Praha-Hostivař - Praha-Klánovice varianta II (Uhříněves, Dubeč, Běchovice)

číslo 1 Praha - Hostivař 0,0 km
číslo 2 Rozcestí Fantův mlýn 3,5 km
číslo 3 Uhříněves nádraží 5,7 km
číslo 4 Podleský rybník 7,3 km
číslo 5 Běchovice nádraží 11,1 km
číslo 6 Lesoparky 14,1 km
číslo 7 Klánovice nádraží 16,4 km

Délka cca 24km

Ideální vycházka pro trochu zdatnější Pražáky, téměř samé rovinky, poměr asfaltu a lesních či polních cest cca 50/50.

Začátek stejný jako u mého dalšího článku z putování PrahA - Klánovice:

Tramvají 22 nebo 26 se dopravíme na zastávku Hostivařská. Dle mapy a i proto, že se jedná o začátek červené turistické trasy, by zde měl být rozcestník, který se mi ovšem nepodařilo nalézt. Značka začíná v ulici U Břehu a již od samého začátku je spojena s naučnou stezkou Povodím Botiče. Vycházku podél potoka a následně kolem Hostivařské přehrady lze bezvýhradně doporučit rovněž rodičům s dětmi, které zde uvidí spoustu ptactva, hrající si veverky, nebo se naučí poznávat stromy, které nesou dřevěné cedulky se svými názvy (za zvířaty je třeba ovšem vyrazit trochu dříve ráno, než je to tu jako na Václaváku J

Červené trasy se držíme okolo Hostivařské přehrady s množstvím rybářů až do Petrovic, kde projdeme kolem rugbyového hřiště, podejdeme silniční most, pokocháme se jezem a u rozcestníku za Petrovicemi se vydáme po zelené značce po levém břehu proti proudu potoka. Stále pokračujeme souběžně s naučnou stezkou a po louce s pěkným altánkem lákajícím ke svačince se pomalu přiblížíme na okraj Pitkoviček, za kterými si užijeme stráň se stádem ovcí a po chvíli vstoupíme na silnici, která nás přivede do Uhříněvsi. Upozorňuji, že značení v mapě (mapy.cz) je v Uhříněvsi v reálu poněkud odlišné. Zelená nás dovede po schodech u železničního mostu a podél trati k dalšímu rozcestníku.

Tady na rozdíl od minulé vycházky zvolíme modrou značku. Ta nás provede kouskem Uhříněvsi s velmi zajímavým Starým židovským hřbitovem, který stojí za shlédnutí. Nevím, zda se dá jít přímo dovnitř, dveře ve zdi byly zavřené, ale zídka je nízká :-) (myslím na podívání, nenavádím k přelezení). Již v Uhříněvsi se napojíme na naučnou stezku Uhříněves - Dubeč, která nás přivede k poměrně rozlehlému Podleskému rybníku, u kterého zaujme zřícenina velkého domu bývalého porybného (údajně má podle místních zajímavý příběh, ovšem neměli jsme čas ho zjišťovat, máte šanci).

Cesta do Běchovic už pak není příliš zajímavá a je hlavně po silnici, zajímavější oblast je opět za Běchovicemi, kde přes Xaverovský háj a Přírodní park Klánovice-Čihadla se po příjemných lesoparkových cestách dostaneme do luxusní zástavby Klánovic a k nevábné vlakové zastávce.

Vlak z Klánovic jezdí do Prahy pravidelně každou půl hodinu. Pokud budete mít čas a chuť, doporučuji k občerstvení sice mírně dražší, ale velice pěkně zařízenou restauraci U Dašů umístěnou přímo u nádraží, s vynikajícím jídlem, pivem i obsluhou.

Další fotky z oblasti mezi Hostivaří a Uhříněvsí plus zmiňovaná jiná varianta cesty zde: https://www.turistika.cz/turisticke-trasy/detail/praha-hostivar-praha-klanovice-uhrineves-kralovice-kolodeje-bechovice

Poslední aktualizace: 16.4.2010
Praha-Hostivař - Praha-Klánovice varianta II (Uhříněves, Dubeč, Běchovice) na mapě
Autor: ironst

Příspěvky z okolí Praha-Hostivař - Praha-Klánovice varianta II (Uhříněves, Dubeč, Běchovice)

Turistické rozcestí Hostivař
Nachází se u křižovatky ulic U Břehu a U Potoka. Prochází tudy červeně značená turistická cesta. Jedním směrem pokračuje dá…
Délka cca 25km Ideální vycházka pro trochu zdatnější Pražáky, téměř samé…
Hostivař je jednou z městských čtvrtí našeho hlavního města, nac…
Hostivařský kostel působí z venku poměrně prostým až strohým dojmem…
Pomník Antonín Švehla (1873-1933)"Demokracie není jen právo, ale také povinnost . Pečlivě volte své vůdce, kterým svěřujete své osud…
Rozhodli jsme se propátrat cestu podle Botiče a…
Obtížnost hledačky: orientace i terén snadnéDélka hledačky: asi 2 hodiny,…
Hostivař je připomínána poprvé v roce 1068, kdy synové Břetislava I. (Bře…
Nejvýznamnější součástí Stezky historií Hostivaře je hradiště Šance v lesoparku nad Hostivařskou přehradou.…
Na 8 hektarech plochy se nachází komplex památkově chráněných budov (goti…