Po trase Pohádkového lesa

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Start a cíl Asfalt 0,0 km
číslo 2 Rozvětvení trasy 0,6 km
  z tohoto bodu začínáte jít kolečko. Můžete si vybrat směr.
číslo 3 Cíl 4,9 km

Pořádat Pohádkový les je v Česku stále populárnější. U nás, v Bílovicích nad Svitavou je to však již tradice. Sotva se zabarví listí, na samém začátku října, je to jedna z největších akcí pro děti široko daleko. Letos to bude již 29. ročník. Ať už se zúčastníte nebo ne, trasu si můžete projít kdykoliv. Je to pěkná a nenáročná vycházka.

Ale podrobněji: Pohádkový les je vycházka pro děti a rodiče v atraktivním prostředí okruhem po zpevněné lesní cestě, místy i vyasfaltované o délce 5 km. Cestou se prochází asi 10-15 stanovištěmi (průměrně jsou od sebe vzdáleny cca 300 m), která jsou obsazena pohádkovými bytostmi, hlavně z Večerníčků nebo pohádek. Můžeme jmenovat např. ježibabu, a její Perníkovou chaloupku, červenou karkulku, Ferdu Mravence, vodníky, Boba a Bobka, Křemílka a Vochomůrku, čerty, víly a další pohádkovou chamraď. Jsou to převlečené děti z místní základní školy, ale i starší dobrovolníci a učitelé. Na stanovištích děti plní různé úkoly. Jsou to např. stavění puzzle, chytání rybiček, hod na cíl, poznávání stromů a plodů, boj s drakem, překonání trasy pomocí letu na koštěti… Úkoly jsou koncipovány zejména pro menší děti, tj. od 3 do 10 let. Starším děti už by to možná nebavilo. Za úspěšné vyřešení je dítě odměněno bonbony nebo drobnými dárečky, hlavně obrázky.

Trasa je posledních asi 5 let stejná, sice o kousek delší, nežli ta předchozí, zato však pohodová, bez bahna, vhodná i pro rodiče s kočárkem a uzpůsobená na velký nápor zájemců. A bývají jich stovky.

Na trasu nastupujeme v areálu myslivecké klubovny, kde je prezentace, za každé dítě rodič zaplatí účastnický poplatek (letos je to 50 Kč), dítě obdrží propozice - mapu a popis, do kterého sbírá na kontrolách razítka. Od klubovny procházíme kolem myslivny lišky Bystroušky a studánky Leoše Janáčka směrem k rybníčku. Zde si můžeme vybrat směr okruhu (po nebo proti směru hodinových ručiček). V případě, že půjdeme proti směru hodinových ručiček, přejdeme mostek a kolem památníku Lidušky vystoupáme nahoru k vyhlídce Nad nádražím (více zde : https://www.turistika.cz/mista/vyhlidka-nad-nadrazim-v-bilovicich-nad-svitavou). Poté, co jsme vystoupali ještě výše (336 m n.m.) se stočíme zcela na východ a procházíme už po zvlněné rovině lesem a pasekami až na rozcestí před Resslovou hájenkou. Tady se celé kolečko vrací zpět, po lesní asfaltce se vracíme zpět do Bílovic. Procházíme kolem památníku J. Konšela a kolečko uzavřeme zase u rybníčka, ke kterému jsme došli z kopce. Do cíle zbývá nějakých 300 m, je tam, kde jsme odstartovali. Na děti čeká drobný dárek a opékání špekáčků (ten si musíte koupit).

Akce je pohodová, pro malé děti na celé dopoledne. Letos se uskuteční 05.10.2013, start je od 9 do 11 hod. Pohádkové bytosti jsou připraveny strašit na stanovištích až do 13 hod.

Poslední aktualizace: 30.9.2013
Po trase Pohádkového lesa na mapě
Autor: alda03

Příspěvky z okolí Po trase Pohádkového lesa

Bílovice nad Svitavou
Historie Bílovice nad Svitavou je velká obec a rekreační letovisko s 305…
Obecně se uvádí, že akvadukt je umělý vodní most, který překonává…
Bílovice nad Svitavou protéká řeka Svitava. V severní části obce se řeka u…
Památník se nachází na řekou Svitavou obtékaném ostrůvku v obci Bílovice nad Svitavou. Jedná se o nejstarší památník věnovaný obětem první světové…
Křížů a křížků je v naší republice spousta. Ale křížů, takto výtvarně provedených neuvidíte zrovna mnoho. Proto stojí nejen za…
Kaple se nachází na kamenném tarasu na vyvýšeném místě s přístupo…
Jedná se o rekreační údolí na východním okraji obce, které začíná…
Jedná se o parkově upravenou plochu v údolí řeky Svitavy při sout…
Za Sokolovnou nad tenisovým hřištěm stoupá vzůru na hřeben Hradis…
V Bílovicích nad Svitavou se do řeky Svitavy vlévají dva významné…
Na rohu křižovatky do Řícmanic a Adamova (Fügnerovo nábřeží a Hav…
Nachází se ve střední části Bílovic nad Svitavou na ostrůvku, kte…
Bílovice nad Svitavou jsou významnou rekreační obcí už od dob První …
Stojí v dominantní poloze při ústí Palackého údolí naproti místní Sokolovně. Byl postaven na památku básníka Stanislava Kostky Neumanna (1875-1947),…
V letech 2002-14 byla umístěna naproti nákupního střediska na zdi domu na okraji bývalého parkoviště. V tomto místě totiž stával dům U Tarzanů, v…
V rohu nového Těsnohlídkova náměstí stojí moderní dvoupodlažní ob…
Lesy v okolí Brna skrývají řadu nejrůznějších památníků, pomníků nebo křížků na upomínku významných lesáckých osobností, ale také ma…
Bílovice nad Svitavou se nacházejí v malebném hlubokém údolí řeky…
Na jihovýchodním okraji obce se klene přes řeku Svitavu z technic…
U Bílovického jezu nad obcí se odklání od řeky Svitavy Mlýnské rameno (či…
My, v Bílovicích nad Svitavou máme krásné okolí, těsná blízkost Krasu, ale…
Z Bílovic nad Svitavou od Sokolovny Palackého údolím po zelené zn…
Nachází se ve střední části obce v těsné blízkosti mostu přes řek…
V sobotu 3. září 2016 proběhla oslava u příležitosti oficiálního …
Nachází se v místě, kde 22. 12. 1919 nalezli tři přátelé a to spisovatel a novinář Rudolf Těsnohlídek, soudní znalec Josef Tesař a kreslíř Fran…
Osm kilometrů od Brna na severovýchod, v malebném údolí Svitavy při trati Brno – Česká Třebová leží obec Bílovi…
Turistické rozcestí se nachází v údolí Kuního potoka na lesní komunikaci…
Tato okružní vycházková trasa začíná a končí u železniční stanice…
To jaro má ale sílu. Jak nás všechny táhne ven. Kde se pak kocháme prvním…