Smrk po Javoru a přes Zákřesy

číslo 1 Bučací vodopády 2,7 km
číslo 2 Tajemná Řásňovka 5,8 km
číslo 3 Malý Smrk 6,3 km

Trasa popisuje okruh kolem Malého Smrku po převážně neznačených cestách 12 km dlouhý a cca s 720 m převýšení. Začíná na parkovišti nad Kurečkovicemi a Osmekem, z něhož směřuje dál po asfaltové silnici kolem chatové osady na východ až ke křižovatce se závorou (kdykoliv, např. u pramene lze odbočit ostře vpravo). Po lesní cestě zvané Javor či Javorová pomalu stoupá pod Bučacími vodopády až nad sedlo Holubčanka. U křižovatky se napojuje na červenou značku do sedla mezi Smrky. Vede zpočátku doleva, pak odstře vpravo a naposledy doleva, kde dosahuje široké Barabské cesty (vystavěné "baraby", jak se označovaly nízké sociální vrstvy často trpící alkoholismem z různých částí C. a k. monarchie). Tu hned opouští a po knížecím (tj. biskupském) chodníku směřuje kolem studánek do sedla. Přechodu přes prameny Bučacího potoka pomáhá od roku 2010 "špagátensteig". V sedle pod rozcestím se mezi žlutomodrou ke Včelínu a lesní cestou vlevo nachází úzká pěšina (naproti červené) do vrchol Malého Smrku. Tento "Smrk nad Košárkou" není NPR či PR (PR Malý Smrk je na jeho svazích), takže se do pustit mezi stromy a pěšinou v borůvčí (haferech) až na vrcholek, kde stával i bivak. Pěšina dál pokračuje dolů a napojuje se na lesní cestu ke Včelínu (lovecká chata). V podstatě kdekoliv, nejpozději na křížení se žlutou/modrou doleva a kolem chaty po značce dolů až k asfaltové lesní cestě. Po ní poněkud zdlouhavě až k odbočce žluté na Růžanec, kterou ignorujeme. Trasa pokračuje dál po asfaltce úbočím zvaným Zákřesy až k chatové osadě pod Skalkou nad parkovištěm.Na Zákresech si můžete nad vámi všimnout staré biskupské cesty, stále ještě dost patrné. Více info o Smrku zde.

Poslední aktualizace: 4.10.2014
Smrk po Javoru a přes Zákřesy na mapě
Autor: Martin1977

Příspěvky z okolí Smrk po Javoru a přes Zákřesy

Potok Bučací
Potok Bučací pramení v nadmořské výšce kolem 1100 metrů nedaleko…
Malý Smrk nesl v minulosti název "Smrk nad Košarku" (nad Košárkou) a Smrk…
Je pondělí 25.ledna roku 2010, půlnoc. Venku –21°C. Právě jsem se vrátil z nedělního výšlapu na Smrk. Cíl byl dobít Smrk a hlavně vyfotit západ…
Někdy na sklonku 19. století vznikl na tzv. Stolovém chodníku v úbočí hory…
Bučací vodopády
Znalci Beskyd nejvyšší kaskádové vodopády v české části Karpat znají, ale pro mnohé další jsou vodopády na Bučacím potoce přeci jen…
Pod Holubčankou je rozcestí a orientační místo na červené turistické tras…
Chtěl jsem zjistit, jestli tento kopec odpovídá svému názvu? Nemám na mysli „ondřejnickou“ Skalku, ale vrchol Skalka nacházející se …
Františkovy ďury
Františkovy díry (resp. Frančiškovy ďury) či Františkovy skály je místní…
Nedaleko nynějšího Osmeckého mostu v Ostravici pod osadou Kurečkovice se…
Smrček nad sedlem Holubčanka, U Holubčanky nebo prostě jen Smrček pod…
Pod Smrčkem je orientační místo a rozcestí na modré turistické značce a…
Malý Smrk
Malý Smrk ( 1173 m.n.m.) je součástí osamoceného masivu godulských pískovců, který se vypíná nad rekreační obcí Ostravice, Čeladná a vodní nádrží…
Vzhledem k omezeným spojům na nový rok jsem si na výlet do Beskyd vybral…
O minulém víkendu jsem chtěl udělat alespoň jeden dobrý skutek a dát si…
Smrk je druhou nejvyšší horou Beskyd a svou výškou 1276 m působí velmi majestátně. Je to hora osamocená s předvrcholem Malý Smrk …
Mazák je rozcestí a orientační místo na modré turistické trase a nachází…
Dnes půjdeme po svých na druhou nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd - Smrk (někdy také Velký Smrk) /1276 m n. m./. Nejlépe…
Rozhodli jsme se vyrazit do Moravskoslezských Beskyd zdolat další menší…
Lysá hora (1323 m n. m.) je nejvyšší vrchol Moravskoslezských Beskyd. Na…
Lysá hora oblíbená to hora Petra Bezruče a jedno z nejdostupnějších míst…