Podzimní toulání Vysočinou

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Nedávno jsme si vymysleli docela zajímavý menší okruh kolem Žďáru nad Sázavou, který kombinací turistických značek, cyklostezek i neznačených silniček projde několik zajímavých míst, vesničky, památky, ale samozřejmě i přírodu, včetně sladké tečky nakonecSmile

Ve Žďáru samotném sice musí turista ve směru k zámku počítat s docela dlouhou cestou přes celé město, ale červená značka z náměstí nabízí příjemnou alternativu k dosti frekventované hlavní ulici. Vede nás po cyklostezce kolem řeky a zadem okolo sportovišť, na hlavní silnici se vynoří zase až pod Zelenou horou.

Dále jsme pokračovali kolem zámku a Dolního hřbitova až k rozcestí 0,5 km za zámkem, kde začínalo naše kolečko… Nyní jsme se pustili po silničce, zpočátku společně s cyklostezkou, směrem na Polničku. U Pilské nádrže jsme objevili Olšiakovo Sousoší Hraniční kámen, symbolizující hranici Čech a Moravy.

Foto: Isolda11

Podle podrobné mapy jsme po chvíli ze silnice odbočili polňačkou na nedaleký Stržanov, nevelkou obec s pěknou kapličkou v centru. Z hlavní silnice, procházející těsně kolem vesnice, odbočuje pěkná alej zase zpátky dolů k Polničce. Dovedla nás na samý okraj obce, kde stojí za povšimnutí a zastávku krásná barokní kaplička pod starou lípou, stojící hned u silnice.

V Polničce jsme se zase podívali do centra – ke kapli a penzionu – a pak se vrátili po červené značce, na kterou jsme zde zase narazili, na začátek obce, kde značka odbočuje k nedalekému lomu a poté již do krásných hlubokých vysočinských lesů…

Prvním rozcestím, na které nás značka dovedla, byl Pilský les po 2,5 kilometrech. Zde jsme si cestu trochu prodloužili odbočkou pod Adamův kopec po modré (1,5 km) a po zelené k Salvatorovi (0,5 km), načež jsme došli zase na původní červenou Nad Pilskou nádrží.

Pak už je to jen kilometr k hotelu Tálský mlýn a 0,5 km na rozcestí za zámkem, odkud jsme ráno vyráželi. Cestou zpět k zámku nesmíme minout skvělou Cukrárnu U Tří hvězd, kde se posilníme na poslední 3 kilometry zpátky přes město na nádraží.Smile

Foto: Isolda11

Výlet je opravdu krásný, daleké výhledy do okolí, teď zrovna začínaly růst i houby… A je to každopádně kratší alternativa značených okruhů, které se často pohybují až kolem 20 km…

Poslední aktualizace: 5.10.2011
Podzimní toulání Vysočinou na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Podzimní toulání Vysočinou

Půjčovna kol Českých drah - Žďár nad Sázavou
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními…
Od žďárského nádraží se vydáme po modré turistické značce nejdříve půl kilometru ke strojírnám Žďas a poté kolem areálu Střední…
Nachází se na jihozápadním okraji města a bezprostředně navazuje …
Trasa začíná u železniční stanice ve Žďáru nad Sázavou a pokračuje po modré značce Nádražní ulicí až na náměstí Republiky…
Socha rudoarmějce s kulometem na rameni, hledící k východu. Autorem je Konrád Babraj a byla odhalena při příležitosti 10. výročí…
Truchlící žena s lipovou ratolestí a kapucí na hlavě. To je pískovcová…
Pomník odhalený ve Žďáře 9. října roku 1921. Slovanský bojovník se štítem a věncem, na podstavci z komolého…
Historická studna na náměsti Republiky ve Žďáře nad Sázavou byla objevena při…
Nachází se ve středu města na Náměstí Republiky v přízemí zadního traktu…
Na náměstí Republiky stojí Barokní morový sloup z roku 1706 od Jakuba Steinhubla, sochaře usazeného ve městě. Jeho prací je i sloup…
Jednopatrová budova stojí v severozápadní části náměstí Republiky. Postavená byla zřejmě na konci šestnáctého nebo začátkem sedm…
Nová kašna na zrekonstruovaném náměstí Republiky ve Žďáře nad Sázavou…
Po loňské vynucené pauze jsme se letos na konci července opět vypravili na…
Žďár na Sázavou leží ve střední části Českomoravské vysočiny – ve…
Nachází se na hlavním náměstí Republiky. Prochází tudy červeně a modře značená turistická cesta. Červená značka vede k zámku, Tálskému mlýnu, na…
V České republice se nachází celkem 12 památek, jejichž věhlas překročil…
Do Žďáru nad Sázavou jsme přijeli vlakem, autobusové nádraží se nachází hned vedle toho vlakového. Mile nás překvapila mozaika…
Žďár nad Sázavou leží na pomyslné hranici mezi Čechami a Moravou, jižním …
Město Žďár nad Sázavou má své rozhledové místo. V roce 2020 se pro veřejnost otevírá vyhlídková věž kostela sv. Pr…
Regionální muzeum ve Žďáře nad Sázavou se nachází v budově staré…