Přes Očovské louky a Loděnici do centra Hodonína

číslo 6 Turistické rozcestí na Masarykově náměstí Asfalt 4,8 km
číslo 7 Městský úřad Asfalt 5,3 km
číslo 8 Hodonín, železniční stanice Asfalt 6,0 km

Jednoho slunného dopoledne jsem vystoupil na hodonínském nádraží s jasným cílem. Podívat se na Očovské louky a Loděnici u řeky Moravy a přes město se vrátit zpět na nádraží. Cestu jsem si zkrátil tím, že jsem MHD linkou 901 od nádraží popojel až na východní okraj města ke hřbitovu. Zde přes parkoviště jsem se vydal cestou kolem zahrádek směrem do Očovského lesa. Vpravo od cesty se otevíral široký výhled na luční enklávu Očovské louky, které jsou vyhlášeny za přírodní památku. Pěšinou při kraji lesa jsem si udělal krátkou odbočku z trasy a pustil se do jejich nitra, trochu je procoural a pak lužním lesem pokračoval dále. Po chvíli jsem již stál u rozcestí na protipovodňové hrázi, po které vede zeleně značená turistická trasa. Ta mě za necelou půlhodinu dovedla k řece Moravě do sportovního areálu Loděnice, kde je přístav, restaurace a vesařský klub. Zde jsem chvíli spočinul, posilnil se a pokračoval dále po zelené podél upraveného koryta Staré Moravy do centra Hodonína. Na zdejším největším Masarykově náměstí, které je přirozeným centrem města, shlédl jak jedinečnou radnici, zpívající fontánu, kostel sv. Vavřince a u něho stojící mariánský sloup a řadu dalších historických budov. Z náměstí pak Národní třídou jsem si to už směroval k nádraží. Na světelné křižovatce jsem minul Městský úřad a kolem informačního centra přišel k monumentálnímu pomníku Tomáše G. Masaryka, který se v Hodoníně narodil. Od něho je už jenom kousek k železniční stanici.
Celý nenáročný výlet (bez odbočky na Očovské louky), vedoucí absolutní rovinou, má rovných 6 km. Posilnit a občerstvit se dá v krásném prostředí u řeky Moravy na Loděnici a pak v centru města je možností bezpočet. Pro pivaře je zde i rarita minipivovar Kunz.

Poslední aktualizace: 1.5.2021
Přes Očovské louky a Loděnici do centra Hodonína na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Přes Očovské louky a Loděnici do centra Hodonína

Očovské louky - přírodní památka
Jedná se o původně podmáčené mokřadní louky s výskytem vzácných a…
  Nový židovský hřbitov byl paradoxně založen na příkaz nacistů…
Hodonínský městský hřbitov byl zřízen v letech 1898 až 1901. Je v…
Lázně byly otevřeny v červenci 1979 tehdy jako pobočka lázní Luha…
Nachází se asi 1 km východně od města Hodonína a táhne se v pruhu dlouhém…
Za Hodonínem podél toku Moravy se rozkládá v délce asi tří kilometrů zajímavý luh zvaný Les Očov. Tento komplex lužního lesa s četný…
Hodonín je bývalé okresní město s velmi dlouhou a pestrou histori…
Město Hodonín ležící na Jižní Moravě, rozloženo v Dolnomoravském…
První československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk se narodil v…
Řeka Morava a její vedlejší ramena představovala v minulosti významný…
Nachází se na hlavním hodnínském Masarykově náměstí. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická cesta. Červená značka vede z…
Nachází se nedaleko vlakového nádraží u náměstí 17.listopadu na nároží Národní třídy a Blažkovy ulice. Kromě stálé expozice členů SV…
Projíždíme Moravou, plánujeme zastávky u rozhleden a mimo jiné i v…
Nachází se na hlavní pěší komunikaci města - Národní třídě, v přízemí moderní dvoupodlažní budovy Městské knihovny. Kontakt:…
Nachází se u řeky Moravy v místech, kde stojí dominantní jez a př…
Hodonín je rodištěm prvního československého prezidenta T.G. Masa…
Ideme do menšej zoologickej záhrady,ktorá sa nachádza severozápadne od…
  V Hodoníně mňa za vojáčka nebrali – to se stalo jinde. Tímto městem…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k…
Kolem Loděnice prochází zeleně značená turistická cesta, která…