuti. Všechny se dají rovněž absolvovat na kole.

Poslední aktualizace: 10.3.2010
Stárkov - Turov - Hronov na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Stárkov - Turov - Hronov

Okolím Stárkova
Vyhlídková trasa okolím Stárkova. Přestože se jedná o trasu poměrn…
Nerad chodím v hlavní sezóně po cyklotrasách. Zvláště pak po těch…
Stárkov - malé městečko (spíše městys) 8 km od Hronova, s kterým j…
Nad Stárkovem se z údolí potoka Dřevíče po jeho levém břehu vypíná vysoká a strmá stráň tvořená slínovci (opukami) spodního až stř…
Rozcestí Pustiny (foto 1 a 2) leží na okraji lesa (foto 3) pod vrchem Turov (viz https://www.turistika.cz/mista/turov-blanik-jirasko…
Kamenný kříž stojí u lávky přes potok Dřevíč pod Horním Dřevíčem. Coby malý kluk jsem do této vesničky jezdil na prázdniny a jeden …
Mlyn Dřevíček je už tretím mlynom na tomto mieste.  Prvý postavili mnísi,…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád vás pozvu na krásný výlet ,…
Turov je kopec v okrese Náchod, ležící v jižní části Jestřebích h…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, velice rád Vás pozvu na polodenní výlet na horu Ostaš. Vyrážíme od nádraží v České Metuji, kam…
Romantické, 2800 m dlouhé údolí řeky Metuje je jako stvořené pro odpolední procházku či nedělní výlet. Zeleně značená stezka se tu klikatí…
KRÁSNÁ TRASA PŘES MARŠOV PODÉL Metuje DO POLICE NAD METUJÍ.VHODNÉ…
Dvě spojené obce, při leteckém pohledu tvořící ypsilon. Obě "ramena…
Stolová hora Ostaš ( 701 m.n.m.) je výraznou dominantou krajiny v…
Stolová hora Ostaš
Vydáme se do Broumovského výběžku, přesněji do Police nad Metují, kde začneme svou cestu ke stolové hoře Ostaš, kde si přijdou na…
Přijedete-li do Police nad Metují na Náchodsku, stolovou horu Ostaš nemůž…
Z obce Lachov u Teplice nad Metují na Stolovou horu Ostaš. Výšlap na…
Černé jezírko najdeme pár kroků za areálem penzionu (dříve zámku) Skály.…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát se vrátíme na Broumovsko,do…
Muzeum papírových modelů se nachází v centru města Police nad Metují.…