Řečany nad Labem - Obří postele - Záboří nad Labem

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Řečany nad Labem, nádraží Asfalt 0,0 km
  Od říčanského nádraží projdeme kolem motorestu Na samotě (foto 2) ke křižovatce.
číslo 2 Řečany, za motorestem 0,5 km
  Sejdeme ze silnice do lesa (foto 3 - 5). Kolem lesních školek dojdeme k Zrcadlové studánce (foto 6), dále k Pilskému rybníku (foto 7) a k rybníku Pazderna (foto 8 a 9).
číslo 3 Pazderna Asfalt 1,9 km
  Celý rybník obejdeme. Nutné to není, dá se jít do Zdechovic i rovnou za nosem, ale cesta je pěkná, s výhledem na zdechovický kostelík (foto 8 - 10), tak proč ne.
číslo 4 Zdechovice, náves 3,4 km
  Na náves (foto 12 a 13) dojdeme kolem zámku (foto 11). Začíná tu žlutá značka, té si všímat nebudeme. Pokračujeme po modré ven z obce (foto 14) a mírným stoupáním lesem (foto 15) až pod Obří postele (foto 16 - 19). Ke kamenům je potřeba vylézt na kopec, jsou vidět zdálky.
číslo 5 Obří postele 5,0 km
  Pod kameny je možné si o nich něco přečíst a občerstvit se (foto 16). Na nedalekém rozcestí pak přejdeme na zelenou značku, vedoucí lesem (foto 17 a 18).
číslo 6 Kaštanová alej 6,2 km
  Tady někde začíná. Po čase dojdeme stále lesem (foto 19) k rozcestí se žlutou značkou.
číslo 7 Rozcestí K Paloukům 6,8 km
  Pokračujeme po zelené značce, přejdeme silnici Chvaletice - Horušice a po betonové cestě mezi lesem a sady (foto 20).
číslo 8 Nad Sulovicemi 8,6 km
  Chcete-li mít jistotu, že se neztratíte, jděte dále po zelené značce z kopce dolů, dovede vás do Bernardova. My jsme zvolili cestu odbočující doprava podél lesa (foto 21). Je z ní aspoň něco vidět. Dovede vás na silnici č. 2 a rovněž do Bernardova.
číslo 9 Silnice Asfalt 9,5 km
  Po silnici dojdeme k serpentýnám. Nad nimi stačí pár kroků vlevo ze silnice a je tu výhled na Kutnohorsko (foto 26 a 27). Potom sejdeme modře značenou zkratkou dolů do obce.
číslo 10 Bernardov (foto 28) 10,7 km
  A znovu po zelené. Za obcí se dostaneme zprvu mezi pole (foto 29 a 30), později do lesa. Cestou potkáte několik chráněných stromů, jsou nádherné (foto 31 - 34).
číslo 11 Záboří nad Labem, Na Písku Asfalt 15,2 km
  Na rozcestí se budeme řídit směrníkem ukazujícím ke kostelu.
číslo 12 Záboří nad Labem, kostel Asfalt 15,5 km
  Od kostela (foto 35 - 36) už dojdeme po žluté značce k nádraží.
číslo 13 Záboří nad Labem, nádraží Asfalt 16,4 km
  Konec trasy

Když kolega trempik publikoval v listopadu 2012 tento svůj článek, okamžitě mě napadlo - kurňa, jak to, že o tomhle nevím, když to máme skoro za humny? Samozřejmě padlo i rozhodnutí, že tuto lokalitu musíme navštívit a to do roka a do dne. To nakonec nevyšlo, měsíc a pár dnů jsme měli zpoždění. Vydali jsme se sem na Štěpána 2013. Venku ráno nevlídno, zataženo, fičel východní vítr a na hory se nám tím pádem nechtělo. Vypotit trochu těch v předešlých dvou dnech přijatých kalorií (nebo taky joulesů, jak říkáme) ale bylo třeba a toto se nám zdála být vhodná varianta. Nespletli jsme se.

Věrka vzala své nové nordicové hole, já tradičně foťák, nějakou tu hamu-papu na cestu, sedli do auta a dojeli do Záboří nad Labem. Odtud přesun vlakem (foto 1) do Řečan nad Labem a zde náš pochod začíná. První úsek je od nádraží po modré značce kolem Zrcadlové studánky a rybníku Pazderna do Zdechovic. Ty projdeme a kousek za obcí se vejde do lesa. K Obřím postelím je to ze Zdechovic asi 1,5 km, takže chvilička. Kde se tam ty šutry vzaly, je mi záhadou, ale fakt stojí zato si ten kopeček prolézt. Těsně pod kameny je odpočívadlo a nedaleko odtud i rozcestí. Zvolíme zelenou značku směr Bernardov. Ta vede dlouho lesem a my byli jak v Jiříkově vidění, když jsme tu 26. prosince našli hřiba. Pravda, už poněkud "jetého", ale být tu o pár dní dřív...

Další zajímavostí této cesty je alej kaštanovníku jedlého. Projdeme jí asi 1,5 km od nástupu na zelenou značku. V zimě to moc nepoznáte, v podstatě strom jako strom, ale na podzim si tady můžete nějaké kaštany nasbírat (i nám se ještě podařilo), pokud vás zvířátka nepředběhnou. Značka pak vede do Bernardova, ale my jsme ji na vyznačeném místě (stanovště č. 8 - Nad Sulovicemi) opustili a pokračovali po široké cestě po okraji lesa vpravo (viz fotka 25). Důvod - výhledy. Na značené cestě nejsou, na té "naší" ano. Sice se po této cestě dojde na dost frekventovanou silnici č. 2, ale po té se nejde ani 10 minut a před serpentýnami nad Bernardovem je výhled na Kutnohorsko. Pak stačí spadnout do Bernardova (přichází sem modrá značka z Chvaletic) a napojit se znovu na zelenou. Po ní už jsme došli přímo do Záboří ke kostelu a od něho po žluté k nádraží, kde jsme okruh uzavřeli.

Délka celé trasy je přibližně 16 km. Pohybujete se v Polabí, takže nějaké velké převýšení nečekejte. Proto také náročnost malá, tohle ujde každý. Klidně by se dalo i s kočárkem. Pro cyklisty trasa rovněž jako stvořená. A že se na trase nudit nebudete, tomu můžete věřit.

Poslední aktualizace: 25.3.2014
Řečany nad Labem - Obří postele - Záboří nad Labem na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Řečany nad Labem - Obří postele - Záboří nad Labem

Řečany – románský kostel sv. Máří Magdalény
Na návrší nad východočeskou obcí Řečany nad Labem stojí románský …
Obec Labětín je malá vesnice,která je spojována s částí obce Řečany nad…
První písemná zmínka o této obci je z roku 1333.Tato vesnice leží přibližně necelí kilometr od obce Řečany nad Labem a nedaleko le…
Obec a zámek Zdechovice se nachází 8 km západně od Přelouče. Ve zdejší …
MILNÍK U LHOTY POD PŘELOUČÍ Nenápadně u cesty stojí Milník na křižovatce PŘELOUČ-KOLÍN-KUTNÁ HORA…
Turistické rozcestí Zdechovice
Turistické rozcestí leží na návsi nedaleko zámku a vyznačuje směry těchto značených tras: modrá S směrem - Pazderný Mlýn, Řečany nad Labem,…
NA SKALKÁCH Nedaleko obce Spytovice se nachází malá…
Vánoce se kvapem blýží,pro ty , kdž nemá ještě…
KRASNICKÁ ROKLE  Jihozápadně od Jankovic je nevelké…
Vzhledem k tomu, že nás tuto sobotu čeká veselka na jednom velmi…
Národní hřebčín v Kladrubech nad Labem jistě znají milovníci koní.…
Jedeme na „neklasické turistické místo“, jedeme za klidem, pohodou,…
>Zámek,?který tvoří společně s hřebčínem malebný areál, se nachází na záp…
Morašice najdete celkem snadno, ve Zdechovicích ve směru na Přelouč se dejte Doprava a po dvou kilometrech dojedete na náves obce MORAŠICE Na návsi najdete zvoničku na kterou…
Navštívíte-li město Kladruby nad Labem, doufáme, že si neopomenete prohlé…
V hornické čtvrti Chvaletic, nedaleko EVANGELICKÉHO KOSTELA z roku 1882 stojí památník padlým hrdinům v I.světové válce V okolí se nachází také již zmiňovaný novoresanční kost…
Hrady, zámky a ostatní památky se na podzim postupně uzavírají, a tak nez…
Skalní útvar Obří postele
Nedaleko Zdechovic, po modře značené cestě do Svobodné…
Selmice - obec cca 3,5 km západně od Kladrub nad Labem. Prvně historicky…
KOZAŠICE - RYBNÍK Obec Kozašice měla tři rybníky,…
Lhota pod Přeloučí je taková menší obec,která se nachází asi tak kilometr…
Semín - obec cca 6 km severozápadně od Přelouče. Ves je prvně písemně doložena roku 1339, kdy ji držel Heřman ze Semína. Zpráva o…
Kousek západně od Přelouče u obce Škudly se v poli…
KOZAŠICKÝ POTOK-PRAMEN   Kozašický potok pramení v…
TRAKTORIÁDA - JANKOVICE U PŘELOUČE Již tradičně se na konci června schází techničtí milovníci automobilové a zemědělské  techniky v Jankovicích u Přelouče. Někteří vystavují s…
Již mnoho let projíždím Jankovicemi a obraz návsi budu…
 Jako rozevřená dlaň se před námi rozprostírá vesnička…
STUDÁNKA LITOCHA
Tímto vás zvu na krátkou procházku do Krásných lesu k zapomenuté studánce, prameni Krasnického potoka, kam se chodívaly koupat divoženky. LITOCHA Studánka se nachází asi 800…
Přelouč leží ve Východních Čechách, západním směrem od města Pardubice. Město se rozkládá na levém břehu Labe u východního okraje Če…