Peklo - Borová - Sendraž - Peklo

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Peklo Asfalt 0,0 km

Od rozcestníku  (foto 1) u turistické chaty v Pekle jdeme 1,6 km po červené a zelené značce po úzké aasfaltové silničce. Je tu dost provoz cyklistů, tak pozor zvláště na ty, co jedou z kopce.

číslo 2 Údolí Olešenky Asfalt 1,2 km

U rozcestníku Údolí Olešenky (foto 2) pokračuje silnička se zelenou značkou do mírného kopce (1,2 km - foto 3).

číslo 3 Pod Dubovicí (foto 4) 2,1 km

Ze silničky odbočíme vpravo do lesa strmým stoupáním po modře značené stezce. Vyjdeme na lesní cestu, po ní se dáme vpravo po úbočí Kozího hřbetu.

číslo 4 Kříž 2,7 km

Kozí hřbet končí prudkým srázem nad Olešenkou, na jeho konci je dřevěný kříž (foto 5) a kousek za ním kamenný obelisk (foto 6).

číslo 5 Kozí hřbet 3,5 km

Modrá značka pokračuje nad hlubokým údolím Olešenky téměř po vrstevnici (foto 7). Občas půjdeme kolem skal.

číslo 6 Křížení se žlutou 4,7 km

Cestu nám protne žlutá značka z Nového Hrádku do České Čermné. Pokračujeme po modré značce lesem na jeho okraj.

číslo 7 Před Borovou Asfalt 5,7 km

Jdeme loukou kolem křížku (foto 8) ke hřbitovu a dále kolem kostela (foto 9) k zastávce autobusu v Borové.

číslo 8 Borová Asfalt 6,4 km

V Borové toho moc k vidění není, ale na lavičce u zastávky se dobře svačilo... Vydáme se po zeleně značené asfaltové cestě opět do lesů.

číslo 9 Za Borovou 7,0 km

Asfalt za vesnicí končí, jdeme po široké lesní cestě. Asi po 400 metrech přitéká zleva Mezný (také Hraniční) potok (foto 10). Hned za ním pozor! Zelená značka odbočuje nenápadnou stezkou šikmo vpravo (foto 11). Značení je tu trochu nepřehledné. Po této stezce klesáme k rozcestí se žlutou značkou, spolu s ní jdeme 50 metrů vpravo.

číslo 10 Hraniční potok 8,1 km

Klesáme dále podél Mezného potoka (foto 12). Svůj název získal zřejmě proto, že tvořil hranici dvou polesí. Klesání končí až na Holubím palouku u Olešenky.

číslo 11 Holubí palouk (foto 13) 9,2 km

Olešenku přejdeme po dřevěné lávce, z druhé strany vidíme její soutok s Mezným potokem (foto 14). Následuje dost nechutný půlkilometrový úsek strmého "dokopce".

číslo 12 Nad Holubím paloukem 9,8 km

Na kraji lesa odbočíme vpravo, trochu si pár metrů odpočineme a dostoupáme na okraj Sendražského kopce.

číslo 13 Okraj louky 10,2 km

Ještě kousek do mírného kopce. Když se ohlédneme, získáme krásný výhled na na Orlické hory a větrníky nad Novým Hrádkem (foto 15). Jakmile vystoupáme na vrchol, otevře se výhled naopak do vnitrozemí (foto 16 a 17), na přehradu Rozkoš a hluboké údolí Metuje Peklo (foto 18). Pokoukáme a sejdeme do Sendraže.

číslo 14 Sendraž 10,9 km

Změníme značku opět na modrou a vystoupáme opět na Sendražský kopec. Přiznám se, ma jsme z vrcholu zelené značky do vesnice vůbec nesestupovali, když to vezmete vpravo přes louku k okraji lesa, na tu modrou narazíte taky a v Sendraži o nic nepřijdete.

číslo 15 Sendražský kopec 11,5 km

Projdeme kolem vysílače a začíná dvouapůlkilometrový sešup klikatými cestičkami k výchozímu bodu (foto 19) u turistické chaty Peklo (foto 20).

číslo 16 Peklo 12,8 km

Pohodlná trasa, s výjimkou prvního úseku podél Olešenky i velice klidná. Celková délka je 18 km. Její velká část vede lesem. Z Nového města nad Metují se do Pekla dostaneme autem, autobusem nebo - nevadí-li prodloužení trasy o cca 11 km - pěšky (trasa https://www.turistika.cz/trasy/peklo).

Poslední aktualizace: 23.6.2010
Peklo - Borová - Sendraž - Peklo na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Peklo - Borová - Sendraž - Peklo

Kaňon Peklo – Bartoňova útulna a soutok Olešenky s Metují
Když už jsme byli v Novém Městě nad Metují, kde svůj rukopis zanechal…
   Aby nedošlo k nějakému omylu - toto není popis cesty naším posmrtným…
Peklo patří mezi vyhledávaná výletní místa v okolí Náchoda. Je situováno u…
Jak už to tak v životě i turistice bývá, někdy štěstí máte a někdy ne.…
Vydáte-li se do osady Peklo u Nového Města nad Metují po žluté turistické…
Řeka Metuje pramení v západní části oblasti Adršpašsko-Teplických skal. O…
Turistické rozcestí najdeme na okraji obce. Procházejí tudy tyto značené trasy: zelená SV směrem - Peklo, Údolí Olešenky, Pod Dubovicí, Česká Čerm…
Rozhledna na Vartě u Sendraže
Kopec Varta u Sendraže na Náchodsku dosahuje nadmořské výšky 618 metrů. Na…
Jizbice je rozcestí a orientační místo na červené turistické trase, po kt…
Nad obcí Dobrošov, rozkládající se východním směrem nedaleko Náchoda, se…