I poslední den našeho pobytu na Šumavě sliboval krásné inverzní počasí. A tak jsme vyrazili k Železné Rudě, v Alžbětíně jsme překročili hranici do Německa a za čtvrt hodinky jsme parkovali u Velkého Javorového jezera. Tady už krásně hřálo sluníčko a mraky byly dole pod námi. Nejdříve jsme se prošli kolem jezera a pak jsme vyrazili lesní cestou vzhůru na Velký Javor. Cesta prosluněnou lesní cestou byla příjemná a když jsme se dostali nad les, objevily se krásné výhledy umocněné inverzním počasím. Pod vrcholem Velkého Javoru byly zbytky sněhu. Díky krásnému počasí byla na vrcholu spousta turistů, většina přijela lanovkou :-((. Prošli jsme všechny čtyři vrcholy - Großer Arber, Bernstein, Richard Wagner-Spitze a Ostspitze. Výhledy na všechny strany byly opravdu pěkné, včetně vzdálených vrcholků Alp, takže jsme se kochali a fotili. Nakonec jsme si na slunci v závětří na jižní straně dali svačinu. Pak jsme se rozdělili. Část výpravy se vrátila stejnou cestou k autu s tím, že dojedou k Malému Javorovému jezeru a tam se navečer sejdeme. Já jsem pokračoval na Malý Javor. Široká cesta nejprve prudce klesala, pak jsem odbočil na lesní pěšinu a začal stoupat k chatě pod vrcholem. Na severní straně bylo docela hodně sněhu a v něm - plody borůvek. Pár jsem jich nasbíral, ale byly přemrzlé, bez chuti. Kolem chaty jsem pokračoval na vrchol. Tady se systematicky opíjela skupina mladých Němců, ale vydržel jsem, protože výhledy byly nádherné. Zvláště vrcholky Alp byly v odpoledním slunci krásně vidět. Po půlhodině jsem se vrátil zpět k chatě a začal jsem sestupovat k Malému Javorovému jezeru. Asi po půl hodině jsem sestoupil do mraků. I dole u jezera bylo mlhavo. Udělal jsem okruh kolem jezera a vydal se k vesničce Brennes, kde jsme si nakonec domluvili setkání. Asi po hodině jsem došel k parkovišti, kde už na mě čekali kamarádi. Dokonce jsem stačil vyfotil západ slunce nad Velkým Javorem. Nízká oblačnost se totiž rozplynula. Byl to moc povedený výlet.

Poslední aktualizace: 10.11.2014
Podzimní túra Bavorským lesem-Grosser Arber see- Grosser Arber-Kleiner Arber-Kleiner Arber see. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Podzimní túra Bavorským lesem-Grosser Arber see- Grosser Arber-Kleiner Arber-Kleiner Arber see.

Velké Javorské jezero
       Máme za sebou další nádherné setkání se šumavskou přírodou,…
Velké javorské jezero leží nedaleko Velkého Javoru a dostaneme se a…
Je nejníže položeným šumavským jezerem - 934 m n. m. a jeho kar je…
Grosser Arber - Velký Javor leží kousek za našimi h…
  Náš dnešní cíl v Bavorském lese je jeho nejvyšší vrchol, Velký Javor (…
Großer Arber (česky: Velký Javor) – nejvyšší vrchol Šumavy (1456 m n. m.),…
Z reality všedních dnů, které jsou plné hluku, jsme se rozhodli uniknout…
Velký Javor (Gr. Arber), ležící na německém území, je nejvyšší…
Velký Javor / Grosser Arber /  je nejvyšší horský masiv…
Výlet na Velký JavorPři našich výletech po Šumavě nás zaujal největší…
Na nejvyšší horu Šumavy Velký Javor a k Velkému…
Jedeme na celodenní výlet na Velký Javor, nejvyšší horu Bavorského lesa.…
  Šumava je vrásovo- zlomové pohoří ukloněné k jihozápadu. Někter…
Malý Javor je s 1.384 metry nejvyšší horou v „Přírodním…
Velký Javor – střecha Šumavy        Tak a konečně stojíme nahoře! Je…
HRANIČNÍ STANICE S INFORMAČNÍM CENTREM-MUZEUM-MODEL.ŽELEZNICE,NĚKOLIK…
Část obce Železná Ruda, nedaleko státních hranic. V devatenáctém století…
Hennenkobel ( 974 m.n.m.) je z pohledu geologa rájem, kde se na malé ploše…
Největší a nejkrásnější vodopád Šumavy a Bavorského lesa leží jen několik…
Z prvního seníku v bývalém zakázaném pásmu, do růžova vyspaní vyr…