Rokytnice v Orlických horách - Kunvald - Žamberk

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Rokytnice v Orlických horách, náměstí Asfalt 0,0 km
  Z náměstí (foto 1 a 2) jdeme k nádraží po společné modré a žluté značce.
číslo 2 Rokytnice v Orl. h., nádraží Asfalt 0,4 km
  Od nádraží jdeme za obec (foto 3). Za zemědělským dvorem nás modrá opustí, jdeme dál po žluté k Dolnímu Dvoru (foto 4 a 5).
číslo 3 Dolní Dvůr 2,2 km
  Zde začíná modrá značka, sejdeme k Rokytence (foto 6).
číslo 4 Rokytenka Asfalt 2,7 km
  Od Rokytenky stoupáme po silnici na Zadní Důl s pěknými výhledy (foto 7 - 9) a nad Kunvald (foto 10 a 11).
číslo 5 Kunvald, pošta (foto 13 a 14) Asfalt 5,9 km
  Ještě před tímto rozcestím je krátká žlutě značená odbočka k Bratrské lípě. Od pošty jdou společně modrá, zelená a žlutá značka celou obcí.
číslo 6 Kunvald, pomník J. A. Komenského (foto 15 a 17) Asfalt 6,7 km
  U Domku Na Sboru (foto 16) opouštíme modrou značku, až do cíle nás povede zelená, stoupající od Horského potoka ke kostelíku pod Krejsovým kopcem (foto 18 a 19.
číslo 7 Pod Krejsovým kopcem Šotolina 8,2 km
  Příjemnou zvlněnou krajinou dojdeme k Rokytence (foto 20), vystoupáme na Kněžství (foto 21 a 22) a opět klesneme k Dymlovskému rybníku (foto 23 - 26).
číslo 8 Dymlovský rybník 11,2 km
  Projdeme po hrázi, vystoupáme do kopce na rozcestí Polsko - Nad Dymlovem.
číslo 9 Nad Dymlovem 11,8 km
  Zprava se k nám připojuje žlutá značka z Rokytnice. Kolem hájovny (foto 27) sejdeme k Rokytence (foto 28 a 29). Vyšplháme do kopce a už městskými ulicemi kolem nemocnice a přes Divokou Orlici (foto 30) dojdeme na náměstí (foto 31).
číslo 10 Žamberk, náměstí Asfalt 13,4 km
  Pro někoho konec trasy, pro jiného oběd nebo občerstvení (výborná hospoda je Imrvere, tam chodíme rádi) a někdo bude pokračovat po zelené na nádraží.
číslo 11 Žamberk, nádraží Asfalt 15,7 km
  Konec trasy

Na tuto trasu nás dovedla náhoda. Dostali jsme pozvání od známých do Žamberka na návštěvu a tak mi nezbylo než spekulovat, s čím příjemným tu návštěvu spojit (tedy ne že by návštěva byla nepříjemná). Je to kout, který máme prochozený už křížem krážem, vymyslet něco nového se moc nedalo. Rozhodlo počasí. Dva dny podzimního deště dávaly tušit, že do terénu to moc nebude, dorazit na návštěvu v zabláceným bagančatech se nám nechtělo. A tak - i když chození po silnici nijak nemilujeme - jsme nakonec zvolili trasu, vedoucí převážně po asfaltu nebo alespoň zpevněných cestách. Věřte nebo ne, moc se nám líbila a vřele doporučujeme k následování.

Začínáme v Rokytnici, ať už na náměstí nebo u nádraží žlutou značkou. Zprvu nás provází i značka modrá, kousek za Rokytnicí se ale žlutá osamostatní a dovede nás k Dolnímu Dvoru. Zde začíná jiná modrá značka. Ta spadne do údolí Rokytenky a naopak vyšplhá na Zadní Důl a nad Kunvald. V Kunvaldu (ten projdeme celý) "přestoupíme" u pomníku J.Á. Komenského a Domku Na sboru na zelenou značku. Tato zelená nás povede pod Krejsovým kopcem přes Kněžství k Dymlovskému rybníku a přes Polsko až do Žamberka na náměstí. Pokud byste potřebovali na nádraží, my k němu chodíme dál po zelené značce, nově k němu vede ale i značka žlutá.

Už jen tím, že převážná část trasy klesá, je to procházka velice pohodlná s malou náročností. Ujdeme jen nějakých 13,5 km, co to na turistu je. Dojít až na žamberecké nádraží znamená přidat si ještě 2 km navíc.

Poslední aktualizace: 4.3.2015
Rokytnice v Orlických horách - Kunvald - Žamberk na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Rokytnice v Orlických horách - Kunvald - Žamberk

Dělostřelecká pevnost Hanička - tip na výlet do Orlických hor
Pevnost Hanička dostala své jméno podle osady nacházející se v bl…
Sýpka – Muzeum Orlických hor
Navštivte jedinečný objekt bývalé sýpky z polovi…
Rozcestník se nachází přímo na náměstí. Procházejí tudy tyto turistické trasy: modrá J směrem - Kameničná, Žamberk modrá SV směrem - Horní Rokytnice, parkoviště…
Hned další den jsme si naložili pro změnu nejdelší výšlap celého týdne, na…
Přirozeným centrem Rokytnice je náměstí T.G.Masaryka. Jeho dominanntou je…
Kaple sv. Anny
Poutní kaple byla postavena v letech 1722 a 1723 (dle pověsti) jako…
Dominantou náměstí T.G.Masaryka v Rokytnici je Kostel Všech svatých, který byl postaven v místě původního dřevěného kostela, který s…
Rokytnice v Orlických horách byla založená roku 1260. Městem se stala roku…
Úvodní výlet nebo vlastně spíše vycházku naší žamberské dovolené jsme…
Turistické informační centrum v Rokytnici v Orlických horách se nachází na…
                                        Tvrz Hanička  Dělostřelec…
Rodinný pension Rampušák najdete na náměstí malebného městečk…
Jedeme do Orlických hor, ne však na samotný hřeben hor, ale na jeho úpatí, do města, které je někdy nazýváno „hlavní město Orlických…
Židovský hřbitov leží na jihovýchodním okraji Rokytnice ve stráni…
Kostel Nejsvětější Trojice byl postaven rodem Mauschwitzů v roce 1603 jako protestantská modlitebna. Na katolický kostel byl přestav…
Rokytnice v Orlických horách leží ve Východních Čechách, východním směrem…
Naplánovali jsme si Výlet do Orlických hor, a to na tvrz Hanička. Z Holic…
Říká se, že muži nestárnou (jen jim léta nestojí). Nicméně i u…
Z naší, tedy české strany známe Orlické hory docela dobře, a tak –…
Turistické rozcestí je umístěno přímo na staniční budově. Procházejí tudy tyto trasy: modrá S směrem - Horní Rokytnice, Hanička - parkoviště,…
Muzeum se nachází v bývalé výtopně v železniční stanici Rokytnice v Orlických horách. Je zde k vidění největší …
Zajímavou atrakcí Rokytnice v Orl. Horách je…
Pokud si chcete v Orlických horách pořádně protáhnout tělo a nevadí vám…
Prvorepubliková pevnost Hanička nám připomíná skvělé opevnění našeho…
bunkr Na Holém
Bunkr Na Holém, resp. pěchotní srub R-S-74 je součástí prvorepublikového…
Pro milovníky vojenské historie je nedaleko Rokytnice v Orlických horách…
Děl. tvrz Hanička
Hanička je jednou z největších českých pevností postavených před druhou s…
Na výlet jehož cílem jsou Orlické hory a Tvrz Hanička jsme se z Vysočiny…
Vrchní Orlice  -  kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice - kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice od roku1603 samostatná obec, dnes osada nacházející se mezi…