Procházka k Nové Moravě

číslo 12 Plavební komory 5,2 km
číslo 13 Směr hřiště 6,4 km
číslo 14 Nádraží 7,3 km

Trasa začíná na vlakovém nádraží ve Vnorovech. Vydáme se podél kolejí směrem na Veselí nad Moravou a na křižovatce tvaru + se vydáme doleva. To nás dovede na polní cestu, na které odbočíme Doprava a na prvním možném rozcestí doleva směrem na moravní most.

Za mostem přes řeku Moravu přejdeme i most přes Baťův kanál a pokračujeme stále rovně až do lesa. Hned na začátku lesa se nachází rozcestí, na kterém se dáme doleva podél okraje lesa.

Po několika stech metrech se cesta zatáčí doprava a my jdeme pořád po ní. Nakonec se dostaneme na kamenitou cestu, která se táhne podél koryta zavodňovacího kanálu. Na ní se dáme doprava.

Kamenitá cesta nás dovede k mysliveckému posedu, u kterého se nachází i mostek přes koryto, po němž přejdeme a pokračujeme po cestě, která vede od mostku na levé straně se nachází lesní školka. Po asi 200 metrech se dostaneme na další cestu, na které se dáme doleva, což nás dovede až k jezu na Nové Moravě.

Tady si můžeme chvíli odpočinout a kochat se plážovitými nánosy písku a kamení. Jakmile budeme chtít pokračovat, vydáme se po proudu (na stejné straně řeky, na jaké jsme přišli). Projdeme Kolem velkého stavidla a do pravé ruce uvidíme cestu vedoucí do lesa.

Vydáme se po ní, až se dostaneme na první křižovatku (po levé ruce můžeme vidět louku). Na ní se vydáme doprava kolem ramene řeky Moravy s názvem Včelíny. Cestička nás dovede až ke struze a k plavebním komorám.

Přejdeme pouze přes mostek a dáme se doprava ještě před komorami (mostek ani nemusíme přecházet, cesta vede po obou stranách struhy). Takto se dostaneme k druhému jezu a to přes řeku Moravu. Přejdeme a vydáme se proti proudu a budeme se neustále držet u hráze.

Dostaneme se k dalším plavebním komorám, přes něž přejdeme a pokračujeme po hrázi. Jdeme tak dlouho, dokud neuvidíme po pravé ruce velké topoly, které ohraničují fotbalové hřiště. Tady sestoupíme z hráze a jdeme směrem k hřišti a podél něj pořád rovně, až se dostaneme opět k vlakovému nádraží.

Poslední aktualizace: 25.10.2011
Procházka k Nové Moravě na mapě
Autor: zacharmarz

Příspěvky z okolí Procházka k Nové Moravě

Jez ve Vnorovech
Trasa začíná na autobusové zastávce Vnorovy Přejezd. Odtud se vydáme…
Středa 1. 6. 2022 - odpoledne Dopoledne jsme si prohlédli Strážnici. Na…
Baťův kanál je vodní cesta vedoucí z Kroměříže do Hodonína. Je tv…
V letech 1934 až 1938 byla vybudovaná vodní cesta mezi Otrokovicemi a…
Udržovaný zámecký park s rozlohou kolem 20 ha se rozprostírá za zdejším…
Park ve Veselí nad Moravou je pěkným, odpočinkovým i procházkovým místem. …
  Veselský jednopatrový čtyřkřídlý zámek se zdobnými nárožními věžičkami …
Stavba láštera začala v roce 1717 na náklady tehdejších držitelů…
Udržovaný zámecký park v anglickém i francouzském stylu ve Veselí nad…
Navštívíme rovinatou část Slovácka. Vystoupíme z vlaku na zastáv…