„Po stopách českých králů“

Trasy Cyklotrasa Malá náročnost

Cyklostezky „Po stopách českých králů“ zavedou cyklisty do krajiny s bohatou historií a půvabnými zákoutími. Cestou míjíte hrad Karlštejn, řeku Berounku, vápencové lomy, skály, jeskyně i majestátné bukové lesy... Vcelku nově vyznačená a místy i nově pěkně upravená cyklotrasa (cesty tu však samozřejmě byly i před vyznačením) s romantickým názvem není dálkovou cyklotrasou v pravém slova smyslu. Stejnojmenné trasy totiž existují hned čtyři – A, B, C a D. Všechny čtyři „startují“ v Berouně odkud se rozbíhají se čtyř směrů. Cíle tras sice nejsou shodné svou lokací, avšak všechny čtyři trasy spojuje jednotná myšlenka; přiblížit návštěvníkům místní krajinu, kterou kráčeli nejen čeští králové.

To píšou na webu kolo.cz, ale jak si jednotlivé trasy naplánujete je jenom na Vás. Dnes Vám představím trasu resp. celodenní výlet z Křivoklátu, přes Beroun, Karlštejn, Dobřichovice až do Prahy:

Výlet začíná na Smíchovském nádraží, odkud se vlakem přesuneme až na Křivoklát. Bohužel přímé spojení neexistuje a v Berouně - Závodí musíme přestoupit. Vlak vyjíždí z Prahy – Smíchov v 08:47 hodin a projíždí trasu přes „pražský semering“ resp. Prokopské údolí a to celou cestu zpříjemní J.

Celá trasa má asi 70 km a kromě začátku vede jenom po rovině. Z Křivoklátu vyrazíme směrem Roztoky, kde začíná na trase jediné zato „výživné“ cca 3 km dlouhé stoupání a poté co vyjedete na vrchol (cca 500 m.n.m.) začnete klesat až k samotné řece Berounce. Kdo se chce tomuto úseku vyhnout a Křivoklát ho „nezajímá“ může z vlaku vystoupit už ve stanici Nižbor – tím si ušetří ono stoupání a následný prudký sjezd v celkové délce cca 10 km. Z Nižboru již celá trasa vede po proudu kolem řeky Berounky. Žádné kopce, jenom zpevněné cyklostezky, takže trasa je vhodná pro každého a 60 km po rovině, až do Prahy, zvládne snad každý J.

Na trase je bezpočet kiosků a hospod, kde se dá občerstvit či posedět. Cestou míjíte hrad Karlštejn, řeku Berounku, vápencové lomy, skály, jeskyně i majestátné bukové lesy... no prostě paráda.

Poslední aktualizace: 3.5.2015
„Po stopách českých králů“ na mapě
Autor: Sagitr

Příspěvky z okolí „Po stopách českých králů“

Křivoklátsko
Tento výlet jsem rozdělil do dvou částí. První část byla absolvována autem. Jsou v něm absolvována tato místa. Rozhledna Velká…
Popis trasy naleznete na adrese:http://ondra-pdvyv.wz.cz/odkazy/VIII-9+11…
Křivoklát je velkolepý český královský hrad a je považován za jeden z…
Okružní cesta západně od městyse Křivoklát vede přes vyhlídku u památníku…
Křivoklát - jeden z nejvýznamnějších českých hradů se nachází na…
Hrad Křivoklát není významný jen svou historií, ale také svou současností.…
Muzeum motocyklů Křivoklát se nachází v srdci Křivoklátských lesů, přímo…
Křivoklátsko je dnes chráněná krajinná oblast a biosférická rezervace…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Vydali jsme se na jeden z nejkrásnějších hradů v České republice.…
Malá trojboká kaplička, kterou najdeme na skále proti veži křivokl…
Červená TZ procházející tímto rozcestím vás ve východním směru dovede ke kapli sv. Eustacha (2 km), pokračuje do Písků (3,5 km) a pa…
Za Karla Egona II. z Fürstenbergu dosáhlo Křivoklátsko vrcholu svého rozkvětu. Kníže obratně těžil z přírodního bohatství svého…
Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů českých knížat a králů, jehož počátky sahají do 12. století. Za panování …
Vyrážíme vlakem do stanice Křivoklát, krátká prohlídka hradu a pak výšlap…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych Vás pozval na tůru od zámku Lány ku hradu Křivoklát krásnou přírodou. Počátek trasy…
Rakovník – Městečko Je pátek pátého července, Den slovanských věrozvěstů.…
Rozhlednu Velká Buková nalezneme na Křivoklátsku, cca 1 km nad obcí Velká…
Cíl výletu je nová,zajímavá rozhledna postavená obcí Velká Buková.Vesnička se nachází v krásné lokalitě Křivoklátska .Z rozhledny j…