Smrk přes Studenčany

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Na druhou nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd lze výjit částečně i po neznačených trasách. Jednu takovou představují lesní (asfaltové a kamenné) cesty v lokalitě zvané Studenčany nad rozsáhlým údolím Velkého potoka a Podolánek. Trasa vede odlehlejšími částmi Beskyd. Pro snazší orientaci je vhodné začít na samotném vrcholu hory Smrk a popisovat sestup dolů. Po hlavním hřebeni vede tedy trasa po červené značce až k velkému polomu, pod nímž stojí lovecká chata Hubertka. Na rozsáhlé křižovatce s upozorněním na zákaz vstupu mimo lesní a značené cesty do PR (!) se vydáváme lesní cestou prostřední, po vrstevnici. Mírně klesá a po pravé straně se naskýtají často impozantní výhledy na Zadní hory a dál na slovenskou část Karpat. Po táhlém mírném klesání překonává údolí potoka Kyčerov a za ním vede nad loveckou chatou v Klínech. Někdy zde bývá docela rušno, polozapomenutá chata v majetku lesáků slouží k mnoha jejich akcím. Od chaty vede pohodlná asfaltka, po ní i na další křižovatce stále dolů s krásnými výhledy až k obrovské neznačené křižovatce nad Kyčerovou (s cedulí PR Malý Smrk), kde se spojuje hned několik cest včetně modré značky Smrk - Hutě na Hamrech. Celkem asi 1,5 hod. 5 km.

Poslední aktualizace: 1.7.2014
Smrk přes Studenčany na mapě
Autor: Martin1977

Příspěvky z okolí Smrk přes Studenčany

Zimní přechod Čertova Mlýnu a Smrku.
Vzhledem k omezeným spojům na nový rok jsem si na výlet do Beskyd vybral…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk …
     Zdůrazněná písmena v uvozovkách „JEN TAK“ jsou zcela na místě. Ono, ani tak to vysílaní nebylo tím hlavním bodem výletu. Také n…
Smrk je hora v Moravskoslezkých Beskydech, jíž chybí 24 výškových metrů do překonání 1300 metrové vrstevnice a která se nachází mezi…
O minulém víkendu jsem chtěl udělat alespoň jeden dobrý skutek a dát si…
Jedeme vlakem do Ostravice, ze které už pěšky na Smrk a Malý Smrk…
Někdy na sklonku 19. století vznikl na tzv. Stolovém chodníku v úbočí hory…
Pískovcová skála na jednom z (před-)vrcholů hory Smrk souvisí s mrazovým…
Dřevěný kříž s plechovým tělem Krista pochází z roku 1910, kdy většina hory Smrk partřila olomouckému arcibiskupství (nyní…
Pod Holubčankou je rozcestí a orientační místo na červené turistické tras…
Na jižním úbočí hory Smrk na turisticky neznačené lesní cestě stojí kříž z…
Jedeme z Ostravice brzy ráno, protože nás čeká horký červencový den. Auto…
Bučací vodopády
Znalci Beskyd nejvyšší kaskádové vodopády v české části Karpat znají, ale pro mnohé další jsou vodopády na Bučacím potoce přeci jen…
Po dlouhé době se s kluky domlouváme na jednodenním výletě na Smrk. Vyrážíme vlakem z Opavy v půl 6 ráno. Po přestupech vysedáme v Ostravici.…
Mezi tzv. české tisícovky (hory vyšší než 1000 m/m) splňující i další…
TRESTNÁ VÝPRAVA NA SMR(T)K Šestý den v týdnu.                            …
Malý Smrk nesl v minulosti název "Smrk nad Košarku" (nad Košárkou) a Smrk…
      Pokračování předešlých dílů: https://www.turistika.cz/mista…
Potok Bučací pramení v nadmořské výšce kolem 1100 metrů nedaleko…
Malý Smrk
Malý Smrk ( 1173 m.n.m.) je součástí osamoceného masivu godulských pískovců, který se vypíná nad rekreační obcí Ostravice, Čeladná a vodní nádrží…