Poněkud strastiplná pouť za Bohuslavem Reynkem do Petrkova

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Jako cíl prvního ze dvou víkendů otevřených památek jsme si zvolili město Havlíčkův Brod, abychom navštívili především zdejší zajímavé kostely, ale i další atrakce, jako je třeba stylová Štáflova chalupa či nedaleká Štáflova bašta.

Ale vzhledem k velmi hezkému počasí jsme si chtěli dopřát také trochu turistiky a vydali se po dopolední prohlídce památek po zelené značce a zároveň naučné stezce Bohuslava Reynka do básníkova působiště v nedalekém Petrkově.

Jenže zdánlivě bezproblémová trasa se začala vyvíjet poněkud neočekávaně nejpozději za prvním rozcestím u vodní nádrže Žabinec…

Dosud úzká pěšina byla totiž v následujícím úseku natolik zarostlá kopřivami a tak málo prošlapaná, natož pak nějak udržovaná, že to můj doprovod znechuceně vzdal!sad

Poté už mne ani příliš nepřekvapilo, že se muselo následně projít také jakousi bažinou, po níž naštěstí následovalo ještě pár přechodů potůčku, aby si člověk trochu vymáchal zablácené boty…

Foto: Isolda11

Odhodlání dojít až k cíli mne však neopustilo ani při místy nepříliš přehledném značení, a tak jsem se nakonec přece jen v Petrkově ocitla a po dalším půl kilometru už po pohodlné silničce úspěšně nalezla i kýžené umělcovo bydliště!

Jen škoda, že mi nezbylo více času k jeho prozkoumání, po zběžném seznámení se současnými kočičími obyvateli jsem totiž vzhledem k pokročilému času musela vyrazit ke zpátečnímu pochodu po zmíněné, naštěstí přehledné a pohodlné cyklostezce.

Na rozdíl od turistické značky, vedoucí sice relativně stinným, ale v této roční době opravdu nepříjemně zarostlým údolím, byly v této náhorní části trasy krásné rozhledy do okolní KRAJINY včetně celého panoramatu Brodu.

Reynkova naučná stezka tedy zřejmě moc navštěvovaná není, takže nejste-li skutečně otrlými turisty, do Petrkova se určitě vydejte raději cyklotrasou!wink

Poslední aktualizace: 9.9.2012
Poněkud strastiplná pouť za Bohuslavem Reynkem do Petrkova na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Poněkud strastiplná pouť za Bohuslavem Reynkem do Petrkova

Havlíčkův Brod - střed Evropy.
Již několik let je v Havlíčkově Brodě vyznačen Střed Evropy. Existenci objevili Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák v pozůstalosti Járy Cimr…
Na náš pohodový výlet jsme vyjeli z Humpolce a přes hrad Orlík, Věž,…
Součástí hotelu Slunce jsou dvě rozdílné restaurace: Hotelová nekuřácká …
Mezi nejstarší stavby v Brodě patří kostelík sv. Kateřiny. Prvně písemně…
Pondělí 18. 9. 2023 - odpoledne Po prohlídce Hlinska jsme opustil…
Cykloturistický rozcestník, který se nachází na pravém břehu Sázavy v…
Při letošní dovolené v Hlinsku jsme s manželem jeden hezký den…
Naučná stezka věnovaná osobnosti spisovatele, překladatele, básníka a grafika Bohuslava Reynka byla v loňském roce vybudována na…
Na její začátek narazíme hned za mostem přes Sázavu, na rozcestí s…
Půjčovna kol Českých drah - Havlíčkův Brod
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Upřímně. Trasa, kterou tentokrát popisuju, není žádný trhák, kvůli…
Havlíčkův Hydepark - zajímavé umělecké dílo ve tvaru narovnaných knih se nalézá v parčíku na Kalinově nábřeží na pravém břehu Sázavy…
Hradby okolo celého města byl vybudovány v letech 1310-50. Do dne…
Nejstarší zmínka o prvním objektu - Staré rychtě pochází ze 13. století. Další rozsáhlé úpravy byly provedeny v 15. století a nejnovější novobarokní…
Havlíčkův Brod nese své nové pojmenování až od roku 1945. V době svého vzniku se po svém zakladateli nazýval Smilovým Brodem a před …
Objekt se nachází v dolní části Havlíčkova náměstí v historické části města. Původně gotická stavba byla přestavěná po požáru roku 1622. V…
Historické jádro Havlíčkova Brodu je tvořeno lichoběžníkovým náměstím s řadou starobylých převážně barokních měšťanských domů a…
Je jedním z nejhezčích na celém Havlíčkově náměstí. Nachází se v levém…
Obě kulturní zajímavosti se nacházejí v historické části města uprostřed Havlíčkova náměstí. Barokní morový sloup, zvaný též mariánský, má na vrcholu…
Po skončení druhé světové války byl roku 1945 Německý Brod přejmenován na…
Ačkoliv je sobota, moc jsme si nepřispali. O půl šesté nás probudilo slun…
Připomínky na studium Bedřicha Smetany v tehdejším Německém Brodě jsou v městě dvě, tj. bronzová pamětní deska, která je umístěna na…
Kromě nádherné přírody, jsou v okolí Lipnice nad Sázavou, v opuštěných žu…
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto…
Svojí mohutností vytváří dominantu města. Nachází se v severovýchodním nároží Havlíčkova náměstí v historické části. Jeho Počátky sahají do 2.…
Havlíčkův Brod (před rokem 1945 Německý Brod) je město,…
Městské opevnění se budovalo v letech 1310-50. Z této hradby se dochovala pouze jedna nárožní věž - Štáflova bašta. V roce 1957 zde byl otevřen…
Nachází se na východním okraji historického centra města za docho…
Poslední významnou sakrální stavbou v Havlíčkově Brodě je budova Husova sboru. Tato moderní stavba byla postavena v letech 1926 - 27…