Rohelská bouda přes svatého Josefa

číslo 2 Lovecká chata Asfalt 3,3 km
  Odbočka k lovecké chatě
číslo 3 Svatý Josef Asfalt 3,4 km
  Připojuje se zelená z Bílého kamee
číslo 4 Turistický přístřešek Asfalt 3,6 km
  zelená značka směřuje Rohli
číslo 5 Odbočka žluté značky Asfalt 4,9 km
  výsupová trasa na Bílý kámen
číslo 6 Cesta do Lesnice Asfalt 5,3 km
číslo 7 Pamětní kameny Asfalt 6,4 km
  Odbočka k pamětnímu kameni, asi 20m
číslo 8 Rohelská bouda Asfalt 6,8 km
  Křižovtka okresní a lesní cesty s žlutou TZ

Ačkoliv je naše vlast proslulá kvalitní sítí značených tras, a to zejména těch pěších, ne vždy jsou všechny cesty značené a tak věci neznalý turista hledí na cestu a marně přemítá kam nějaká cesta vede, či v jakém je stavu, nedojde-li někam do neznáma, nebo zdánlivě pěkná trasa se nezmění za rohem v nějakou hrůzu. Pravda, stačí se vybavit slušnou mapou a z té už se dá vyčíst (pokud tomu rozumíme co a jak).

Leckdy tak najdeme trasu, která je pro turistiku jako stvořená a jen se divíme, proč že ti žádná značka nevede. Je to samozřejmě dáno penězi, majiteli pozemků, cesty apod. Jedno z takových pěkných cest je trasa od Hrabové (nebo Dubicka) k Rohelské boudě. Místní samozřejmě trasu znají, ale náhodnému turistovi (i cykloturistovi) se tu nabízí příchod (nebo příjezd) do severní části Úsovské pahorkatiny do oblasti Bílého kamene, nebo dál někam k hradu Brníčko. Jedná se o příjemnou lesní asfaltku tedy víceméně bez provozu. Může být použitelná pro pěšího turistu, samozřejmě i cykloturistu, který se chce vyhnout leckdy nepříjemnému provozu po silnici mezi Leštinou a Dubickem (ačkoliv tudy vede dálková cyklotrasa Moravská stezka.

Na trasu narazíme u zmíněné cesty konkrétně asi na polovině úseku mezi Hrabovou a Dubickem, někde tam, kde pod cestou vidíme jezero Hosena pod cestou tak najdeme odbočku do svahu, kterou se vydáme do mírného svahu. Trasa celkem stabilně asi tři kilometry stoupá k Rozcestí Sv. Josef. V dávných dobách jsem tam na obrázku viděl nějakou Panenku Marii, tak se mi to nějak nepozdávalo, naštěstí dnes už na stromě najdeme správný portrét. Křižovatkou prochází zelená TZ od Rohle na Bílý kámen (588 m, druhá nejvyšší hora Úsovské pahorkatiny po Bradlu), doleva odbočuje cesta na horní konec Hrabové, asfaltka pokračuje víceméně rovně. Kousek za sv. Josefem narazíme na turistický přístřešek. Zde odbočuje zelená značka do Rohle, stoupání asfaltky v podstatě končí, dál následuje relativně rovný (nebo mírně houpavý) úsek k Velké Polance. U dalšího přístřešku k cestě dorazí žlutá značka z Bílého kamene, která nás dovede k Rohelské boudě. Kousek za přístřeškem lze zaregistrovat odbočku další lesní asfaltky, kdybychom se na ní vydali dojedeme do údolí Loučky nad Lesnicí, to bysme pak mohli proti proud k Brníčku.

Ovšem cestou k Rohelské boudě se můžeme podívat na pamětní kameny knížete Liechtenštejna a na konci i na pěknou loveckou chatu, podle které Rozcestí nese své jméno. To už jsem u okresní cesty mezi Rohlí a Strupšínem (do Brníčka), po žluté můžeme dál pokračovat k Cikánskému buku a někam k Hrabišínu či k Libině.

Poslední aktualizace: 16.5.2021
Rohelská bouda přes svatého Josefa na mapě
Autor: Bobkart

Příspěvky z okolí Rohelská bouda přes svatého Josefa

Hrabová - myslivecká chata Sv.Josef (pro rodiny s dětmi, kočárkem)
Vycházíme od OÚ Hrabová, kt.máme po levé straně, procházíme kolem…
O prázdninových nedělích může návštěvník, který projíždí Hrabovou,…
David Vávra stavbu přirovnal k lodnímu Můstku. V lecčems jeho přirovnání…
Hrabová je nevelkou podhorskou obcí s 540 obyvateli a najdeme ji …
Vzniklo v l. 2005-6 jako malý štěrkopískový bagr poblíž Dubicka a…
Víceméně mě na lokalitu upozornila jedna kamarádka. Tak jsem se jel pod…
2.6.2012 proběhl ve Vápence Vitošov - den otevřených dveří v rámci oslav…
Obec Bohuslavice se nachází v šumperském okresu mezi městy Zábřeh (jihovýchodně od něj) a Mohelnice (SSV) a žije zde necelá…
Pokud máte to štěstí a narodíte se jako princ, následník trůnu, máte…
Obec Dubicko s farním kostelem Povýšení svatého Kříže z let 1710-41, najde…
Obrovský trojúhelník, spíše lichoběžník na východní straně široké…
Čtenář se jistě pozastaví nad titulkem. Samozřejmě jde trošku o šálení…
Zhruba na poloviční vzdálenosti mezi Zábřehem a Mohelnicí je nepřehlédnutelnou a největší obcí Zvole. Dlouhá léta se v jejích…
Na první pohled vskutku mohutný smírčí kříž v obci Lukavice patří mezi…
Tento tip na výlet je určen převážně příznivcům pozoruhodných kamenných…
Toto místo znají místní. Jedná se o mysliveckou chatu s názvem Sv…
Tento tip na výlet nás zavede na Mohelnicko, tedy do jihovýchodní části…
Levandulový statek v Bezděkově u Úsova se stal velice rychle oblíbeným výl…
Úsovská vrchovina (můžeme se setkat i s označením pahorkatina) se zřejmě…
O tom, že jsou drobné fialové kvítky symbolizující zejména francouzskou…