Pyšely - Průhonice (přes Velké Popovice)

číslo 1 Pyšely 0,0 km
číslo 8 Průhonický park 18,4 km
číslo 9 Dendrologická zahrada Průhonice 20,6 km

Pyšely - Průhonice

Délka trasy cca 32km, střední náročnost uvádím hlavně kvůli délce trasy, terén příliš náročný není.

Vyrážíme z vlakové zastávky Pyšely (která je však ještě asi 2km od města po silnici) vlevo. Na křižovatce nalezneme modrou značku, která vede na náměstí v Pyšelích přes les, je však delší (cca 3km) , nebo jdeme po zmiňované silnici.

Na náměstí v Pyšelích se napojíme na žlutou značku, projdeme kousek městem, polem a jsme v lese (první stoupání úvozem), kterým dojdeme na rozcestí Gabrhele (starý opuštěný dům), kde se dozvíme, že jsme již v Přírodním parku Velkopovicko. Pokračujeme stále po žluté (chvíli zároveň s modrou) vytrvalým stoupáním lesem (toto je poslední náročnější úsek cesty). Po cestě překřížíme nejprve červenou značku a následně zelenou značku na rozcestí Ve Stadlích (Ve Stádlích - na dvou značkách psáno různě). Přes Brtnici, kde je možné dle internetu zakoupit v kavárně Úsměv turistickou známku Pivovar Velké Popovice, vstoupíme do vlastních Velkých Popovic. Vynoříme se přímo u pivovaru. Ve městě je pochopitelně spousta Restaurací, my jsme navštívili tu hned vedle vchodu do pivovaru, příjemná a ochotná obsluha, Kozel 10 a 11. Pokud jste turistickou známku nesehnali v Brtnici, navštivte informační centrum pivovaru, které je otevřené denně, můžete si zakoupit lístek na prohlídku pivovaru a mnoho předmětů s Kozlem (půllitry, trička, nože, odznaky...)

Pokračujeme stále po žluté, hned za pivovarem zabočíme vlevo před zimním stadionem a hotelem do polí. Pouze mírně zvlněná cesta vede přes Radimovice a Radějovice na rozcestí V údolí Botiče. Zde se napojíme na červenou a kousek cesty jdeme příjemným lesíkem, až příjdeme ke staveništi (27.9.09 - staví se silniční okruh kolem Prahy). Překonáme ho a vstoupíme do Osnice, za kterou už začíná zámecký park. Červená vede po okraji parku, doporučuji ho však projít, je nádherný. Vstup je 40,- Kč, ale za Osnicí je do parku branka, u které se nevybírá. Poté co projdeme dolní část areálu, přejdeme silnici a opět nehlídanou brankou vstoupíme do druhé části, která nás dovede k zámku, kde si pomocí tlačítka otevřeme turniket a jsme na parkovišti. Tady můžeme v pokladně zakoupit turistickou známku i vizitku.

Pokud bychom pokračovali po červené, došli bychom k Dendrologické zahradě, ovšem ze špatné strany. Za účelem zakoupení známky a opět i turistické vizitky a návštěvy této zahrady jdeme po silnici tak, jak ukazují silniční ukazatele, které nás k ní navedou (nachází se za čerpací stanicí, poblíž Aquaparku Čestlice). Autobusy do Prahy odjíždějí od Aquaparku, Albertu atd., zastávek je tady hodně.

Poslední aktualizace: 28.9.2009
Pyšely - Průhonice (přes Velké Popovice) na mapě
Autor: ironst

Příspěvky z okolí Pyšely - Průhonice (přes Velké Popovice)

Pyšely
Pyšelský zámek ? z 16. století, původně renesanční stavba s psaníčkovou v…
Kolem pyšelské Lorety a dál. Mapa KČT 40   Chodím občas přes Pyšely a…
Moc pěkné nové (otevřeno léto 2013) 18 ti jamkové hřiště zasazené do přír…
Ves Lojovice se nachází 11 km jižně od Říčan a 3 km jihovýchodně od Velký…
 Putování kolem Sázavy.  Z Čerčan do Týnce Je skoro polovina listopadu.…
Je velikonoční ráno,  vykukuje sluníčko a my se  rozhodli pro hurá akci.…
Sraz jsme si dali v sobotu ráno na hlavním nádraží v Praze. Já, V…
Obec se nachází v rekreační oblasti asi 30 km jihovýchodně od Prahy. Prvn…
 Pozn. redakce Turistika.cz 2021: Na Posázavskou stezku není již umožněn…
Obec Čerčany leží v okrese Benešov. Má 2671 obyvatel a katastrální území …
Senohraby - Ondřejov Do Senohrab dorazíme vlakem z Hlavního nádraží Praha …
Jedeme opět na výlet kolem Sázavy. Je krásný letní den a tak se chceme i…
Krajem pověstí přes zříceniny hradů a tvrzí. Vandr s přespáním dolním Posázavím se nakonec docela vydařil. Nepršelo, bylo až horko, …
Výrazné zříceniny hradu Zlenice, lidově zvaného také Hláska, stojí na ostrohu nad ústím potoka Mnichovky do řeky Sázavy severně od…
Obec Chlum leží 9 km jihovýchodně od Říčan a 3 km západně u Mirošovic, př…
Prvním sněhem ze Senohrab. Náš oslabený All Stars Team přijíždí v síle…
Obec nalezneme 21km jihovýchodně od Prahy, při dálnici na Brno, z dálnice…
Středočeská obec Poříčí nad Sázavou se nachází mezi městy Benešov a Pyšely…
Stará Dubá
Zříceniny hradu Stará Dubá stojí na zalesněném skalnatém ostrohu na levém břehu řeky Sázavy západně od Chocerad na Benešovsku ve…
Hrusická restaurace a penzion. Dáte si tu například Hrusickou baš…