Podzimní Šumavou-Špičák-Čertovo jezero-Černé jezero-Bílá Strž-Hojsova Stráž.

I další den nám přálo počasí a tak jsme vyrazili auty do Železné Rudy. Zaparkovali jsme u vlakového nádraží, což se posléze ukázalo jako velmi prozíravé. Po modré turistické značce jsme Jezerní cestou začali stoupat na vrchol Špičáku. Byl to pěkný krpál, ale zvládli jsme to v pohodě, včetně našich malých turistů. Samozřejně před výstupem na novou rozhlednu jsme museli dát vydatnou svačinu. Rozhledna je moc pěkná a vzhledem k počasí byla krásná viditelnost. Tak jsme měli jako na dlani Čertovo jezero, Velký Javor, vodní nádrž Nýrsko a samozřejmě všechny vrcholy české strany Šumavy. Dále pokračujeme v sestupu k Čertovu jezeru, u kterého je plno turistů. Tak se vracíme po červené zpět a stoupáme k rozvodí Labe - Dunaj. Je to dost vysoko a tak jdeme okolo zbytků říjnového sněhu. Následuje prudké klesání k Černému jezeru. Je opravdu krásné. Po přestávce pokračujeme stále po červené k Bílé strži. Tady sestoupíme k jedinému šumavskému vodopádu. Je malý, ale hezký. Od něho jdeme po žluté na rozcestí Pod statečkem, dále k Bílému potoku a přes Zadní Hamry k vlakovému nádraží. Už máme v nohách dost kilometrů a tak chceme zkusit návrat vlakem. Snad budeme mít štěstí. Na nádraží už čeká pár turistů, vlak asi pojede. Jen aby nejel na Plzeň, ale do Železné Rudy. Máme štěstí a tak za čtvrhodinku sedáme do vlaku směr Ruda. Jízda je příjemná a zvlášť si užíváme jízdu dlouhým tunelem. Za chvilku jsme v Železné Rudě, přímo proti našim zaparkovaným autům. Máme toho plné kecky, ale výlet to byl pěkný.

Poslední aktualizace: 12.12.2016
Podzimní Šumavou-Špičák-Čertovo jezero-Černé jezero-Bílá Strž-Hojsova Stráž. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Podzimní Šumavou-Špičák-Čertovo jezero-Černé jezero-Bílá Strž-Hojsova Stráž.

Túra na Šumavě: Železná Ruda-Čertovo jezero-Černé jezero-Pancíř-Železná Ruda.
Šumava nabízí bezpočet krásných pěších túr. Jedna z nich je okolo…
Špičácký tunel, nejdelší nejenom tenkrát v Rakousko-Uhersku, ale až do…
Číslo dvanáct je opředeno mystikou i symbolismem a je možné ho nalézt v posvátných textech různých náboženství. Já na to však šel z …
OREA Wellness Hotel Horizont ***  24.-31.10.2014  Hotel stojí pod…
Kdo bude putovat ze Železné Rudy směrem na Špičák po zelené turistické…
 V Železné Rudě, v těsné blízkosti vlakového nádraží, se u hlavní silnice…
Ze špičáckého sedla jsme se nejdřív vypravili na Pancíř.Šli jsme po modré značce k Tomandlovu křížku a dále po žluté. Došli jsme se…
Půjdete-li ze Železné Rudy po modré značce na Pancíř, vymotáte se do kopce z městských uliček nad městečko (krásný výhled) a vstoup…
Pokud máte štěstí a vydáte se za dobré vyditelnosti na Š…
Špičácký tunel
Špičácký železniční tunel (1747 metrů)    Na tunel…
Zimní krajina plná sněhu, stromy jako malované, zahalené do bělos…
Křížová cesta v Železné Rudě vede takřka z centra města na severovýchod na…
Z centra města Železná Ruda vede severovýchodním směrem křížová cesta. Na…
Pivovar Belveder Železná Ruda
V létě roku 2007 byl v hotelu Belveder, kousek nad Železnou Rudou otevřen…
  Lyžařský areál Nad nádražím najdeme na kraji města Železné Rudy. Autem…
Z Železné Rudy na Čertovo jezero, Černé jezero, přes Špičák zpět k hotelu …
Sjezdovka Pancíř je sjezdovkou na severním svahu hory Pancíř. Sjezdovka…
Železná Ruda leží v Západních Čechách, jižním směrem od města Klatovy a v…
Z prvního seníku v bývalém zakázaném pásmu, do růžova vyspaní vyr…
Krásné, i když trochu chladné říjnové ráno je pro nás signálem, ž…