Roklemi na Pokličky ze Mšena

číslo 1 Mšeno 0,0 km

Ze Mšena se vymotáme po společné červené, modré a zelené značce z města přes louku k rozcestí Bílka.

číslo 2 Bílka 0,9 km

Na rozcestí odbočíme po modré značce do lesa a vstoupíme do rokle zvané Močidla. po přibližně 1,5 km dojdeme k rozcestí, kde odbočuje zelená značka (na výše zobrazené mapce není ještě zaznamenána, viz Mapa trasy v galerii) Náckovou roklí (foto 1 a 2).

číslo 3 Náckova rokle 2,1 km

Modrá značka nás vede dále k rokli Apatyka (foto 3 a 4). U vstupu do ní je informační tabule.

číslo 4 Apatyka 2,8 km

Od rokle Apatyka klesáme na rozcestí Pod Pokličkami na tzv. Cikánském plácku.

číslo 5 Cikánský plácek 3,8 km

Vyšplháme zčásti po schodech na Pokličky (foto 5 - 7).

číslo 6 Pokličky 4,1 km

Na vyhlídce na Pokličky je možné posedět a pokochat se. Sejdeme zpět dolů a čeká nás dvoukilometrové stoupání mezi skalami (foto 8) do Jestřebice.

číslo 7 Malá Jestřebice Asfalt 5,4 km

Na kraji Malé Jestřebice přejdeme asi 200 metrů po silnici společně se zelenou a žlutou značkou.

číslo 8 Jestřebice, odbočka 5,6 km

Ze silnice sejdeme po červené značce  (pozor, tzv. místní značení, na výše zobrazené mapce opět není zanesená, viz mapka v galerii) mezi zahradami do lesa. Sestoupíme po úbočí prudké stráně do Šemanovického dolu.

číslo 9 Šemanovický důl 6,5 km

Pro změnu budeme stoupat vzhůru na Hradsko. Zde objevíte pramen vody (bohužel zanesený a nepoužitelný) s informační tabulí, jeskyni a řadu skalních útvarů (foto 9 a 10).

číslo 10 Hradsko Šotolina 6,9 km

Vrátíme se zpět do Šemanovického dolu.

číslo 11 Šemanovický důl 2 7,2 km

Podle ukazatele přejdeme asi 400 metrů po neznačené cestě k rozcestníku Tři koně u Jestřebické jehly (foto 11).

číslo 12 Jestřebická jehla 7,5 km

Po modré značce zpočátku pohodlnou cestou lesem, později prudkým stoupáním dojdeme do Jestřebice. Zde je možnost občerstvení v několika "občerstvovnách".

číslo 13 Jestřebice 8,1 km

Změníme značku a po zelené začneme sestupovat do Vojtěšského dolu. Po dvou kilometrech přijdeme k odbočce na Jestřebické Pokličky.

číslo 14 Vojtěšský důl, odbočka 9,4 km

Strmým výstupem (foto 12) se dostaneme na plošinu s výhledem na Jestřebické Pokličky.

číslo 15 Jestřebické Pokličky 9,7 km

Jestřebické Pokličky (foto 13 a 14) nejsou tak atraktivní jako prvně navštívené Pokličky, ale vylézt sem stojí za to také. Sešplháme zase dolů a pokračujeme v cestě do Vojtěchova.

číslo 16 Vojtěchov 10,5 km

Kousek po silnici společně s červenou značkou.

číslo 17 Vojtěchov, odbočka 10,7 km

Jakmile opustíme Vojtěchov, čeká nás další rokle - Boudecká. V ní je opět několik zajímavých skalních útvarů (foto 15 a 16).

číslo 18 Švédský val 12,6 km

Pokud byste si chtěli trasu prodloužit a vidět ještě něco navíc, je možné zde využít místní žlutou značku (Cinibulkova stezka) a buď dojít do Mšena kolem útvarů Průsečná cesta, Obří hlava, Žába a Faraon nebo na druhou stranu přes skalní Bludiště, Obraznici a Prolezovačky. Naše trasa již pokračuje nejkratší cestou ke koupališti ve Mšeně kolem skalního bytu.

číslo 19 Koupaliště Asfalt 13,8 km

Od koupaliště jdeme uličkami Mšena zpět do centra.

Na této trase budeme obdivovat divokou krásu skalních útvarů v několika roklích, které nás dovedou ze Mšena k Pokličkám, Jestřebici, do Šemanovického dolu na Hradkov a cestou zpět na Jestřebické pokličky. Trasa není nijak zvlášť náročná, vzhledem k délce cca 17 km a množství zajímavých míst doporučuji jako celodenní výlet. S výjimkou výstupů na Pokličky se dá v pohodě zvládnout i na kole.

Poslední aktualizace: 4.3.2010
Roklemi na Pokličky ze Mšena na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Roklemi na Pokličky ze Mšena

Skalami na Cinibulkově stezce u Mšena
Tato trasa vede po tzv. Cinibulkově stezce (viz https://www.turistika.cz/turisticke-cile/detail/cinibulkova-stezka). Začíná v centru…
Okružní stezka ze Mšena, procházející skalami severně až severozápadně od…
Kam na výlet na podzim? Jednou rozhodně z nejmalebněujších krajin je oblast…
Cinibulkova stezka je stezka naučná, příslušně žlutě značená. A ze Mšena…
Je to zcela prosté, pokud jedeme autem, vydáme se na dálni…
Priatelia, turisti,skvela to zimna tura, odporucam sa vydat do tychto…
Ve městě Mšeno stojí kousek od náměstí Míru kostel sv.Martina. Byl vystav…
Jedním z nejznámějších, nejkrásnějších a  turisticky atraktivních okruhů…
Turistický rozcestník Mšeno   Tento turistický rozcestník je velice zvláštní a to už tím, že se zde kříží čtyři turistické tr…
Než prosedět sobotu doma u televize, rozhodli jsme se…
Kondiční a vyhlídkový okruh Kokořínským dolem, místně značený červeným…
  Zaparkovali jsme ve Mšeně. Prošli jsme kolem Městských lázní a Kousek …
Na výlet jsme se vydali v sobotu odpoledne a naše kroky směřovaly do Kokořínského dolu, cestou jsme se zastavili ve Skalním…
Pískovcové sousoší Panny Marie se sv. Rochem a sv. Šebestiánem patří k pohledovým dominantám zrekonstruovaného náměstí Míru ve střed…
Ze Mšena vycházíme po modře značené turistické značce kolem…
Opět se vydáme do kokořínských lesů mezi Mšenem a hradem Kokořín.…
Při našich toulkách po Kokořínsku jsme zavítali také do městečka Mšeno, kde jsme objevili jeden z místních kostelů.   …
Poslední okružní stezka kterou zde popíši, je značena klasickou žlutou…
Město Mšeno (330-360 m n. m.) je vstupní branou do CHKO Kokořínsko.…
Hned na začátku rokle Debř u městečka Mšeno na Mělnicku se nachází několik…