Praha - z Hrdlořez do Běchovic

číslo 4 Dolní Počernice-zámek Asfalt 5,5 km
číslo 5 podjezd pod Štěrboholskou spojkou Asfalt 6,7 km
číslo 6 Praha-Běchovice Asfalt 8,7 km

Trasa je druhou částí našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012. (předchozí část je na https://www.turistika.cz/trasy/praha-z-hlavniho-nadrazi-do-hrdlorez-pres-staromestske-namesti)

Loukami a lesíky kolem Hořejšího rybníka jsme projeli až ke schodům na most přes Jižní spojku. Dá su tu ale docela dobře zabloudit a skončit u schodů nebo u šotolinových srázů, ze kterých se na kole sjet nedá.

Přes most jsme se dostali na ulici V Chaloupkách. Ikdyž se to zdá téměř neuvěřitelné, 4x jsme zatočili doprava a přitom se stále posouvali kupředu. Z ulice V Chaloupkách doprava na Hostavickou, z té doprava na Oborskou, doprava na Lánskou a konečně doprava na Tálinskou. To už jsme byli u Kyjského rybníka.

Podjeli jsme železniční trať, abysme ji po pár metrech podešli podchodem u železniční zastávky Praha-Kyje.

Šimanovská ulice nás přivedla na Krčínovo náměstí a ke kostelu sv.Bartoloměje (viz.https://www.turistika.cz/mista/farni-kostel-sv-bartolomeje-praha-kyje).

Až sem jsme jeli po dálkové cyklotrase č.1. Odsud dále s menšími odbočkami po "jedničce a cyklotrase A25. Cyklotrasy A25 jsme se drželi až do Dolních Počernic, kde se rozděluje na A258 a A259. Jeli jsme chvíli po jedné, po druhé, i mimo ně.

Po Hodějovské ulici jsme údolím Rokytky přijeli do Hostavic. Průjezd Hostavicemi po klidných ulicích Dřínovské, Pilské, Novozámecké, Kněžické a V Ráji byl bez problémů.

Ulice Národních hrdinů nás provedla Dolními Počernicemi kolem zdejšího zámku a kostela Nanebevzetí Panny Marie.

Z ulice Národních hrdinů jsme odbočili doprava na ulici Nad Rybníkem. Kolem campingu Sokol a podél Počernického rybníka jsme přijeli k podjezdu pod Šterboholskou spojkou a dále až na konec dolnopočernické části Vinice.

Zde začíná pěkná šotolinová cesta s lavičkami přimo k Běchovicím.

Do Běchovic jsme přijeli prašnou cestou kolem trati a podjezdem po ulici Mladých Běchovic k rybníčku.

Zde druhý úsek trasy po stopách F.L.Věka končí.

Další část trasy po stopách F.L.Věka je na https://www.turistika.cz/trasy/bechovice-uvaly-cesky-brod.

Celá cesta je na https://www.turistika.cz/cestopisy/po-stopach-f-l-veka-praha-dobruska.

Poslední aktualizace: 26.6.2012
Praha - z Hrdlořez do Běchovic na mapě
Autor: Strnadci

Příspěvky z okolí Praha - z Hrdlořez do Běchovic

Nutrie na divoko v Praze
Už 4 roky žijí nutrie na Rokytce v Hrdlořezích. Jezdí je sem krmit…
Tato vodní plocha, která vznikla na původním toku potoka Rokytky, jehož…
Tento vodní tok, jehož prameniště se nachází u Tehovce, odvádí vodu z…
Botanická zahrada v Malešicích se rozkládá na vrchu Tábor v Praze. Jedná…
Tentokrát jsme jeli do Prahy proto, že nás náš milý příbuzný pozval na…
Ves byla původně zvaná Hloupětín po vladykovi Hlupatovi. Do konce 13. sto…
Hostel Kolbenka  15.7.2015  Během našeho letního výletu do Prahy jsme…
Dnes jsme se vydali na procházku na  pražský vrch…
Jméno Vysočan je prvně připomínáno roku 1239 v listině kláštera Kladrubsk…
Rozhledna Doubravka - Dolní Počernice
Na dnešní výlet jedeme metrem na Opatov a odtud autobusem č. 181 na…
Centrem starých Malešic je Malešické náměstí se stejnojennou autobusovou…
Na dnešní výlet se vydáme autobusem č. 139 z Kačerova, kterým jedeme na…
O2 arena sa nachádza v severovýchodnej časti Prahy v Libni v Prahe 9,…
Mnozí návštěvníci i obyvatelé našeho hlavního města jistě zaregistrovali…
DinoPark Praha
DinoPark Praha, jeden z dinoparků v České republice, který se nachází na střeše nákupního centra Galerie Harfa v Praze ve Vysočanech hned vedle O2…
Kostel sv.Bartoloměje je jednou z nejcennějších středověkých církevních…
Dnešní náš výlet je do Dinoparku Praha Harfa.Jeli jsme MHD tramvají č.3 od…
Prosek je dnes také významnou částí Prahy 9, leží na kopci vysoko nad…
Zaparkovali jsme na určeném místě. Vystupujeme z auta. Dcerka už je po…
Směřujeme na dovolenou do Jizerských hor. Máme rádi rozhledny. V červnu 2018 byla v severovýchodní části Prahy jedna nově otevřena. …