Růžové údolí - Kosov - Hoštejn

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Růžové údolí, bus zastávka Asfalt 0,0 km
  Vystoupíme na autobusové zastávce. Opodál je někdy možnost občerstvení, ale t.č. funguje restaurace a penzion Růžové údolí spíše o víkendech pro svadby.
číslo 2 Odtud nahoru do stráně 0,5 km
  Vyšlapaná pěšinka nahoru do stráně, jediné náročnější místo bych řekla.
číslo 3 napojení na červenou značku 1,2 km
  tady se napojíme na značenou cestu červenou,půjde se teď přes pastviny, tak pozor na dobytek, lépe je jít, když ještě nejsou na pastvě nebo už nejsou a prolézt skrz, ať si to nemusíte obcházet.
číslo 4 po červené přes pastviny, vyhlídky 2,4 km
  jdeme přes pastviny s nádhernými výhledy do dálky, pokud je pěkná viditelnost, ticho, klid, nádhera...jdeme na hlavní silnici kolem místního hřbitova, který můžeme navštívit
číslo 5 místní hřbitov 2,5 km
číslo 6 rychta 2,9 km
  teď už jdeme jen po asfaltce z kopce dolů, v zatáčce po levé straně míjíme tábor
číslo 7 kaple Sv.Jana Nepomuckého Šotolina 3,4 km
  šotolina + asfalt, střídá se to, jdeme kolem kaple Sv.Jana Nepomuckého k autobusové zastávce, kde odpočineme.
číslo 8 bus zastávka u JZD Asfalt 3,7 km
  teď už jsme šli a ještě kousek půjdeme zase po asfaltce, pak zajdeme přes louku do lesa (to je zkratka) a půjdeme do obce Hoštejn, po pravé budeme mít stále silnici
číslo 9 Hoštejn, žel.st. 6,0 km
  po červené z kopce dolů kolem Jednoty, býv.restaurace přes most doprava k žel.st.

Jedná se opravdu o nenáročnou pohodovou trasu pro pěší, klidně i s dětmi, tak půldenní, ale dokážu si představit, že někdo pojede i na kole, protože krpál, kde začínáme v Růžovém údolí se dá nahradit krpálem a tím pádem po asfaltce po červené od restaurace a penzion Růžové údolí. My však jdeme pěšky. Po vystoupení z autobusu se vydáváme doleva k rozcestí, jdeme kolem ohrady, kde se pasou koně, před námi je pak rozcestí a dále přehrada Nemilka, my však jdeme doprava do krpálu, je už vyšlapaná cestička. Odměnou jsou pak nahoře výhledy až jdeme přes pastviny a vyjdeme z lesa. Dobytek jsme nikde naštěstí nepotkali ale ani neviděli. Míjíme několik křížků a svatých obrázků. Dostaneme se na hlavní cestu a kousek se vrátíme a projdeme místní hřbitov. Pak navštívíme výstavu v kosovské rychtě. Projdeme za rychtou zkratkou ke kapli Sv. Jana Nepomuckého, to už jdeme do mírného kopce, další zkratkou k autobusové zastávce na rovince u JZD, tady posvačíme, ale můžete kdekoliv jinde, protože kde nic tu nic na občerstvení....Pak kráčíme po alsfaltce doleva směr Hoštejn pěkne z kopce. Dáme zkraktu po louce, pastvině do lesíku a jdeme zároveň podél silnice pěkně lesem. V Hoštejně pak doleva do krpálu, kde se pasou ovečky, je zde i možnost natočit si pitnou vodu. Prohlednéme vše co se dá, pokocháme se výhledem,posedíme a dolů krpálem jdeme vesnicí na železniční stanici.

Poslední aktualizace: 25.8.2020
Růžové údolí - Kosov - Hoštejn na mapě
Autor: pepis

Příspěvky z okolí Růžové údolí - Kosov - Hoštejn

Růžové Údoli – Restaurace, hotel - otevřeno
Údolíčko Nemiky s výletní Restaurací vždy patřilo k oblíbeným místům vych…
O nesmyslnosti válek není třeba nějak zvlášť pochybovat, ale lidstvo je ve své podstatě nepoučitelné a více či méně se stále vedou o…
Osada Pivonín spadá pod město Zábřeh vzdálené asi 3,5km. Ve vesni…
V odborné databázi památných stromů má vcelku nenápadité jméno Dub v Zábřeze. Pokud bychom se řídili dopravním značením je už vlastn…
Rok 2018, kdy jsme si připomněli výročí vzniku samostatné republiky byl…
Autem,autobusem ,vlakem,na kole či pěšky směr Zábřeh pak Hněvkov. Info také v Zábřežském infocentru. Středověká renesančně přestavěná tv…
Obec Nemile s v roce 1948 připojenou obcí Filipov a od roku 1960 také obcí…
Je krátce po poledni a my odjíždíme ze zábřežského Masarykova nám…
Zábřežská vrchovina nepatří k oblastem, kam se turisté vypravují kvůli…
Vodní nádrž Nemilka leží na stejnojmenné říčce, která odvádí vody od…
Ve východní části obce u silnice ve směru na Zábřeh se nachází chráněná ku…
 I když jsem zábřežanka,neměla jsem potuchy, že tu také máme na okraji…
Obec Nemile leží nedaleko západního okraje města Zábřeh. Obec se…
V místech, kde tomu přírodní terén, krajina i zalidnění dovolovaly v průběhu války a hlavně ke konci, když se blížila fronta,…
Městský hřbitov v Zábřeze se nachází směrem na obci Nemile. Je to klidné…
Nechal ji postavit sedlák Jan Šubrt, majitel přilehlého pole. Podle pověsti měl sen, v kterém se množství lidí ubírajících se kolem jeho pole dož…
Pokud sdělovací prostředky nelžou a povětrnostní podmínky dovolí, někdy…
Stačilo natáhnout pár kolejí (cca 30m), přivézt trošku (asi 37t) šrotu a…
Moravská Sázava na rozdíl od své slavnější bezpřídomkové jmenovkyně nemá…
Kostel Sv.Barbory se nachází u II.ZŠ u parčíku, kde dříve byla pěstována různá zvířata 90.léta (malinká obora s jelenem, srnkami,páv…