Polabský cyklookruh (4348)

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost

Včera v neděli 12. dubna 2009 jsem si řekl, že bych mohl zkusit Polabskou cyklotrasu. A tak jsem ji zkusil. A tady jsou moje stručné poznatky:

V Kolíně už je stezka po levém nábřeží Labe (vedle železniční trasy) skoro hotová a dá se dobře projet. Protože však na pravém břehu Labe jsou asfaltové cyklostezky, tak stoupnul počet uživatelů - bruslařů, chodců, maminek s kočárky a cyklistů. A protože tyto stezky jsou úzké je třeba jet pomalu a dávat pozor.

Našel jsem slušné napojení na tuto cyklostezku 4348, při které jsem použil zelenou značku KČT. Dokonce jsem chtěl zkusit ze zelené odbočit přes kopec u Sendražic, ale tam jsem se tak zamotal, až jsem se málem nevymotal...

Cyklostezka 4348 z Kolína do Sendražic vede přes mnoho přechodů a v samotných Sendražicích. navíc vede po chodníku, který používají i místní obyvatelé - je třeba jet opatrně!

Ze Sendražic do Ovčár vede cyklostezka polní cestou, která je příjemná, ale za blátivého počasí, nevím, nevím...

Z Ovčár do Volárny vede cyklostezka okolo automobilového závodu (fuj pohled) a překvapivě pak přechází do polní cesty. Nejhezčí úsek je lesem za Volárnou do Sán.

Tuto trasu doporučuji použít, pokud chcete vidět řepařskou drážku. V Sánech se dá rozhodnout, zda pojedete vlevo na Libici nad Cidlinou a vpravo do Žehuně - což jsou mnohem hezčí a příjemnější trasy.

Pokud nebudete chtít vidět řepařskou drážku, tak doporučuji jet po cyklotrase Podél Labe do Velkého Oseka - je mnohem příjemnější a hezčí - a z Velkého Oseka se napojit na poslední a nejhezčí kousek cyklostezky 4348.

Moje hodnocení je, že se někdo snažil memocí propojit řepařskou drážku v Sendražicích s ostatními místy v okolí, ale moc se to nepovedlo - ono ostatně není ani jak.

Poslední aktualizace: 13.4.2009
Polabský cyklookruh (4348) na mapě

Příspěvky z okolí Polabský cyklookruh (4348)

Kolín
Kolín leží ve Středních Čechách, východním směrem od Prahy. Kolín…
Vroce 1927 překlenul Labe nový železobetonový most z dílny architekta…
Městské divadlo Kolín, dílo architekta Jindřicha Freiwalda (1890-1945), má…
Na dnešní výlet jedeme vlakem z Hlavního nádraží do Kolína, cesta trvala necelých čtyřicet minut. Od nádraží se vydáme kolem OC Futu…
Dvoukřídlá budova kolínské městské spořitelny byla v rohu Karlova náměstí…
Při troše snahy a štěstí by mohl být řadový patrový Vyletělovský dům – známý také jako dům U římského císaře – jedním z nejkrásnější…
Velice zajímavou lokalitou města Kolína je Zálabská skála, na jejímž…
Expozice Regionálního muzea v Kolíně se nacházejí ve třech historických…
Kolínská radnice se nachází v severní části Karlova náměstí v domě čp. 78, který je složen ze dvou stylově shodných budov. Pro…
V Kolíně pod chrámem sv. Bartoloměje stojí na rohu ulic Brandlova a…
Karlovo náměstí najdete přímo ve středověkém centru města založeném králem…
Na Karlově náměstí v Kolíně byla postavena kašna pro potřeby měšťanů již …
Na Karlově náměstí v Kolíně byl jako dík za ukončení velkého moru, který…
Z pohledu běžného turisty se v Kolíně opravdu nachází trojice info…
Když někam jedeme vlakem, kupuji jízdenky přes e-shop ČD. Má to i…
Pokud chceme pobýt ve středočeském Kolíně alespoň dva dny a v klidu si pro…
Hned na úvod bychom si asi měli prozradit, že článek o kolínském parkánu…
Historickému centru Kolína dominuje Chrám sv. Bartoloměje, který je ve své…
Jako každé správné královské město byl i Kolín ve středověku obehnán…
Křížová cesta z dubového dřeva na stěnách kolínského chrámu sv. Bartoloměje patří ke skutečným klenotům tohoto středočeského města. …
Kolín leží v prastaré sídelní oblasti, což dokládají četné …
Na dnešní výlet jedeme vlakem z Hlavního nádraží do zastávky Kolín. Musím…
Jedeme do Kolína hlavně za unikátními židovskými památkami a druhou…
Patrový řadový dům U Zlatého lva bývá často – a dá se říct, že právem -…
Měšťanský dům U bílé labutě patří k nejvýraznějším objektům (nejen) v západní frontě domů na Karlově náměstí v Kolíně. Dnes zde vidí…
I méně pozornému pozorovateli jistě neunikne, že kolínský dům U Černého…
Západní zámecká brána patří – přes svou určitou nenápadnost – k…
Kostel Všech svatých (někdy nesprávně označovaný jako "hornický"), ve dnes…
Monumentální budova někdejší Okresní občanské záložny byla postavena v…
Jakožto královské město je v Kolíně poměrně slušný počet historických památek, kterým dominuje katedrální kostel sv. Bartoloměje. Nicméně čas se v po…