Přes Medvědí vrch na Orlík

Délka trasy: 23,7km

Popis trasy: Dnešní den máme v plánu zdolat v jednom zátahu pět tisícovek. Chceme projít Loupežník, Pytlák, Medvědí vrch, Orlík a Medvědí loučky. Trasa vede neznačeným lesním terénem, místy hůře průchodným. Doporučuji kvalitní obuv, dobrou mapu a navigaci. Bez ní to jde, ale

Foto: ivan_g

je to ještě obtížnější na orientaci v lesním porostu, kde občas není žádná pěšina. Svou pouť začínáme v obci Železná, kde po domluvě v místním obchůdku, necháváme jejích parkovišti auto. Vyrážíme po modré značce k Františkově chatě. Tady značku opouštíme a pokračujeme dál podle navigace. Jdeme střídavě po lesních cestách a průsecích. Bohužel narážíme na problém nepřesnosti map. Některé lesní cesty už neexistují, rovněž tak i průseky, které jsou zarostlé stromy. Samozřejmě jsme s tím počítali už při plánování trasy a tak jsme na to byli připraveni.
Loupežník je zalesněný vrchol s několika skalními útvary. Nenabízí žádné rozhledy. Z jeho vrcholu procházíme lesní cestou na druhou tisícovku – Pytlák.
Vrchol Pytláku je tvořen skalními útvarem, že kterého se nabízí pohled směrem na Karliny kameny, Černý vrch, Jelení loučky. Tohle místo je vhodné pro delší zastávku a tak zde svačíme. Dalším místem pro odpočinek se pak nabízí už pouze Medvědí vrch. Lesní cesta dále pokračuje až ke skalám pod Medvědím vrchem.
Medvědí vrch je z větší části zalesněný, a tak poskytuje pouze omezené rozhledy na samotný Orlík, Heřmanovickou chatu, Sokolí Skály a do údolí Heřmanovic. Na Medvědím vrchu potkáváme skupinku turistu, což nás trochu překvapilo. Nečekali jsme, že v těchto končinách někoho potkáme. Při sestupu z vrcholu do sedla pod Orlíkem pozorujeme pasoucí se laň, která o nás nemá ponětí. V klidu okusuje trávu v lesním průseku a pomalu se posouvá do porostu, až zcela zmizí. Byla to hezká podívaná, když byla od nás jen asi 10m. My pak dál pokračujeme průsekem a pak lesní cestou kolem Heřmanovické chaty až na samotný Orlík.
I když je nadmořská výška Orlíkuslušných 1203m/n.m. neposkytuje žádné rozhledy. Vrchol je již porostlý stromy. Dlouho se nezdržujeme a rovnou scházíme lesním průsekem na Medvědí loučky. Z průseku je po pár metrech lesní cesta, my však z ní scházíme a jdeme průsekem, který by nás měl dovést až na Medvědí loučky. Bohužel průsek po asi 100m končí v bažině stromy hustě porostlého rašeliniště. Úsek je dále zcela neprůchodný a tak nám nezbývá nic jiné než se vrátit zpět na lesní cestu. Vzhledem k pokročilejší odpolední době už jdeme jen na jistotu a tak pokračujeme po ní až k rozcestníku Kristovo loučení. Od něj se vracíme zpět, nejdříve po žluté tz. a pak po zelené tz., do Železné.

Poslední aktualizace: 17.7.2012
Přes Medvědí vrch na Orlík na mapě
Autor: ivan_g

Příspěvky z okolí Přes Medvědí vrch na Orlík

Vrbno pod Pradědem – javor mléč
Druh javor mléč (Acer platanoides L) je rozšířen v podstatě v celé Evropě. Patří do čeledí mýdelníkovitých (nebo rovnou javorovitých – podle různých …
Jednu z velmi zajímavých – byť překvapivě těch méně známých -  památek…
Pokud se chce výletník v Jeseníkách vydat na nějaké klidnější místo, kde ho nebudou otravovat příliš početné davy turistů, nabízí se k tomuto účelu č…
Skála Vyhlídka
 Svahy údolí Střední Opavy jsou pokryty překrásnými hvozdy, ve kterých se…
  Krátká procházka ke krásnému a mohutnému skalisku, nazývanému "Vyhlíd…
  Velmi pěkným cyklovýletem ( za pěkného počasí ) je okružní jízda která…
Fakt, že je Vrbno pod Pradědem zasazeno takřka do klínu hor je neod…
Hory a sklo šly vždy k sobě. Mělo to vcelku logickou příčinu. Na horách…
Zbytky přemyslovského hradu Fürstenvalde najdete na Zámecké hoře, která se…
Při toulkách po nejvyšších Moravských horách – Jeseníkách, se nezapomeňt…