Rajnochovice a Hostýnské vrchy aneb Kelčský Javorník netradičně

Tak jsme se vypravili – letos už podruhé – do Hostýnských vrchů. Tentokrát byla naším cílem obec Rajnochovice se slavným poutním kostelem – a poté jsme si naplánovali výstup na hřeben Kelčského Javorníku a jeho přechod přes vrch Jehelník až do Chvalčova a Bystřice pod Hostýnem. Jenže… nakonec to málem dopadlo úplně jinak…!wink

Do Rajnochovic jsme dorazili v pořádku, jen mírně zpožděným „spěšným“ vlakem přímo z Brna – a hned se pustili po zelené turistické značce od nádraží směrem do Podhradní Lhoty, což je jen 1,5 kilometru po silničce přes kopeček.

Zde se na návsi u kapličky značka od silnice odpojuje a směřuje přímo přes dvě zříceniny na zmíněný javornický hřeben. My jsme se ale vydali dál po hlavní komunikaci směrem na Rajnochovice, což je zase tak 1 km.

V centru Rajnochovic jsme narazili na červenou značku, po které jsme nyní vyrazili ve směru na Valašské Meziříčí, ovšem jen asi půl kilometru – k nádhernému baroknímu poutnímu chrámu, dominantě celého údolí.

Foto: Isolda11

Po prohlídce kostela a jeho malebného okolí jsme se vrátili na rozcestí a pustili se po červené opačným směrem – 1,5 km do Rosošného. Zde jsme naštěstí odolali návštěvě sympaticky vyhlížející restaurace, protože „ztracený“ čas by nám později určitě chyběl!

Nyní jsme se již vydali po žluté značce, po níž jsme se potřebovali dostat na rozcestí Pod černou bařinou, abychom se opět napojili na ranní zelenou, vedoucí na Kelčský Javorník. Jenže při stoupání na kopec bylo značek čím dál míň, až se nakonec ztratily úplně – a my bohužel tentokrát neměli příliš podrobnou mapu.sad

A tak nás čekal značně složitý výstup přímo na vrchol Javorníku, ovšem po nejrůznějších cestách i necestách, ještě štěstí, že jsme alespoň udrželi správný směr! A tak jsme se na vrcholu 866 metrů vysokého Javorníku konečně šťastně s vytouženou zelenou zase setkali!Smile

Foto: Isolda11

Bohužel i následující úsek – 1 km na Jehelník – byl na viditelné značky dosti skoupý, jenže už tu byla alespoň jen jedna cesta…wink

Z Jehelníku už následovaly prudké sestupy přes Krškový až do Chvalčova, bohužel cesta byla postupně stále méně pohodlná – z měkké jehličnaté přes potokem rozbahněnou a rozježděnou až po totálně zničenou těžbou dřeva!sad

Dole pod lesem nás naštěstí čekalo příjemné osvěžení v podobě vydatné studánky s kamenným korýtkem – a pak už byla cesta snadná, po silničce přes obec Chvalčov a pak – jak příjemné překvapení – pohodlná a stinná pěšina kolem řeky a posléze i koupaliště až do Bystřice, kde jsme před odjezdem autobusu stihli ještě kafíčko v cukrárně Vendule…Smile

Poslední aktualizace: 4.9.2011
Rajnochovice a Hostýnské vrchy aneb Kelčský Javorník netradičně na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Rajnochovice a Hostýnské vrchy aneb Kelčský Javorník netradičně

Rajnochovice žst.
Rajnochovice - železniční stanice je výchozím místem zelené turistické zn…
Když jsme před pár lety šplhali na Kelčský Javorník z Rosošného po ztrátě…
Všelikých Lhot je u nás tolik, že se jich snad ani nedopočítáme. Podhradn…
Podhradní Lhota je nevelká obec s 530 obyvateli a najdeme ji u severových…
Velmi pěkná trasa pro milovníky starých zřícenin a…
  Výlet na rozhlednu stojící na nejvyšším „návrší“ Hostýnských vrchů – na…
  I když z něj dnes zůstalo zachováno jen hradní jádro ve tvaru komolého…
  Nová rozhledna na Kelčském Javorníku se pro spoustu návštěvníků může…
I když to kdysi byl jeden z největších hradů u nás, jeho pozůstatky budou…
  Poprvé jsem je na čundru zahlédl z tehdy odlesněného vrcholu Čerňavy,…
Čtvrtek 8. 9. 2022 U pramene Kopaná to ideální místo na spaní neby…
S kopce je to na klouby horší. Ale dětské umělohmotné boby jsou lehoučké. Vytáhnout je do kopce a dolů co to jde. Úmysl: vlakem do…
Stalo se to v roce 2002, a protože jsem ještě do turistiky články n…
Ideálním místem pro dovolenou je podhorská rekreační obec Rajnochovice,…
Snad už ve 12. století stával nedaleko současného chrámu, asi tam, kde se dnes nachází hřbitůvek, dřevěný kostelík, zasvěcený Svaté…
Dnešní Osíčko vzniklo v roce 1951 sloučením dvou sousedních malých obcí a…
Rajnochovice jsou podhorskou rekreační obcí a najdeme ji pod severními vr…
Rozhledna Kelčský Javorník
 Stavba ojedinělé Rozhledny byla dokončena začátkem…
Pokud se vydáte na cestu k nové Rozhledně na Kelčském Javorníku po zelené…
 Rajnochovice, zabírající svým katastrem ohromnou rozlohu na severozápadě…