Podzimní Českomoravská vysočina

číslo 1 nádraží JHMD Chválkov Asfalt 0,0 km
  malebné nádražíčko na úzkorozchodné trati
číslo 2 křížení se silnicí II/409 Asfalt 1,3 km
číslo 3 rozcestí "U Rytova" Šotolina 1,8 km
  přechod na červenou TZ
číslo 4 turistické posezení u rybníčka Šotolina 3,1 km
číslo 5 rozcestí "Staré hutě" Šotolina 5,1 km
  připojuje se žlutá,která zde končí(začíná)
číslo 6 turistické posezení Šotolina 5,3 km
číslo 7 rozcestí "hřeben-hájovna" Šotolina 7,7 km
  pozor na orientaci,pokračovat po cestě vlevo do mírného kopečka.Je zde dvojí asi staré značení
číslo 8 lavička s krásným výhledem do krajny Asfalt 9,7 km
číslo 9 odbočit vlevo po značené trase Asfalt 10,7 km
  pozor,cesta rovně končí u protihlukové stěny!!
číslo 10 konec trasy v Kamenici nad Lípou na náměstí Asfalt 11,8 km
  možnost pokračovat k autobusovému nebo vlakovému nádraží po Masarykově ulici(cca 500m)

Naše podzimní putování začalo v městečku Kamenice nad Lípou na náměstí u zámku.Zde se dá bezplatně pakrovat.Po místní komunikaci jsme se přesunuli na nádraží úzkorozchodky(provozovatel http://jhmd.cz/)..Kombinaci s projížďkou úzkorozchodnou železnicí jsme zvolili pro její jedinečnost a kouzlo.Vlak nás dopravil do stanice Chválkov

Stanice je malebně umístěna uprostřed lesů.Napojili jsme se na žlutou TZ pokračovali stále lesem až ke křížení se silnicí II/409.Přešli jsme silnici a po chvilce dorazili k rozcestí "U Rytova".Zde jsme odbořili na červenou TZ.Pokračovali jsme stále mezi lesy až k pěkně umístěnému turistickému odpočívadlu u lesního rybníčka.

Po dalším putování stále lesem se dostáváme na rozcestí "Staré hutě".Odbočíme Doprava a okolo rybníčku (turistické odpočívadlo) pokračujeme podél Huťského potoka (přírodní památka) k hezky umístěné hájovně na rozcestí "Na Hřebeni".Pokračujeme do mírného kopečka a vycházíme z lesa.

Projdeme obcí Nová Ves a na obzoru se již ukazuje komín továrny v Kamenici na Lípou.Za vsí se ještě můžeme pokochat hezkou přírodou Českomoravské vrchoviny z příhodně umístěné lavičky.

Pak nás již čeká poslední sestup do městečka Kamenice nad Lípou.Zde na náměstí naše trasa končí.Celkem 12 km,převýšení takřka žádné.

Pro ty co preferují veřejnou dopravu mohou začít putování již v Jindřichově Hradci nebo v Obratani kde je přestup ze sítě ČD na JHMD.

Poslední aktualizace: 5.10.2013
Podzimní Českomoravská vysočina na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Podzimní Českomoravská vysočina

Černovice-zámek
Městečko a letovisko Černovice je na rozhraní jižních Čech a Českomoravské…
Židovský hřbitov byl v Černovicích založen možná už roku 1600 a následně byl v letech 1680 a 1785 rozšířen. Na hřbitově se nachází ř…
Po turistických značkách na pomezí jižních Čech a Vysočiny přes malé městečko Černovice u Tábora do Obrataně a dále vlakem do Pacova…
Okrajem vysočiny sněhem a mrazem. Sněhu nebylo moc, ale umrzlý byl pěkně. Šlo se se zvesela, jen to sluníčko zůstávalo schované. Pod…
Městečko Černovice leží asi 22 km východně od města Tábora v okrese…
Obec zanikla v období husitských válek. Na jejím místě jsou dodnes k…
Údolí Huťského potoka je chráněno z důvodu zachovalosti společenstev tohoto podhorského potoka, v němž se vyskatují populace chráněných druhů…
Obec Mnich leží v nadmořské výšce 553 m asi 8 km západně od Kamenice…
Nenápadnou krajinou na okraji Vysočiny, aneb všude je něco k vidění. Povánočním časem přes vesničky na konci Pelhřimovska. Kouzelnou…
Jedeme do nejvlepšího světa zábavy pro celou rodinu -…