Spojení NS Pasák a NS pod Ptačí planinou - zkrácená verze i pro děti - okruh

číslo 7 Banjaluka, viadukt - NS pod Ptačí planinou 5,3 km
číslo 8 Branná, hřbitov 5,8 km
číslo 9 Branná, náměstí,parkoviště 6,4 km

Pěší trasa, kterou zvládnou i větší děti. Zaparkovali jsme na náměstí vedle TIC, dále jsme šli po zelené dolů z kopce mezi domky k Mariánskému prameni, zde jsou hrnky, můžete využít a napít se. Doporučuji pití a svačinku s sebou, na pastvinách nic jiného nenajdete, taky je dobré vybrat období, kdy se nepase dobytek, pak si nemusíte ohrady obcházet, ale jít i skrz. Pěkné je i nádražíčko kam zamíříte od pramene, pod nádražím projdete do lesa, odkud pak zamíříte na pastviny a na skály. My jsme si trasu tedy zkrátili, a to v místě zvaném Banjaluka hájovna, jsme šli doleva k Banjaluce viadukt a na NS pod Ptačí planinou, vy když budete chtít, můžete doprava po pokračování NS Pasák kolem bunkrů a pak se napojit na NS pod Ptačí planinou. Nádherné výhledy, zdravý vzduch, okolní přirozená krajina, skály, co víc si člověk může přát. Nejkrásnější byly skály. Občerstvení je na náměstí, tam jsme zakotvili po výletě.

Poslední aktualizace: 27.8.2020
Spojení NS Pasák a NS pod Ptačí planinou - zkrácená verze i pro děti - okruh na mapě
Autor: pepis

Příspěvky z okolí Spojení NS Pasák a NS pod Ptačí planinou - zkrácená verze i pro děti - okruh

Branná – Lanové centrum
Zdá se, že na našich horách vypukl boom nejen ve výstavbě nových…
Horská obec Branná na Severní Moravě je známá svým nejmalebnějším náměstím…
Poněkud danajským darem bylo vyhlášení kulturní památkou areálu bývalých…
Malebné seskupení hradní zříceniny hradu Kolštejn a zámku Branná stojí na…
Nejlíp se cestuje vláčkem Na netradiční hrad Hrad Kolštejn a sympatický…
Vlakem, autem, autobusem. Ale protože máme sezónu tak klidně na kole (pár cyklistů se nás i sešlo). Jedeme do Branné, té v Jeseníkách, v údolí stejno…
Nejkrásnější výhled na Brannou
  Často se píše o tom, že je bývalé Městečko Branná "bránou" do Jeseníků.…
Jakožto téměř město nemohla Branná (Kolštejn) postrádat Mariánský sloup. Ten je zastoupen poměrně netradiční formou pozdně…
  Pokud jste vyrazili na prohlídku pamětihodností obce Branné („Brány…
  V půvabném městečku Branná, které je s oblibou označováno za bránu do…
  V pátek jsme se vzbudili do překrásného rána a zapnuli televizi, z níž…
Poté, co se informační centrum v Branné na léto přemístilo „do stodoly pod…
Asi v polovině cesty mezi Hanušovicemi a Jeseníkem se rozprostírá…
V těsné blízkosti kostela svatého Michaela a naproti hradu Kolštejn, stojí…
  Nemá podobu Bouzova, Pernštejna ani Helfštýna, leč i přesto se jedná o…
Do Branné. To znamená k úpatí Hrubého Jeseníku. Tam, kde se soutěskou prodírá říčka, nesoucí stejné jméno je náš cíl. Městečko, založili prospektoři…
Turistické rozcestí Branná je poseté spoustou směrovek.  Modrá značka vás z něj zavede do Branné (0,5km), Starého Města pod…
Branná neboli Kolštejn je staré poutní místo. Nad zázračným…
Trend dnešní doby nakazuje provozovat běžkování na uzavřených ly…
Kdo míří do Jeseníků od západu, tedy přesněji od východních Čech,…
Tato velice půvabná „Brána Jeseníků“ je dnes sice jen obcí s asi 280 obyvateli, jenže v minulosti byla městečkem a kromě nejvýznamn…
Kašnu se sochou Hygie (správněji Hygieia) bych mohl popsat zřejmě i ve spoustě jiných míst nejen v Česku, ale i v Rakousku, nebo i jiných částech…
Branná leží na Severní Moravě, východně od Starého Města. Městečko najdem…
Vlakem jedeme do stanice Branná(trať 292),anebo autobusem(zastávk…
Druhý den byla v plánu Branná, počasí nám to dovolilo  Jediným drobným nedostatkem tohoto výletu byl fakt, že vlak z Nových Losin…
V okolí obce Branná v podhůří Hrubého Jeseníku jsem prošel pěšky po …
Neděle 6. 9. 2020 V noci bylo nezvyklé horko, ochladilo se jen nepatrně,…
Ani jsme se nenadáli a máme tu velikonoce - spojené s probouzením Jarní…
Malebné horské městečko Branná, které je bránou do Hrubého Jeseníku je…