Sobčice žst. - Mlázovice

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Sobčice žst. - Podhorní Újezd Asfalt 4,6 km

v polovině se nachází zajímavá socha sv. Vojtěcha

číslo 2 Podhorní Újezd - Vojice Asfalt 4,7 km
číslo 3 Vojice - Mlázovice Šotolina 4,8 km

při východu z lesa výhledy na Český ráj a Podkrkonoší

číslo 4 Mlázovice 4,9 km

V celku nenáročná a pohodová trasa s jediným, ale táhlým stoupáním na Mlázovický chlum, po kterém následuje dlouhé, ale mírné klesání…. Cesta začíná (nebo končí dle výchozího místa) u žst. Sobčice nedaleko zámečku. Při cestě k Podhornímu Újezdu mineme sochu Sv. Vojtěcha. Po překročení silnice č. 35 stoupáme obcí a pokračujeme do Vojic, které jsou s Podhorním Újezdem stavebně propojeny. Dále nás zelená značka vede zalesněným terénem přes Mlázovický chlum až do Mlázovic na náměstí, kde je turistický rozcestník. Při klesání k Mlázovicím se nabízí výhledy na část Českého ráje a Podkrkonoší. Cestu jde kombinovat s odbočkou na červenou značku do Konecchlumí, nebo po hřebenu Mlázovického chlumu do Hořic.

Poslední aktualizace: 27.1.2010
Sobčice žst. - Mlázovice na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Sobčice žst. - Mlázovice

Sobčice - sloup se sochou sv. Jana Nepomuckého
Socha sv. Jana Nepomuckého, která je umístěna na vysokém sloupu byla vytvořena pravděpodobně některým z žáků Matyáše Bernarda Brauna…
Sobčický zámek stojí na místě původní tvrze jejímž pánem byl v roce 1373…
Kostel v Sobčicích je prvně zaznamenán v roce 1384. Během husitských válek…
Barokní sousoší archanděla Rafaela, anděla Strážce s malým Tobiáškem, pochází z první poloviny 18. století, z období, kdy v…
Pyrám - starý kamenný rozcestník najdeme u křižovatky cest ve směrech Hradec Králové - Jičín a Sobčice - Vojice. Rok stavby…
Ostroměřský církevní stánek najdeme na konci obce při výjezdu směrem na Jičín. Kaple byla postavena roku 1915 a je jedinou stavbou,…
V Ostroměři na Jičínsku jsou místní obyvatelé pyšní na dva své rodáky, na…
Ostroměřské Muzeum věnované místním slavným rodákům se nachází v budově kulturního střediska. Expozice je věnována nejen dílu…
Pomník s bystou Eduarda Štorcha, ostroměřského rodáka, archeologa a spisovatele pravěku, se nachází na prostranství před základní…
Ostroměřský pomník T. G. Masaryka se svého znovu postavení dočkal v r. 1991, kdy na osiřelý podstavec byla umístěna celkem již třetí…