Přes Plešivec na pivo do Velkého Rybníka

číslo 17 Velký Rybník, železniční přejezd (24 km) 17,5 km
číslo 18 Velký Rybník, železniční zastávka (24,4 km) 17,9 km

Výchozí bod: Jáchymov, autobusová zastávka ČSAD u Radnice

Konečný bod: Velký Rybník, železniční zastávka (trať č. 141 Karlovy Vary - Merklín)

Délka trasy: 24 km

Popis:

Z Jáchymova se vydáte po modré turistické značce (dále modré TZ) uličkou vpravo vedle radnice (budete mít radnici po levé ruce) vzhůru do kopce. Za Radnicí vchod do muzea (možnost prohlídky). V kopci odbočuje modrá TZ do uličky vpravo a na jejím konci pak po krytém schodišti k dolu Svornost. Odtud vlevo po silnici kolem hornického skanzenu štola č. 1 (možnost prohlídky) a dál silnicí do kopce kolem zbytků hradu Freudenštejn (občas se zde konají výstavy) a dál po modré TZ do Nového Města, zde modrá odbočí ze silnice vpravo a hned zase vlevo na polní cestu po ní dojdete k dalším domům a k další silnici po ní půjdete přímo a na konci domů podle dopravní značky zjistíte, že teprve teď opouštíte Nové Město. Za Novým Městem na křižovatce silnic s autobusovou zastávkou je turistický rozcestník a pokračujete přímo po lesní cestě, ze které vzápětí uhnete na pěšinu a budete klesat do bývalého Zálesí. Odtud pořád s modtrou TZ začnete znovu stoupat na rozcestí U hájovny, ke Švýcarské boudě (možnost odbočky na vyhlídku) a až na vrchol Plešivce (1028 m.n.m. - nejvyšší bod této trasy). Zde se nalézá Chata Orion - možnost občerstvení a zakoupení turistické známky a pak se zde hlavně nalézá horský hotel Plešivec s rozhlednou s možností občerstvení a výstupu na rozhlednu. Z Plešivce pokračujete dál po modré TZ strmým klesáním do Pstruží (turistická chata Zelené údolí) zde na silnici vpravo za Pstružím pak odbočíte ze silnice vlevo na asfaltku a budete z pozvolna stoupat až na Vlčinec - možnost odbočky na vyhlídku, která je na kameni o který je z boku opřen starý rozbitý a neschůdný žebřík. Odtud půjdete ještě zhruba 1 km po modré TZ na rozcestí u hájovny Velflík, kde modrou TZ vyměníte za žlutou TZ. Po ní se vydáte vlevo k hájovně před ní vpravo na zarostlou pěšinu a po lesních cestách k Jezeru, což je umělá nádrž vybudovaná jako závlaha prameniště vodovodu pro Karlovy Vary (koupání je zde z tohoto důvodu zakázáno). Od Jezera pokračujete dál společně se žlutou TZ po lesních cestách až do Odeře a odtud Vás již žlutá TZ povede po silnicích přes Ruprechtov do Velkého Rybníka, kde se nalézá restaurace U Hastrmana s rodinným pivovarem. Mají zde stálou nabídku vlastních piv tvořenou světlou jedenáctkou, světlou dvanáctkou a polotmavou třináctkou a pokud se Vám zadaří přijít ve správný čas, tak můžou mít i nějaký ten speciál. Od pivovaru budete pokračovat dál po žluté TZ, kterou opustíte před železničním přejezdem, přes který nebudete přecházet a budete dál pokračovat rovně podél kolejí až k železniční zastávce.

Poslední aktualizace: 30.6.2010
Přes Plešivec na pivo do Velkého Rybníka na mapě
Autor: blatoslap

Příspěvky z okolí Přes Plešivec na pivo do Velkého Rybníka

Štola Č. 1
Pravděpodobně průzkumná štola ražená politickými vězni v rámci Uranových…
Šlikovský hrad (Freudenstein)
Soutěž 2 body
Šlikovský hrad (Freudenstein) byl Na Vrchu nad mincovnou postaven v prvních letech…
Jáchymov patří mezi nejvýznamnější česká hornická historická města. V 16. století ho proslavila těžba stříbra. …
Původně palác Šliků, zakoupený městem v roce 1531. Ve sklepeních se…
Muzeum Královské mincovny nalezneme v bývalé budově mincovny. Jedná se o…
Rozcestník je nově umístěný u dolu Svornost, což je jeden z nejstarších dolů Jáchymova. Prochází tudy Evropská dálková cesta E3,…
Královská mincovna Jáchymov (Muzeum v Jáchymově) sídlí v budově bývalé mincovny. Muzeum zde sídlí od roku 1964.…
Objekt stojí na strmém svahu při levé straně silnice na Boží Dar na…
Před kostelem sv. Jáchyma na horním konci náměstí v severozápadní části…
Nad Jáchymovem, na dohled kostela sv. Jáchyma ční k nebi těžní věž. Je to…