Procházka okolím Hluboké nad Vltavou

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Hluboká nad Vltavou, zámek (foto 1) Asfalt 0,0 km
  Od zámku sestoupíme dolů nad náměstí k ulici značené červenými TZ. Touto ulicí stoupáme zvolna k místnímu hřbitovu. Již před ním je v průhledu ulice docela hezký pohled na Munický rybník a Šumavu (foto 2).
číslo 2 Hluboká, hřbitov 1,0 km
  Na rozcestníku se dočteme, že 200 metrů odtud je vyhlídka. Stojí za to si k ní zámeckým parkem (foto 3) odskočit (foto 4). Stejnou cestou zpět a sestoupíme k Maradassova sloupu, kde zámecký areál opustíme. Lesní cestou úbočím stráně nad Vltavou (foto 5 a 6) dojdeme k rozcestí Pod Janečkem.
číslo 3 Pod Janečkem 2,8 km
  Volíme žlutou značku, stoupající mírně lesem nahoru ke Staré oboře (foto 7). Lesní cesta (foto 8) je několikrát zpestřená výhledy (foto 9 a 10) a lesními rybníčky (foto 11).
číslo 4 Pěnský rybník 6,6 km
  Po překročení hlavní silnice se ocitneme na břehu Pěnského rybníka (foto 12). To už blížíme k obci se zajímavým jménem – Munice (foto 13 – 15).
číslo 5 Munice 7,5 km
  Změna barvy značek na zelenou, ale jen na chvíli. Jdeme po široké zpevněné cestě po okraji louky ke křižovatce cest u chráněného dubu (foto 16).
číslo 6 Dubovka 8,3 km
  Neznačenou cestou (jsou tu ale směrníky cyklotrasy č. 1051) jdeme dubovou alejí (foto 17 a 18) k Munickému rybníku (foto 18 a 19) a k okraji Hluboké. Objevíme se na kruhovém objezdu u Penny marketu, odkud to už je do centra Hluboké coby dup.
číslo 7 Hluboká nad Vltavou, náměstí Asfalt 11,2 km
  Konec trasy

Pokud vás po prohlídce hlubockého zámku nebudou moc bolet nohy, zkuste se ještě projít také nedalekým okolím Hluboké. Zjistíte, že je tady hodně hezky a že by byla škoda omezit procházku jen na zámecký park. Popisovaná trasa nicméně z parku od zámku vychází a tak si ho můžete užít rovněž.

Nejdříve je nutné objevit červenou turistickou značku. To je možné dvěma směry. Buď sejít po příjezdové komunikaci k náměstí a zde se na značku napojit nebo to vzít od zámku přes park rovnou za nosem a na druhé straně parku u hřbitova na značku narazíte také. Značka vás vyvede z parku ven u zadní brány u Maradassova sloupu. Přejdete silnici a za chvíli už štrádujete lesní cestou nad Vltavou, kterou ale uvidíte jen v době, kdy jsou stromy bez listí. Za soustavou rybníků (na jihočeské poměry ale spíš rybníčků) na rozcestí Pod Janečkem opustíte značku červenou a dáte se po žluté. Čekají vás krásné lesy v blízkosti Staré obory, občas překvapí výhled nejen na Hlubokou, ale i na vzdálené šumavské kopce a kolem Pěnského rybníka dorazíte do obce Munice. Za obcí se na chviličku zaměříte na značky barvy zelené, ale jen k první odbočce vlevo. Jedná se o širokou, zpevněnou cestu podél louky se značením Cyklotrasy, lemovanou statnými duby, vycházející z místa, kde je i jeden dub vedený jako památný strom. Ne nadarmo se tomuto místu také říká Dubovka. Tato cesta sice nemá turistické značení, ale je naprosto jasná a přivede vás k Munickému rybníku, po jehož břehu záhy dorazíte k okraji Hluboké nad Vltavou. To už je na dohled kostel na náměstí, kde trasu končím.

Celá trasa měří cca 10,5 km. Je zcela nenáročná, pohodlná, zvládnete ji i s kočárkem. Po prohlídce zámku tak akorát. Kdyby vám kilometry nestačili, je možné samozřejmě od Dubovky pokračovat po zelené značce. Přivede vás k loveckému zámečku a Zoo Ohrada a do Hluboké pak dojdete po značce žluté. Přidáte si tak necelé 3 km.

Poslední aktualizace: 1.11.2013
Procházka okolím Hluboké nad Vltavou na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Procházka okolím Hluboké nad Vltavou

Hluboká nad Vltavou - zámocké záhrady
Ako u každého zámku, tak aj pri krásnom romantickom Zámku Hluboká sa…
Vyrážíme na kolech přes centrum Hluboké nad Vltavou po cyklotrase č.1081…
V Hluboké nad Vltavou se nachází nejen architektonický …
  Bylo to právě tady, na zelenavé louce pod Hlubokou, kde přišel Záviš z Falkenštejna o život. Jeho popravu měl na svědomí král Václav, k…
Jedeme po rychlostce z Veselí nad Lužnicí na České Budějovice,…
Při pobytu v autokempu Bezdrev jsem se jednoho rána rozjel na kole do…
5.–6.8.2020   Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, ale do stejného …
Hradů a zámků na našem území najdeme spousty a pokud měly to štěstí, že se jim dostalo patřičné památkově-stavební péče, jsou lákadly, které přilákaj…
Vychutnejte si jedinečný výlet v jednom z nejkomplexnějších sport…
Státní zámek Hluboká nad Vltavou
Nádherný romantický goticko-renesanční jihočeský zámek,…
Jedným z historických klenotov v Českej republike je zámok Hluboká nad Vltavou asi 15 kilomerov severne od Českých Budějovíc. Pokiaľ…
Jako ve všech větších městech, i v jihočeské metropoli nemůže chy…
Zámek Hluboká je na pohled jedním z nejkrásnějších a nejlépe dochovaných…
Státní zámek Hluboká  7.6.2022 Popisů známého zámku je zde jistě …
Hluboká nad Vltavou leží kousek od Českých Budějovic - od kterých můžeme…
    S naší partou rádi jezdíme na kole, kolečkáčích, běháme anebo…
Státní Zámek Hluboká nad Vltavou a jeho blízké okolí v rámci slev…
Čtvrtý ročník projektu Velikonoce na Hluboké letos rozšíří svůj p…
Hluboká nad Vltavou - České Budějovice - pravý břeh Vlt…
Nejlepší spojení je z Českých Budějovic autobusem nebo také vlakem. Našim…
Jeden z nejkomplexnějších areálů v České republice nabízí nejen š…
Zámek Hluboká leží v Jihočeském kraji (vzdušnou čarou 10 km od mě…
Pro ty, kteří rádi spojují památkovou turistiku s tou gastronomickou, je…
Kostel byl postaven v letech 1844 až 1847 podle plánů architekta Franze Be…
Úterý 23. 5. 2023 - dopoledne V noci nepršelo, teplota klesla na 16 stupňů, takže se nakonec spalo dobře. Vstáváme v půl deváté. Venku je polojasno,…
  Golfový areál v Hluboké nad Vltavou má jedinečnou historii, tato lokalita je výjimečně dochovaným příkladem…
Naše společná cesza začíná na silnici číslo 105 Praha - České Budějovice,…
Hluboká nad Vltavou leží v Jižních Čechách, severně od Českých Budějovic.…